Boyd
Full Member
Full Member

Re: RE: Krasjes!!

wo feb 21, 2007 13:54

[Knuppel in hoederhokmodus aan]

Ik voel wel met Diele mee. Als je genoeg verhalen hoort en een leuke "date" hebt begin je er vanzelf in te geloven. Maar: Ik ben ook een nuchtere Hollander. Scratch remover van Commandant is gewoon erg goed en als je het met een machine gebruikt ben je ook nog eens in no-time klaar. Daarna een goede autowas erop en hij kan er zeker weer een dik half jaar tegen. (Oh ja Ik gebruik Turtle Teflon omdat dat lekker snel gaat en landurig glanst en wel 12 euro per fles kost). Hema autowas schijnt trouwens ook erg goed te zijn. Het blijft iig lang zitten, wat eigenlijk het belangrijkste is. :wink: Wat ik wil zeggen: Schakel de mening van professionals niet uit, die denken niet altijd commercieel, maar kijken naar praktijkresultaten en DAAR draait het om.Ik weet iig zeker dat er talloze ander produkten zijn die met eenzelfde behandeling als meneer Meguiars net zo goed zijn, mogelijk zelfs beter en iig voor veel minder geld.

[Knuppel in hoederhokmodus uit]

Begrijp me goed. Ik wil niemand op stang jagen. Ieder zn poetshobby, maar wat ik altijd weer mis is een objectieve vergelijking van al die producten. Dat is bv heel leuk aan een autoblad als Auo-Motor und Sport. Daar staan nog wel eens heel bruikbare, goed opgezette test's in ( van was dan he.. :lol: )
Objectief gaat wel lastig worden. Echter heb ik alles al geprobeerd van Sonax, Turtle etc. Toch ben ik tot de conclusie gekomen dat Meguiars, (en als je andere merken wilt weten Poorboys, Autoglym 1Z) etc veel beter werken. Meguiars vind ik toch lekkerder werken en daarom voor juist Meguiars gekozen. Ik blijf altijd open voor nieuwe of andere producten en test dan ook van alles uit.

Commandant is een sterke cleaner en iemand die daar niet goed mee overweg kan icm Rotary meer schade kan aanbrengen. Door verkeerde pad keuze etc. Elk merk heeft zo zijn spullen met dezelfde bedoeling. Echter gaat de consument steeds meer eisen stellen aan hun wax en het resultaat ervan... (Het is maar net hoe actief je bent met je bella te poetsen) Ik zie zat autos van een pro poetser langskomen dan lijkt hij netjes maar goedgekeken vol met hologrammen en swirls.

Ik begrijp best dat de professionals een praktisch resultaat willen? Maar daar draait het niet alleen om je wilt toch ook kwaliteit afleveren lijkt mij :wink: Ik poets regelmatig autos voor andere mensen die willen juist dat beetje extra glans, verzorging etc. Meguiars bied juist voor bodyshops en schade herstellers of normale poetsbedrijven een pro lijn aan die razendsnel werkt met een verbluffend resultaat!

Voor de consument is de Meguiars consumentenlijn vooralsnog het meest uitgebreide en het beste wat je kan krijgen op de Nederlandse markt.
Afbeelding

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: Krasjes!!

wo feb 21, 2007 14:15

Hoi,weet iemand wat het beste recept is om krasjes weg te werken?Ik heb een zwart metallic 164.
Het ligt er maar net aan hoe diep ze zijn. Is de grondlaag zichtbaar dan helpt poetsen niet meer. Zijn ze diep maar is de grondlaag niet zichtbaar dan kan polijsten een oplossing bieden. Zijn ze oppervlakkig dan kan een polish voldoende zijn. Let er wel op dat bij zwarte auto`s sommige polishmiddelen lelijke strepen kunnen veroorzaken. Het middel kan erger zijn dan de kwaal.

@lf@164

RE: Krasjes!!

wo feb 21, 2007 18:26

Het is een diepe kras. Blijkbaar had de vorige eigenaar een grote vijand :shock:

Ik zal proberen te polijsten. En eventueel met carpolish en zo'n lakstift ofso. :roll:

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

wo feb 21, 2007 18:43

Lakstift? Is de lak tot op de grondlak weg?

