Ik heb zaterdag mijn nieuwe auto opgehaald bij wim prins in nunspeet. Een 156 1.8 uit 1998. Hij is echt super en ben er heel blij mee. Een aantal dingetjes wil ik nog echter even veranderen om hem helemaal naar mijn zin te maken. ook zijn er een aantal technische dingetjes die ik even hier wil vragen:
Af en toe als de auto gestart wordt, gaat de airco vanzelf aan. Is dit normaal of doet de auto dit met een reden of is het gewoon een of andere software fout??
Het lijkt alsof van het middelste metertje in de middenconsole (het klokje) in het donker iets minder verlicht is dan de andere twee. Wellicht 1 lampje kapot. Is hier makkelijk bij te komen of moet zowat het hele dash eruit? Ik zat me af te vragen of je er misschien bij kunt als de radio eruit is ofzo..?
Het tweetertje in de linkerdeur doet het niet. Is het moeilijk of ingewikkeld om hierbij te komen? Ik neem aan dat het deurpaneel eraf moet. Iemand een idee hoe dit moet? bij de 33 was dit een simpel klusje, bij de 156 waarschijnlijk lastiger...
De linkerbuitenspiege heeft een voetje waarvan de zwarte verf af begint te bladderen. Dit wil ik toch graag even veranderen? Wat is de beste optie? demonteren, opschuren en overspuiten of op de sloop eentje halen die niet afgebladderd is en vervangen. En hoe moet ik de spiegel demonteren? Weer het deurpaneel eraf??
Ook wil ik graag witte zijknippertjes erop plaatsen. Ik moet ze nog ergens bestellen. Kan ik die er zo af en weer opklikken??
Nou toch een klein verlanglijstje dus om hem naar mijn zin te maken. Ik hoop dat jullie me wat tips of adviezen kunnen geven.
Groeten van een blije 156 bezitter!!!