Update; Nadat de offerte die de aannemer had gemaakt voor herstel (én afvoeren asbest!) was gearriveerd toch maar ff de verzekering gebeld: Weten jullie zeker dat er niet even een expert moet kijken , dr staat nl een bedrag van bijna 5 cijfers onder de streep...
Ja dat was dan toch wel een goed idee.
Nah, expert geweest en de schade bekeken. Hij heeft dan tel overleg gehad met de aannemer >was akkoord om te beginnen.
MAAR: Asbest verwijderen (de beschadigde platen die er nog op lagen) mag de aannemer zelf niet doen> moet een speciaal bedrijf doen. En die moeten een 'sloopvergunning' hebben van de gemeente....
Dus kwam er een vent (samen met de aannemer) om een milieu rapport te maken (in 3-voud, ja echt

) Dit rapport werd ingediend bij de gemeente en zou 'binnen 12 weken beantwoord worden'.. Toen ik hiervan kennis nam heb ik direct de aannemer gebeld en m gezegd dat nog eens 12 weken regen en wind in de loods geen optie was....Aannemer is daarop wezen babbelen met de verantwoordelijke kantoorklefjoker bij de gemeente en zie; ze mochten starten. Wel kwam er vorige week nog weer een andere pennenlikker om een sample van het asbest...Je hebt toch een rapport vroeg ik? Ja maar het sampletje moet getest worden in een lab om de broosheid/ouderdom vast te stellen .Aan de hand daarvan zal dan worden besloten of er aanvullende veiligheidsmaatregelen nodig zijn....
Maar wat schetst mijn verbazing; zonder verdere aankondiging of wat dan ook stond er hier vanochtend opeens een ploeg volk met busjes /douche/grooooooote kraan etc voor de deur>we gaan t asbest eraf halen...!
Gebied rondom de loods is no ook een 'no go area '

;afgezet met geel schriklint met daarop de dreigende tekst'asbest'...
Miljeu, kwou dat ik het had uitgevonden....
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...