Objectief gaat wel lastig worden. Echter heb ik alles al geprobeerd van Sonax, Turtle etc. Toch ben ik tot de conclusie gekomen dat Meguiars, (en als je andere merken wilt weten Poorboys, Autoglym 1Z) etc veel beter werken. Meguiars vind ik toch lekkerder werken en daarom voor juist Meguiars gekozen. Ik blijf altijd open voor nieuwe of andere producten en test dan ook van alles uit.[Knuppel in hoederhokmodus aan]
Ik voel wel met Diele mee. Als je genoeg verhalen hoort en een leuke "date" hebt begin je er vanzelf in te geloven. Maar: Ik ben ook een nuchtere Hollander. Scratch remover van Commandant is gewoon erg goed en als je het met een machine gebruikt ben je ook nog eens in no-time klaar. Daarna een goede autowas erop en hij kan er zeker weer een dik half jaar tegen. (Oh ja Ik gebruik Turtle Teflon omdat dat lekker snel gaat en landurig glanst en wel 12 euro per fles kost). Hema autowas schijnt trouwens ook erg goed te zijn. Het blijft iig lang zitten, wat eigenlijk het belangrijkste is.Wat ik wil zeggen: Schakel de mening van professionals niet uit, die denken niet altijd commercieel, maar kijken naar praktijkresultaten en DAAR draait het om.Ik weet iig zeker dat er talloze ander produkten zijn die met eenzelfde behandeling als meneer Meguiars net zo goed zijn, mogelijk zelfs beter en iig voor veel minder geld.
[Knuppel in hoederhokmodus uit]
Begrijp me goed. Ik wil niemand op stang jagen. Ieder zn poetshobby, maar wat ik altijd weer mis is een objectieve vergelijking van al die producten. Dat is bv heel leuk aan een autoblad als Auo-Motor und Sport. Daar staan nog wel eens heel bruikbare, goed opgezette test's in ( van was dan he..)
Commandant is een sterke cleaner en iemand die daar niet goed mee overweg kan icm Rotary meer schade kan aanbrengen. Door verkeerde pad keuze etc. Elk merk heeft zo zijn spullen met dezelfde bedoeling. Echter gaat de consument steeds meer eisen stellen aan hun wax en het resultaat ervan... (Het is maar net hoe actief je bent met je bella te poetsen) Ik zie zat autos van een pro poetser langskomen dan lijkt hij netjes maar goedgekeken vol met hologrammen en swirls.
Ik begrijp best dat de professionals een praktisch resultaat willen? Maar daar draait het niet alleen om je wilt toch ook kwaliteit afleveren lijkt mij

Voor de consument is de Meguiars consumentenlijn vooralsnog het meest uitgebreide en het beste wat je kan krijgen op de Nederlandse markt.