Zo, weer terug in NL, was even een weekendje weg.
@Roeltje, het startprobleem heeft zichzelf opgelosd, de garage heeft geen enkele keer in 4 dagen een hapering van de startmotor gehad.
Dus wellicht gewoon de accu te plat. Ze adviseerden mij om hier niks aan te doen.
Het overige amper kunnen starten van de auto was de hondsberoerde afstelling.
Dat is nu dus verleden tijd. Geen choke, paar keer gas pompen, starten en hij loopt.
De reden dat het allemaal zo lang duurde, is dat er zo veel aan alles was gedraaid in de carbs, dat de basisafstelling weer helemaal moest worden gezocht, om vanaf daar weer te beginnen. Ook is het stationairdeel van de carbs inwendig versleten (ja, ze zijn ook helemaal uit elkaar geweest), dus stationair geeft ie af en toe een klein plofje. Dat is er niet uit te krijgen, en dat boeit me niet, het gaat om het gas geven, en dan loopt ie perfect! Er zitten ook andere sproeiers in, dat is alleen maar fijn icm de nokkenassen.
Het wordt hoog tijd om eens wat lol te gaan maken met de GTV. Dus wil ik naar Zandvoort a.s. woensdagavond tijdens het RSZ vrij rijden
(Wie komt er ook, gezellig!
) om eens 20 minuten op snelheid te rijden, en wat voelen, kijken en klokken wat ie nu kan qua rondetijden met mijn rijkunsten. Als het droog weer is op de oude slicks, anders op de Trampio's. Hopen op niet te veel drukte en malloten, maar zo'n testsessie is altijd goed, ook om te wennen aan de auto, een beetje te spelen, en vertrouwen erin te krijgen. Rijden en glijden dus, lekker op het randje.
Als ik tussendoor nog tijd heb, zet ik de racedempers aan de voorzijde er nog op, en kijk ik of de laatste lucht uit de koppeling te halen is, want er zit nog een beetje in, ondanks mijn eerdere pogingen.
Om terug te komen bij de olie, er nu (dure) Castrol 10W40 synthetisch motorolie in, dat was toch het beste volgens de garage, beter dan (half)minerale 15W50 oid. Voor racen zou 10W60 ook goed kunnen, maar wat vooral van belang was, is hoge kwaliteit zodat het goed blijft smeren nadat het een paar keer goed heet is geweest. De 10W40 zou niet te dun zijn en eruit komen lopen, ook niet op het circuit... Ik hou het olieverbruik nauwlettend in de gaten, en ga mij bezinnen. Wellicht komt toch die Shell 10W60 volsynthetische raceolie erin, is in elk geval goed spul.
Natuurlijk moet ik ook nog de laatste race prep doen voor de streefdatum van 17 augustus:
- Stoelbevestiging, iets verzinnen dat de OMP stoel gaat passen.
- Gordelogen (Zowel de achterste 2 punten als de 5e en 6e punten plaatjes inlassen)
- Rolkooischuim (FIA spul ja)
- Raamnet
- Brandblusser
- Noodstroomschakelaar en Accubak
- Sleepogen (Bevestiging versterken dmv lassen, de ogen zelf worden waarschijnlijk grote harpen)
- Uitlijnen en camber stellen (4 graden negatief camber, max castor, 0 graden toespoor)
- Dunlop slicks op velgen zetten en de velgen proefpassen, heb evt spacers nodig
Afhankelijk van hoe ik m woensdag vind sturen, ook nog even een belletje naar RS voor wat speelgoed.
Of ik daar aan toe kom in de resterende weken tot 17 augustus weet ik niet.
Dikke kans dat ik de grote aanpassingen van het onderstel bewaar tot later.
Het monteren van de 25mm torsies en het daarmee verlagen van de rijhoogte kom ik zeker niet meer aan toe.
Maar, zo heb ik voor de race in oktober weer wat extra's.
Genoeg te doen en genoeg plannen zoals je kan lezen, maar het 'echte werk' (mijn racedebut) komt met rasse schreden dichterbij...
Binnenkort weer meer hier te lezen!
Groeten, Pieter