Donateur of niet?

Ja, natuurlijk donateur!
85%
91
nee...
15%
16

Totaal aantal stemmen: 107
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Donateur?

vr mar 30, 2007 00:13

Idem als Tommie. Misschien dat er wel ooit verandering in komt.
Komt vanzelf jongens, komt vanzelf...
Sarcastisch bedoeld, neem ik aan? ;) Ik heb momenteel ook wat andere dingen aan mijn hoofd, zoals de verkoop van het huis omdat mijn vader in november overleden is, keuze van mijn vervolgopleiding, kamer zoeken. Als alles weer rustig en op een rijtje is, ga ik eens wat evenementen bezoeken en dan kijk ik of ik lid wil worden van de club :)
Nee, geen sarcasme. Komt meestal vanzelf wel als je een paar keer tijd hebt gehad om een evenement te bezoeken.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Knopjes

RE: Donateur?

vr mar 30, 2007 00:17

Ok, de Limburgrit vorig jaar oktober was in ieder geval erg leuk. Goede sfeer, leuke mensen en veel (verschillende) Alfa's.

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr mar 30, 2007 00:32

Natuurlijk donateur,

enkel en alleen het Klaverblaadje al was voor mij 5 jaar geleden voldoende !!!
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

vr mar 30, 2007 00:44

Zal ik dan maar zeggen dat ik geen donateur ben vanwege het KB? Dat kan ik namelijk bij m'n vader ook wel lezen :mrgreen:

Waarom dan wel? Het geeft me gevoelsmatig toch meer "recht" om evenementen te bezoeken (niet dat dat er veel zijn geweest tot nu toe, hoop dat nog wel uit te breiden) en de website moet ook ergens van betaald worden. Daarbij hoop ik via dit forum ook wat meer ingang te hebben voor kennis en onderdelen voor mijn Alfa en uiteraard ben ik in de toekomst bereid om mijn kennis ook weer over te dragen. Ik weet een hoop van 323's, maar helaas is die kennis slechts beperkt toepasbaar op Alfa's. Zo denk ik na een jaar meelezen eindelijk min of meer door te hebben hoe dat zit met zoveel tandjes verdraaien om een 75 voor te verlagen. Ik ben gewone veren gewend :lol:
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 30, 2007 00:46

Ik ben gewone veren gewend :lol:
Ach, een 'gewone' veer is ook maar een torsieveer, maar dan tot een wokkel gedraaid :wink:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

vr mar 30, 2007 00:49

Da's ook weer zo. Ik hoop alleen dat die torsies niet breken, da's me met een wokkel al wel een paar keer gelukt (323-kwaaltje) :lol:
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

vr mar 30, 2007 06:30

Tuurlijk zijn we lid. Ik denk al vanaf 1990... Ik heb de sleutelhanger nog die je toen kreeg.. :D
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

wobbut
Advanced Member
Advanced Member

vr mar 30, 2007 09:29

Ja, natuurlijk!

Ben inmiddels vier jaar met veel plezier donateur;

- vanwege het Klaverblaadje
- vanwege het forum
- vanwege het Spettacolo
- vanwege ritten / overige evenementen

Kortom, vanwege het kunnen delen en genieten van mijn hobby :lol:

Ciao!
Roberto
Mito 1.4 MA TCT '10

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mar 30, 2007 09:58

Ik ben geen lid meer sinds het nieuwe jaar. Redenen: Tijdgebrek en het veraf zijn van bijna alle evenementen. Dit is bijna niet combineerbaar met de rest van ons gezin. Die hebben namelijk ook andere interesses. Dus dan moet ik vaak alleen, en dat wil ik niet omdat ik de schaarse tijd ook een deel bij mijn gezin wil doorbrengen.

Let wel een van de redenen om lid te worden was dat ik meer mensen zou leren kennen via evenementen. Dit is enkel gelukt via het forum. En als ik een keer op Zandvoort kan komen (2006) hebben de meeste mensen geen tijd….(behoudens enkelen (Yuri!) waarvoor dank). Voor mij was het SS 2006 communicatief een domper (niet de autos en het evenement maar de communicatie en de contacten).

Nou had ik nog lid kunnen blijven voor het klaverblaadje (want dat is top) maar ik ben al lid van een blad en twee vind ik teveel. Mischien volgend jaar weer..?

Dus geen lid meer:
- evenementen voor ons te ver weg en daardoor helaas niet combineerbaar vanwege de schaarse tijd en andere interesses;
- korte contacten op evenementen;
- kreeg op het SS een raar gevoel. Een kleine groep kent elkaar door en door (redenen?)en de rest….daar pas ik voor. Met andere woorden de toegankelijkheid is ver te zoeken. Let wel dit is op basis van 1 evenement en een persoonlijk gevoel wat ik erbij kreeg. Mischien was het ook omdat ik alleen was, je loopt er dan wat verloren bij….

Wat betreft de contacten vind ik het forum wel een uitkomst, gelijkgestemden vinden hier altijd wel aansluiting. Ik zou dan ook graag een keer op een forummeeting willen komen, als het natuurlijk uitkomt kwa tijd... :wink:
156

Dinky Boy
Miniaturista

vr mar 30, 2007 10:22

Dat gevoel van nergens bij horen herken ik wel, Dagmar. Uit mijn eerste jaren bij de SCARB... hoe anders is het nu...

