Nu begon ik zelfs te twijfelen...............................maar de conclusie is niet juist, danwel onvoledig.
Ik heb het even precies gecheckt/ gepast........
er bestaan voor de 116/ 162-serie kortweg drie remsystemen voor:
a) 1.6 / 1.8 schijven en klauwen en fusees
b) 2.0 ongeventileerd, schijven iets grotere diameter dan a), daardoor fusee net iets 'groter' (klauw zit verder naar voren), maar zelfde klauw als a)
c) TS/ Turbo/ V6, schijven zelfde diameter als b), echter 12mm dikker, grotere klauwen met 12mm vulstukken, FUSEE GELIJK b) !
Nota bene: h.o.h. maat van de boutgaten van de klauw is wel gelijk aan a) en b).
Dus in het geval van AlfettaOwner: Jij kunt die Brembo klauwen WEL gebruiken in combinatie met jouw standaard 1.6/ 1.8 schijven, indien je de klauwen splitst, de 12mm vulstukken verwijdert en de klauw weer samenbouwt met 12mm kortere bouten!
Wil je echter ook geventileerde schijven, dan zul je 2.0/ TS/ Turbo/ V6 fusees moeten monteren. Dan kun je de schijven omboren naar 4 gaats. Hebben al meerdere mensen gedaan. Dus die fusees zouden dan ook bijvoorbeeld van een 90 2.0 of een Alfetta GTV, enz., enz. kunnen komen.
Graag gedaan.