Quixx

Geen flauw idee of het spul 'deugt'.

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 21, 2007 20:45

Prima spul voor de veel poetsende hobyist !

Voor een autopoetsbedrijf is het niks... wij kunnen het namelijk niet maken om honderden euro's voor een poetsbeurt te vragen,
En dan een wax te gebruiken die na 4 dagen niet meer glimt..
Na 1 was beurt is het gewoon verdwenen.. + het klontert tijdens het polijsten.

Wij gebruiken Flon 4000(Focwa) en X72 van Eenzet.

Wij hebben getest met X72 Na 100 x door de wasstraat nog helemaal perfect !! :idea:

onzin diele, 'voor een autopoetsbedrijf is het niks'
hier in NL hebben ze echt geen verstand van autopoetsen....
DETAILING noemen de amerikanen het.

btw waarom kun je geen paar honderd euro vragen voor een zeer uitgebreide poetsbeurt?

Het 'detailen' houdt dus ook meer in dan ff wassen en met vliegende vaart de rotary erover heen halen.
dat noemen we hier poets-turk-praktijken.
snel cashen dat is zeker.

btw welke middelen heb je gebruikt?
vast niet de professionele lijn?
dat het na 4 dagen niet meer glimt en na 1 wasbeurt is verdwenen is nog grotere onzin.....en dat het klontert maar nog meer duidelijk dat je gewoon niet geweten hebt hoe je het moest gebruiken....

Nee , wij hebben geen verstand van auto's poetsen.. En al onze klanten zijn Domme Ezels die niet zelfstandig kunnen denken..
En we zitten ook niet tot eind April vol... :?
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Furrikain
Full Member
Full Member

wo feb 21, 2007 21:28

Als GTV6 bezitter met rode-lak-die-nog-rood-is vind ik dit soort topics wel interessant om lezen. Op de inrijlaan staat ie mooi te glimmen, maar in de garage met vier TL buizen boven.... aaarghl, toch ga ik niet graag polijsten als een gek omdat ie tenminste nog mooi rood is, wat al veel is voor een Alfa :P. Een kat hebben, helpt trouwens ook voor geen meter.

Persoonlijk heb ik enkel ervaring met Meguiar's en ik moet zeggen dat ik er heel tevreden over ben. Ik moet er ook wel bij zeggen dat ik het aan een heel interessante prijs kan krijgen en dat ik een stuk sceptischer zou zijn, mocht ik voor dat schap flesjes het volle pond betalen.

Voor de rest: de gustibus et coloribus...

Wat ik hier wel nog niet gelezen heb: vooral voor oldtimer rijders is het wel interessant om wax op siliconenbasis te vermijden en eerder iets op carnauba-basis te gebruiken. Ja, siliconenwax verwerkt doorgaans makkelijker, wrijft vlotter uit, glanst harder en is goedkoper, maar let eens op het gezicht van je spuiter als er een roestblaasje moet weggewerkt worden op een auto die wekelijks lekker vol goedkope siliconenwax is gesmeerd ;)

Ik ben het trouwens compleet met Diele eens dat zelfs Meguiar's totaal niet kan tippen aan het echt professionele spul dat je als particulier niet zomaar kan kopen.

harold
Full Member
Full Member

wo feb 21, 2007 23:16

@diele
"Nee , wij hebben geen verstand van auto's poetsen.. En al onze klanten zijn Domme Ezels die niet zelfstandig kunnen denken..
En we zitten ook niet tot eind April vol... "

Ik ben niet uit om je in het harnas te jagen,mijn excuses.

Ik beweer al helemaal niet dat geen verstand van auto's poetsen hebt.....weet niet eens wat je deed voor de kost....(autowasstraat dat wist ik wel)
je weet alleen duidelijk niet hoe de Meguiars-producten gebruikt moeten worden.....dat is heel wat anders; 't werkt niet altijd precies zoals met andere producten....
En over klanten ben ik heel kort: Klanten gaan maar al te vaak af op wat ze horen van de professional.....