Als je als bewoner in een nieuwe buurt terecht komt, je begint in een nieuwe baan of je komt als scholier in een nieuwe klas , dan ontstaan de contacten vanzelf wel; je wordt min of meer 'gedwongen' met anderen op te trekken omdat je nou eenmaal 'naast elkaar zit'. Bij club-evenementen werkt dat niet zo, de meesten zoeken hun bekenden en vrienden op en zijn zich nauwelijks bewust van de nieuwkomers.

Voor mij zijn de contacten ook pas echt op gang gekomen na de eerste forummeeting (bij Giulia2000TS). En vanaf dat moment is het alleen maar blijven groeien. Je hebt het dus voor een belangrijk deel zelf in de hand door de mensen op te zoeken en een gesprekje mee aan te knopen; op forummeetings, samen op weg naar een puzzelrit of een evenement, elkaar eens helpen bij het sleutelen, etc. Of: als vrijwilliger aan de slag op het Spettacolo of deelnemen aan één van de Buitenlandritten. Dat ben je vrijwel verzekerd van blijvende contacten.

Je kan een grote club als de SCARB ervaren als massaal en onpersoonlijk, maar het voordeel daarvan is dat er altijd wel mensen in die menigte te vinden zijn waarmee het goed klikt. Net als dat er mensen zijn waar je niets mee op hebt. Het is soms ook net de echte wereld ;)

Misschien tot zondag bij de Limburg-rit?

Yvo
Guru
Guru

vr mar 30, 2007 10:42

Het lijkt me niet meer dan normaal dat als je gebruikt maakt van de voordelen en de faciliteiten die de club je biedt (zoals bezoek aan evenementen, dit forum etc.) een "lidmaatschap" daar bij ook bij hoort. Voor wat hoort wat, voor niets gaat de zon op! Bovendien krijg je ook nog een prachtig clubblad, dus waarom zou nou géén lid worden. En de jaarlijkse bijdrage kost nou ook weer niet de wereld. Als je in staat bent een (of meer) Alfa's op de weg te houden, kan de bijdrage er ook wel af. Het is (voor mij althans) alles of niets.
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

wims
Guru
Guru

vr mar 30, 2007 10:54

Sluit me helemaal aan bij de verwoording van Yvo.

groetz, wims
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mar 30, 2007 11:43

Sluit me ook aan bij Yvo.

Gelukkig zijn we in nederland gewend om ook voor de niet-betalers te zorgen...... 8) 8) 8)
Dirk - Giulia2000TS

Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mar 30, 2007 11:54

Dat gevoel van nergens bij horen herken ik wel, Dagmar. Uit mijn eerste jaren bij de SCARB... hoe anders is het nu...

Als je als bewoner in een nieuwe buurt terecht komt, je begint in een nieuwe baan of je komt als scholier in een nieuwe klas , dan ontstaan de contacten vanzelf wel; je wordt min of meer 'gedwongen' met anderen op te trekken omdat je nou eenmaal 'naast elkaar zit'. Bij club-evenementen werkt dat niet zo, de meesten zoeken hun bekenden en vrienden op en zijn zich nauwelijks bewust van de nieuwkomers.

Voor mij zijn de contacten ook pas echt op gang gekomen na de eerste forummeeting (bij Giulia2000TS). En vanaf dat moment is het alleen maar blijven groeien. Je hebt het dus voor een belangrijk deel zelf in de hand door de mensen op te zoeken en een gesprekje mee aan te knopen; op forummeetings, samen op weg naar een puzzelrit of een evenement, elkaar eens helpen bij het sleutelen, etc. Of: als vrijwilliger aan de slag op het Spettacolo of deelnemen aan één van de Buitenlandritten. Dat ben je vrijwel verzekerd van blijvende contacten.

Je kan een grote club als de SCARB ervaren als massaal en onpersoonlijk, maar het voordeel daarvan is dat er altijd wel mensen in die menigte te vinden zijn waarmee het goed klikt. Net als dat er mensen zijn waar je niets mee op hebt. Het is soms ook net de echte wereld ;)

Goed gezegd Hans,

Bij mij was het precies hetzelfde.
Ik kon totaal geen mensen, maar sommige hebben me er toch doorheen gesleept.
Ook zelf contacten opgezocht.

En idd....als een vrij verse member heb je eerst het gevoel een buitenbeentje te zijn.
Ben zelf alweer wat jaartjes lid, maar de contacten blijven groeien.
Ook werkt het in je voordeel als je bij een bepaald register zit.

Je maakt gewoon veel sneller contacten, soms bewust en soms geheel onbewust.

Maar goed, da's mijn mening.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mar 30, 2007 12:21

Zondag ben ik bij de Limburgrit als mijn wiel er niet afloopt (grapje), ik begrijp je verhaal. maar aangezien ik weinig evenementen kan bezoeken is het toch erg moeilijk en dat is niet gelegen aan de club haar leden, het is puur gelegen aan mijn eigen situatie. Wel is het zo dat ik vorig jaar het gevoel kreeg dat er enkel kliekjes waren, op wat verdwaalde nieuwkomers na. Mischien een idee om daar wat aandacht aan te geven op het volgende SS, een soort van forumcafé....

Ik denk dat een forummeeting wel het juiste middel is om meer mensen te leren kennen.
van de andere kant en dat ben ik vergeten te vermelden ben ik door het forum ook mensen hier in het zuiden tegengekomen en dat zijn fijne contacten!
156

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”