Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Is dit m nu ??? (De nieuwe V6)

wo mar 16, 2005 15:52

Mjah.......ik blijf wel bij m'n oude V6. :-k

Dat plastic rommel vin ik maar niks, jammer dat de nieuwe geen lust voor het oog meer is. :cry: :cry:

Hopelijk krijgt dat ding wel een Alfa-geluid en geen eentonig duits geluid. [-o<
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mar 16, 2005 17:27

Voorspellingen zijn dat binnenkort meer dan 50% van alle verkochte auto's met dieselmotoren
zijn uitgerust. Alfa Romeo wordt voor het overgrote deel aan zakelijke rijders verkocht en met name Alfa 's met dieselmotoren. Het zwaartepunt ligt nu terecht bij dieselmotoren en die zijn
fantastisch. Diesel versies reden al beter dan de benzineversies bij de 156 (GTA uitgezonderd).

Lemon

zo apr 10, 2005 18:42

Ik ben misschien een redelijk newbie maare... in klaverblaadje 109 lees ik dat Alfa juist een eigen v6 heeft ontwikkelt.
Het enige wat je ik die Ossies moet toegeven is dat ze weten in welke richting het blok dient te liggen. Hupsakee naar de achterwielen met dat koppel.
Zo jammer, zo'n mooie auto die 159 en dan weer die FWD (wat een gemiste kans).

ex alfa90 ra-17

psillen
Guru
Guru

Re: RE: Is dit m nu ??? (De nieuwe V6)

ma apr 11, 2005 22:50

Voorspellingen zijn dat binnenkort meer dan 50% van alle verkochte auto's met dieselmotoren
zijn uitgerust. Alfa Romeo wordt voor het overgrote deel aan zakelijke rijders verkocht en met name Alfa 's met dieselmotoren.
Buiten Nederland zijn dit geen voorspellingen, maar is het reeds zo. In Italië is in deze klasse zeker 90% al met dieselmotor.
Het zwaartepunt ligt nu terecht bij dieselmotoren en die zijn
fantastisch.
De diesels van Alfa zijn inderdaad goed. De huidige 4-cilinder benzinemotoren zijn best aardig, maar kan nog beter. Als 50% van de verkoop diesel is, dan is de andere 50% benzine (waterstofaandrijving levert Alfa nog niet :wink: ). Dus waarom ligt het zwaartepunt dan terecht bij de diesels?
Diesel versies reden al beter dan de benzineversies bij de 156 (GTA uitgezonderd).
Dit is zeer afhankelijk van het gebruik. Zakelijk gebruik, beetje tokkelen op de snelweg: diesel is prima, misschien nog aangenamer dan benzine.
Meer "aktief" rijden: benzine is, ook bij Alfa, nog altijd superieur aan diesel. Dit komt vooral door het véél grotere toerentalbereik van een benzinemotor (factor 2). Dat kan een persoonlijke indruk zijn natuurlijk. Veel mensen roemen het grote koppel van een dieselmotor (met turbo!), maar niet voor niets zit een versnellingsbak in een auto 8)

Overigens als we dan toch weer de vergelijking moeten maken met de beoogde concurrent voor de 159. Ik heb een paar keer met de Alfa 1.9 JTD 8v, 115pk en de 1.9JTD 16v 140pk gereden en de 4-cil. common rail van het merk uit Beieren. De dieselmotor van de laatste club is nog ietsje geciviliseerder. De 4-cil. TDI's die ik ken zijn een klasse minder dan de JTD's.

De 2.4 JTD 20V heb ik in de 166 gereden en die was zéér overtuigend. Alleen ken ik in die klasse geen vergelijkingsmateriaal van andere merken. En zonder referenties is het moeilijk bepalen op welk niveau men zit.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

ma apr 11, 2005 23:20

Hmmm Holden=Slopel ????
:oops:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Andretti Molletti

ma apr 11, 2005 23:50

Das Italiaanse marketing....

Story:

Ik liep op Monza naar de stand van AR... beetje mijn stand toch??? Ik wilde een keycord van Autodelta kopen... netjes vragen, maar kon niet was voor genodigde... ik naar de gasten tent me netjes voorstellen en uitleggen dat ik ook zo'n keycord wilde kopen. er liepen duizende mensen met zo'n ding dus dat moest kunnen... Nope... alleen voor gasten en genodigde.. ik nog uitleggen dat ik net een nwe 147 trofeo gekocht had.. lid was vd alfaclub nederland en daar 't een en ander voor deed..nope.. dat ik de 147 van pilota Dennis op de baan breng...nope... dat ik 4 Alfa's heb...nope.. dat ik Carlos Chiti aanbid..nope... dat ik vice kampioen geworden ben met Dennis in NL... waar??... nope...

