wat bereik je eigenlijk als de koppen geflowd zijn ,het vliegwiel afgedraaid en gebalanceerd en de zuigers en drijfstangen uitgewogen zijn??
188pk/250nm is standaard...waar kom je op uit??ongeveer??
vertel je geheim...........Een andere computer... 211 pk en 290 nm
Als je dit doet dan zou je idd je klepveren moeten verzwaren en andere nokkenassen erbij.. compressie omhoog en dan kun je giga veel vermogen en koppel erbij halen... Het toerental kan namelijk significant omhoog!!
230 pk, 280 Nm zou zo maar is mogelijk kunnen zijn bij 7250 rpm oid.het gaat me er niet om waar ik wel en niet mee moet beginnen maar enkel om de vermogenstoename in dit voorbeeld!!
Niks geen geheim. Ik heb een emerald computer en die op een testbank laten afstellen.
En heb nu 211 pk bij 6.000 rpm en 290 nm bij 4.500 rpm
(zie http://www.koldijk.com/car/75V6%20Emerald.htm)
En inderdaad met andere nokkenassen en toeretal iets hoger (eventueel met andere klepveren) is 250 pk zo gehaald (is mij verteld).
Zijn die bij een America anders dan een QV? Bij een QV ligt het volgens mij op 6.800...Belangrijk bij een V6 12v is dat je de inlaatkanalen laat vergroten in de kop, die zijn aan de krappe kant. Daarom ligt de redline ook bij 5800 rpm, en zijn de klepveren daar op afgestemd.