Voor een klant is het vaak het belangrijkste dat het niet al te veel kost; dus als de auto maar glimt als de eigenaar 'm komt ophalen.
Het zal ze een worst wezen wat er daadwerkelijk gedaan is. Veel meer dan een wasje en een rondje rotary, interieurtje uitzuigen, ff sprayen met shine is dus vaak het enige wat er aan een auto gedaan wordt....beetje het showroomklaar maken als je begrijpt wat ik bedoel.

Prima hoor maar het kan ook anders.
Alleen moet je daar de mensen wel voor overtuigen en dat kost een beetje meer euro;s en dus moeite omdat de poetsmarkt enorm onder druk staat door de te goedkoop werkende poetsers. Die verpesten het.
Snel, snel en nog sneller.....10 auto;s op 1 dag, dat is huidige praktijk, igg hier in de buurt.
Dan kun je geen kwaliteit leveren. Iedere auto heeft zijn eigen behandelmethode, een vaste methode bestaat niet.

"Ik ben het trouwens compleet met Diele eens dat zelfs Meguiar's totaal niet kan tippen aan het echt professionele spul dat je als particulier niet zomaar kan kopen."

duidelijk niiet bekend met de professionele lijn van Meguiars?

Zo, eens even kijken hoe dit draadje verder loopt 8) :P :lol: :wink: :wink: :biggrin:
164 super 3.0v6 automaat, zwart, 96, Xenon, full Meguiars detailed, Eibach lowered, gepoetst door A1 Car Cleaning
Afbeelding

Furrikain
Full Member
Full Member

do feb 22, 2007 10:21

"Ik ben het trouwens compleet met Diele eens dat zelfs Meguiar's totaal niet kan tippen aan het echt professionele spul dat je als particulier niet zomaar kan kopen."

duidelijk niiet bekend met de professionele lijn van Meguiars?
Zoals je wel uit m'n post kon halen gebruik ik de professionele lijn van Meguiar's niet. En ja, ik wist wel dat ze bestaat. Ik weet ook dat ze in vergelijking met andere professionele producten slecht verkrijgbaar is.

Ik ga hier niet verkondigen dat een bepaald professioneel merk beter is dan Meguiar's of omgekeerd en het lijkt me nogal stug dat jij dat wel kan, of heb jij alle andere pro producten al geprobeerd?

Voor ik m'n sloot Meguiar's bestelde, ben ik ook even gaan vragen op dat Nederlandse Meguiar's forum wat ik nou juist nodig had en ik ben er goed geholpen. Maar als je wat topics doorleest merk je ook dat de meerderheid daar serieus gehersenspoeld is door een knap staaltje marketing.

Uiteindelijk betaal je hier gewoon flink meer voor al die dingen dan in de US (ja, ik heb de prijzen gezien).

Waar ik het wél met je eens ben, is dat "detailing" in Amerika inderdaad meer leeft. En ga er daarom maar van uit dat je daar dan ook andere merken kan krijgen die minstens zo goed zijn, Meguiar's verkoopt echt geen mirakels in een potje, ze zijn gewoon heel goed in marketing en in vrij veel winkels te vinden.

Zo zijn er echt wel pure carnauba waxes te krijgen die een veel mooiere, minder plastiekerige glans geven dan Meguiar's, en over bv. hun leathercare lijn ga ik gewoon zwijgen, wat dat betreft kan je écht veel betere dingen krijgen, je moet gewoon weten waar en wat.

dvermaat
Member
Member

do feb 22, 2007 14:39

Ik heb een tijdje auto's gepoetst voor een bedijf, daar maakten wij gebruik van 3m en autoglym.
Naast het feit dat deze goedjes zich goed lieten verwerken,bleven de auto's er ook lang goed uitzien.
In het geval van lichte krasjes maakten wij gebruik van commendant m5, en maaktem de klus af met bovengenoemde producten.
We deden ongeveer 4 auto's op een dag
Nu:
Gehad:
[url=http://www.davidvermaat.nl/coppermine/t ... p?album=47]Giulia Super lusso, hawthorn white[/url]
147 2.0 Distinctive selespeed
33 1.5 ie imola

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”