Dat ik het eigenlijk spuugzat ben om te bedelen ... name youre price!
nope...

tja netjes blijven he..

Kom ik terug bij de tent, vertel ik dat hele verhaal tegen oa Pepijn... Zegt i eigenlijk wat er precies aan de hand is:
Je bent geen klant en geen promotor van Alfa.. ze denken ook wat moet die gekke hollander nou met een Keycord van Autodelta??? Waarom koopt i een Alfa?? Doen wij Italiaanen ook niet, wij exporteren ze en kopen zelf dure BMW's en Audi's...

Conclusie:
Zo gaat Janno naar de bliksem...
Open youre eyes.... :cry:

psillen
Guru
Guru

ma apr 11, 2005 23:54

Das Italiaanse marketing....

Story:

Ik liep op Monza naar de stand van AR... beetje mijn stand toch??? Ik wilde een keycord van Autodelta kopen... netjes vragen, maar kon niet was voor genodigde... ik naar de gasten tent me netjes voorstellen en uitleggen dat ik ook zo'n keycord wilde kopen. er liepen duizende mensen met zo'n ding dus dat moest kunnen... Nope... alleen voor gasten en genodigde.. ik nog uitleggen dat ik net een nwe 147 trofeo gekocht had.. lid was vd alfaclub nederland en daar 't een en ander voor deed..nope.. dat ik de 147 van pilota Dennis op de baan breng...nope... dat ik 4 Alfa's heb...nope.. dat ik Carlos Chiti aanbid..nope... dat ik vice kampioen geworden ben met Dennis in NL... waar??... nope...

Dat ik het eigenlijk spuugzat ben om te bedelen ... name youre price!
nope...

tja netjes blijven he..

Kom ik terug bij de tent, vertel ik dat hele verhaal tegen oa Pepijn... Zegt i eigenlijk wat er precies aan de hand is:
Je bent geen klant en geen promotor van Alfa.. ze denken ook wat moet die gekke hollander nou met een Keycord van Autodelta??? Waarom koopt i een Alfa?? Doen wij Italiaanen ook niet, wij exporteren ze en kopen zelf dure BMW's en Audi's...

Conclusie:
Zo gaat Janno naar de bliksem...
Open youre eyes.... :cry:
Leef met je mee. Geven ze die dingen gratis aan bobo's die toch geen Alfa kopen.
Klantenbinding moeten ze blijkbaar nog leren. In plaats van dat ze zeggen "hier heb je er twee".
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Andretti Molletti

ma apr 11, 2005 23:56

Leef maar liever met Alfa mee ;)

Rens 1.7QV
Guru
Guru

di apr 12, 2005 00:01

Nu je het over Italianen hebt. Nou keek ik laatst even naar het nieuws en toen hadden ze het over de beveiliging tijdens de begrafenis van de paus, want er waren nog wat belangrijke mensen aanwezig.

Dus wat was er aanwezig: carabinieri, politie en ............ boswachters :shock: :blue_lol: :blue_lol:

Als zoiets in Amerika zou afspelen dan zal het komplete leger uit irak komen om iedereen te beschermen en in italie doen ze dat met boswachters. :blue_lol:

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

164 Q4

di apr 12, 2005 00:14

Als zoiets in Amerika zou afspelen dan zal het komplete leger uit irak komen om iedereen te beschermen en in italie doen ze dat met boswachters.
En als je op tv het Amerikaanse leger in Irak in actie hebt gezien, dan heb je toch al gauw meer vertrouwen in een paar Italiaanse boswachters :blue_lol:.

Andretti Molletti

di apr 12, 2005 01:00

Die amerikanen beschermen niks die vernietigen alleen...toch?

;)

Bartman
Guru
Guru

di apr 12, 2005 01:13

@dre: Je hebt er nu toch een van LG? Die van Monica regel ik nog wel...

Andretti Molletti

di apr 12, 2005 01:16

HA!
Das helemaal waar Bart, maar die is wel voor de kleine Pim ;)
Dank je ik wacht met smart (?) op Magnycourse....

kai
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

di apr 12, 2005 10:05

Even terug naar 't topic, althans bijna dan: hoe kunnen we Diesel motoren met Turbos eigenlijk blijven vergelijken met ongeblazen benzine motoren ?
Das toch niet eerlijk ?
Zet een leuke turbo of kompressor op dat nieuwe Holden blok en je hebt een super krachtbron !!!
Alfa zorgt er vast wel voor dat er een leuk kapje overheen wordt gebouwd met wat Alfa logotjes enzo...

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di apr 12, 2005 10:14

@Andretti

Ze zouden eens moeten weten..

On topic.

Precies. De 159 wordt pas eind van het jaar (op zijn vroegst in septemer) in productie genomen en ondertussen wordt de V6 opgeleukt en de 159 van achterwielaandrijving voorzien.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”