Kom thuis van m'n werk, doe het licht in de gang aan, nog steeds donker. "Zal toch niet?" loop naar de keuken, licht aan, blijft donker "shit" draai om, klokje van de oven doet het nog "heee..." loop naar de meterkast, aardlekschakelaar voelen, jahoor aardlek eraf. Omhoog gedrukt, klik weer naar beneden. Alle groepen uitgezet, aarlek omhoog, groep 1 aan, klats aardlek er weer af. Alle andere groepen aan, aardlek omhoog, blijft omhoog.
Nu zit op groep 1 onder meer m'n schuurtje+buitenlamp, maar ook de keuken. Schuurtje kan me geen moer schelen, maar in de keuken is een beetje stroom nog wel es makkelijk. In de keuken even de draad losgehaald die naar het schuurtje loopt, groep 1 weer aangezet, en jahoor alles bleef werken.
Binnenkort dus maar es kijken wat er niet deugt daarzo, mijn gok is dat de buitenlamp verzopen is. Oh en ik ben er nu dus achter dat de oven niet achter de aardlek zit.
Verder is eerder deze week de deur van m'n auto al bijna uit de scharnieren gewaaid, dus vandaag heb ik die maar eens extra goed vastgehouden als-ie open moest. Verder had ik weinig last. De stagiair bij ons op kantoor daarentegen stond 5 minuten nadat-ie wegging weer binnen. Eerste stukje ging nog, daarna had-ie recht tegenwind en dat trok-ie niet

Had-ie z'n pa maar gebeld of die hem kwam halen.
@Frank: jij komt er iig een stuk slechter vanaf, sterkte ermee. Ook voor de anderen met meer dan wateroverlast in een lamp.