Graag
Douanevignet krijg je bij de douane, maar kan ook via een DIV kantoor ( zit ook nen "douwaan")
Je hebt dus sowieso een gelijkvormigheidsattest nodig. (wagens vanaf een bepaalde leeftijd, ik dacht 92 of zo, hebben een europees attest, da's dus bij jou niet van toepassing) Dat kan je op 2 manieren verkrijgen:
- via de importeur
-via de technische keuring
Ik heb voor 't laatste geopteerd, omdat je anders met je wagen naar de invoerder (Vilvoorde) moet.
Dus moet je een gelijkvormigheidskeuring hebben. Helaas kan je daar enkel en alleen op garageplaten (proefrit of handelaar) heenrijden OF met bovengenoemde Nederlanse exportkentekens. (binnen de 14 dagen dan wel) Deze keuring kan alleen in het HOOFDstation in je streek (voor mij, binnen 't Antwerpse, is dat Deurne)
Bij die gelijkvormigheidskeuring wordt vastgesteld of jouw wagen voldoet aan de Belgische reglementering en worden gegevens verzameld voor het (vervangend) gelijkvormigheidsattest. Zorg dat je motornummer leesbaar is, ik spreek uit ervaring
Eens die keuring (daarin zit meteen de standaard technische keuring, in jouw geval vereenvoudigd voor een oldtimer inbegrepen) achter de rug is, gaan de papieren naar Brussel....Duurt ongeveer een maand en dan krijg je alles terug en kan je 'm inschrijven.
Deze laaste fase, daarin zit ik nu. is gekeurd, wacht op papieren