pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 710
Lid geworden op: zo okt 09, 2005 14:08
Locatie: cuijk

vermogen 3.0v6 12v

vr feb 09, 2007 21:29

wat bereik je eigenlijk als de koppen geflowd zijn ,het vliegwiel afgedraaid en gebalanceerd en de zuigers en drijfstangen uitgewogen zijn??

188pk/250nm is standaard...waar kom je op uit??ongeveer??

cmva
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 846
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 17:53
Locatie: Westdorpe
Contacteer: Website

RE: vermogen 3.0v6 12v

vr feb 09, 2007 21:37

Niet aan beginnen, gewoon meteen een QV (200 pk) nemen, verschil is op papier 12 pk ,maar gevoelsmatig vele malen groter.
CMVA ( heel veel 164/166 motoren te koop)

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: vermogen 3.0v6 12v

vr feb 09, 2007 21:39

is moeilijk te zeggen uit balanceren en lichter maken van het vliegwiel leveren geen vermogen op alleen snel op toeren komen van je motor koppen flowen kan je het beste doen in combinatie met een set betere nokkenassen,chip, verbeterde lucht inlaat en uitlaat dan kan je over een intressante vermogens toename praten.... maar is nog steeds niet zo veel dat het het geld waard is dan kan je beter een QV blok erin lepelen
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 710
Lid geworden op: zo okt 09, 2005 14:08
Locatie: cuijk

RE: vermogen 3.0v6 12v

vr feb 09, 2007 21:48

het gaat me er niet om waar ik wel en niet mee moet beginnen maar enkel om de vermogenstoename in dit voorbeeld!!

cmva
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 846
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 17:53
Locatie: Westdorpe
Contacteer: Website

RE: vermogen 3.0v6 12v

vr feb 09, 2007 21:57

Om 12 pk te winnen, moet je best veel veranderen , dus ik denk heel stuk minder.( dan 12 pk)

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: vermogen 3.0v6 12v

vr feb 09, 2007 22:23

Een andere computer... 211 pk en 290 nm

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

Re: RE: vermogen 3.0v6 12v

vr feb 09, 2007 22:31

Een andere computer... 211 pk en 290 nm
vertel je geheim........... :shock: :shock:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Andretti Molletti

RE: vermogen 3.0v6 12v

vr feb 09, 2007 23:06

Als je dit doet dan zou je idd je klepveren moeten verzwaren en andere nokkenassen erbij.. compressie omhoog en dan kun je giga veel vermogen en koppel erbij halen... Het toerental kan namelijk significant omhoog!!

Gebruikersavatar
Alfa33
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 728
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:30
Locatie: Amsterdam

Re: RE: vermogen 3.0v6 12v

za feb 10, 2007 00:42

Als je dit doet dan zou je idd je klepveren moeten verzwaren en andere nokkenassen erbij.. compressie omhoog en dan kun je giga veel vermogen en koppel erbij halen... Het toerental kan namelijk significant omhoog!!
het gaat me er niet om waar ik wel en niet mee moet beginnen maar enkel om de vermogenstoename in dit voorbeeld!!
230 pk, 280 Nm zou zo maar is mogelijk kunnen zijn bij 7250 rpm oid.

Zou best een mooi project zijn hoor! :D
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: vermogen 3.0v6 12v

za feb 10, 2007 17:46

Niks geen geheim. Ik heb een emerald computer en die op een testbank laten afstellen.
En heb nu 211 pk bij 6.000 rpm en 290 nm bij 4.500 rpm
(zie http://www.koldijk.com/car/75V6%20Emerald.htm)

En inderdaad met andere nokkenassen en toeretal iets hoger (eventueel met andere klepveren) is 250 pk zo gehaald (is mij verteld).

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8936
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: vermogen 3.0v6 12v

za feb 10, 2007 17:53

Belangrijk bij een V6 12v is dat je de inlaatkanalen laat vergroten in de kop, die zijn aan de krappe kant. Daarom ligt de redline ook bij 5800 rpm, en zijn de klepveren daar op afgestemd.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

cmva
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 846
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 17:53
Locatie: Westdorpe
Contacteer: Website

Re: RE: vermogen 3.0v6 12v

za feb 10, 2007 18:05

Niks geen geheim. Ik heb een emerald computer en die op een testbank laten afstellen.
En heb nu 211 pk bij 6.000 rpm en 290 nm bij 4.500 rpm
(zie http://www.koldijk.com/car/75V6%20Emerald.htm)

En inderdaad met andere nokkenassen en toeretal iets hoger (eventueel met andere klepveren) is 250 pk zo gehaald (is mij verteld).

Dan heb je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele snelle nokkenassen, ben benieuwd wie hier 250 pk uit een 3.0 12v haalt met minimale aanpassingen, heb een 3.5 daar moet je best veel aanpassen om 230 pk te halen.(incl snellere nokkenassen)

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

Re: RE: vermogen 3.0v6 12v

za feb 10, 2007 19:06

Belangrijk bij een V6 12v is dat je de inlaatkanalen laat vergroten in de kop, die zijn aan de krappe kant. Daarom ligt de redline ook bij 5800 rpm, en zijn de klepveren daar op afgestemd.
Zijn die bij een America anders dan een QV? Bij een QV ligt het volgens mij op 6.800...

Andretti Molletti

RE: vermogen 3.0v6 12v

za feb 10, 2007 19:18

Ik geloof dat er weer teveel dingen door elkaar vliegen...

Er is niet één wijziging nodig maar de juiste combi van..
Zie motor tuning als een cocktail... Als je het goed doet krijg je iets lekkers... neem je de verkeerde verhoudingen/ingredienten dan krijg je gif.

Poorten flowen en uitbalanceren is geen goede combi.

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: vermogen 3.0v6 12v

zo feb 11, 2007 12:52

waarom niet moet er meer bij gedaan worden bedoel de krukas en zo uitbalanseren is toch altijd aan te raden voor het mooie lopen en flowen krijg je toch alleen een mooiere en betere vulling van?

wat kan dit elkaar aan richten dan?
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Terug naar “Algemene Technische vragen”