Er is waarschijnlijk aangedraaid, nu stottert ie een beetje.
Was er nl.niet bij toen het gebeurde.....
Betreft 2.0 Nord blok.

Dank je voor de tip!Kunnen ze dat niet in Emmercompascuum?
Ik wil niet eigenwijs zijn, maar ben dat natuurlijk wel.
1) De carb's moeten natuurlijk wel synchroon staan (dat regel je met schroef 4 en een setje vacuümmeters)
2) De basis afstelling voor schroef 6 is 4 hele (!) slagen open. M.a.w. Als je (alle) schroef(en) 6 eens dichtdraait -niet te hard!- en dan vdus vier hele slagen linksom draait moeit de motor heeeeel behoorlijk lopen. Zo niet, dan is er vast ook aan scroef 4 geprutst.![]()
je hebt nu een goede (basis)afstelling. Voor de gevorderden: draai nu één schroef 6 langzaam terug in. Op het moment, dat de motor duidelijk merkbaar minder begint te lopen, draai je de schroef 2 hele (!) slagen linksom. Doe dit bij alle 4 en je motor loopt top.
Mee eens maar dat vond ik teveel typen...........Als het goed is komt Gucci straks ook bij een vakman met hart voor oude alfa's terecht.Wat een misverstanden...
Als alleen schroef 6 van cilinder 4 is versteld, dan kun je simpelweg op cilinder 1 t/m 3 kijken hoever daar de schroeven 6 uitgedraaid staan...
Stel cilinder 1 t/m 3 hebben allen 3 slagen uit, dan zet je cil 4 ook 3 slagen uit.
Het onderling verschil inbrengen in de schroeven 6 en dan nog op gevoel ook is m.i. niet slim.
je zal daarvoor per cilinder CO moeten meten.
Daarnaast zal vanaf 1500 rpm oid de progressie het overnemen van de basisafstelling (6) en vanaf 3500rpm loopt een carb voor het grootste gedeelte op zijn hoofdsproeiers.
De kans dat je iets stuk rijdt is klein, zeker als je flink doortrapt, immers dan krijg je altijd voldoende benzine!!! (accel-pomp en hoofdsproeiers)
Dus schroef 6 gelijk stellen aan de andere cilinders en proefrijden, niet goed...plankgas naar een vakman.
Om nog even een simpel antwoordt op je vraag te geven: Ik!
Lijkt mij ook de oplossing voor het basisafstellen. Wil je het per cilinder/venturi doen dan heb je nog wel e.e.a. aan gereedschap nodig. Bijvoorbeeld colortune of eigenlijk liever een CO-meter die per uitlaatpoort meet.Wat een misverstanden...
Als alleen schroef 6 van cilinder 4 is versteld, dan kun je simpelweg op cilinder 1 t/m 3 kijken hoever daar de schroeven 6 uitgedraaid staan...
Stel cilinder 1 t/m 3 hebben allen 3 slagen uit, dan zet je cil 4 ook 3 slagen uit.
Het onderling verschil inbrengen in de schroeven 6 en dan nog op gevoel ook is m.i. niet slim.
je zal daarvoor per cilinder CO moeten meten.
Daarnaast zal vanaf 1500 rpm oid de progressie het overnemen van de basisafstelling (6) en vanaf 3500rpm loopt een carb voor het grootste gedeelte op zijn hoofdsproeiers.
De kans dat je iets stuk rijdt is klein, zeker als je flink doortrapt, immers dan krijg je altijd voldoende benzine!!! (accel-pomp en hoofdsproeiers)
Dus schroef 6 gelijk stellen aan de andere cilinders en proefrijden, niet goed...plankgas naar een vakman.
Om nog even een simpel antwoordt op je vraag te geven: Ik!