ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: HELP: Remdrukverdeler 33 zit vast - hoe werkt dat ding?

di jul 26, 2005 08:39

@aa: kan het niets uitgebreider.... :wink: :biggrin:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Huib
Guru
Guru

Re: RE: HELP: Remdrukverdeler 33 zit vast - hoe werkt dat di

di jul 26, 2005 08:42

@aa: kan het niets uitgebreider.... :wink: :biggrin:
Het enige wat je er nog aan toe zou kunnen voegen is dat het een absoluut kl.te werk is, op een onmogelijke plek met die druppende remleidingen. Vooral het weer terug monteren van de leidingen is knap lastig.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

kroehlur

di jul 26, 2005 10:12

@@@: Zeker voldoende. Bedankt :thumbs:

Het is een gvd kl*te klus om die kreng te vervangen. Ik heb nu 3 plekken zonder huid op mijn handen en polsen en een garagevloer vol remvloeistof. grrrrrrrrrr......

Tis gelukt was het maar niet dat een van de remleidingen vast was geroest en dus gebroken. Moet ik een nieuwe zien te vinden/maken. Weer een aanleiding om een stuk gereedschap te gaan kopen. :wink: Zo'n fels gereedschap ziet er toch lekker uit in het assortiment.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jul 26, 2005 10:23

Het enige wat je er nog aan toe zou kunnen voegen is dat het een absoluut kl.te werk is, op een onmogelijke plek met die druppende remleidingen. Vooral het weer terug monteren van de leidingen is knap lastig.
+

Probeer het rempedaal vast te zetten met een plankje tussen de stoel, zodat de hrc dicht staat. Tegen het druppen uit de leiding kun je een stofdopje van de wrc nippel plaatsen zodat die de leiding afdicht.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr okt 07, 2005 20:29

Nou, vandaag (en gisteren :evil: ) was het mijn beurt hoor. :(
Tjeemig, wat zit dat ding op een klote plaats en wat een gefrut om al die leidingen los te halen.
Dan denk je dat alles terugplaatsen wel een stuk makkelijker zal gaan, met lekker gangbaar gemaakte bouten en moeren enzo, mooi niet dus. :twisted: Ja, na alle mogelijkheden zo'n beetje geprobeerd te hebben, kom je er dan eindelijk achter dat er maar één volgorde echt werkt. :o Als het eenmaal achter de rug is, is het niet moeilijk meer. Geluukig was de remkrachtbegrenzer her te gebruiken -alleen aangekoekt vuil, geen roest- dat was dan ook gelijk de enigste meevaller. :wink:

Ik heb die Rudolf Hruska altijd zeer bewonderd, maar degene die verantwoordelijk is voor die lastafhankelijke achterremconstructie verdient toch echt tien stokslagen. :shock: En dan ben ik heel coulant! :wink: [-(
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Tim_33

vr jan 05, 2007 15:12

nou mijn portie dan

Wat een hel zeg, ben dr helemaal klaar mee.

Oude verwijderen, alle wartels natuurlijk verrot draaien. 1 leiding breekt, nieuwe leiding laten maken. Alles plaatsen, echt een hel. Alles zit. Onluchten, nippel achterremtrommel breekt af.

3 uur werk voor jan lul.

Geloof dat ik hem maar verkoop, of naar de sloop rijdt.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jan 05, 2007 16:57

nou mijn portie dan

Wat een hel zeg, ben dr helemaal klaar mee.

Oude verwijderen, alle wartels natuurlijk verrot draaien. 1 leiding breekt, nieuwe leiding laten maken. Alles plaatsen, echt een hel. Alles zit. Onluchten, nippel achterremtrommel breekt af.

3 uur werk voor jan lul.

Geloof dat ik hem maar verkoop, of naar de sloop rijdt.
Als je dan toch zover bent is het nog maar een kleine moeite om de remcilinder te vervangen. Misschien wil Jan je wel helpen. :wink:
Kun je hem daarna met een nieuwe APK naar de sloop rijden. :biggrin:

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jan 05, 2007 21:35

bedenk altyd goed waar je aan gaat werken en bedenk daarbij ook wat er kapot kan gaan want er zit altyd iets tegen dit soort klussen en vooral met oude remleidingen moet je heel veel geduld hebben en je niet willen haasten kijk goed en zorg dat je verder kan dit voorkomt ergenis en kapotte handen maar dat is ook normaal bij dit soort klussen...

geef wat geld uit voor een open ringsleutel dan draai je de nippels en wartels niet verot en lukt het niet ga dan ff een bakkie doen en probeer het daarna nog eens....

is maar een tip maar het werkt wel

(sorry dat die tip wat laat is :oops: :oops: :oops: )
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

esvida
Advanced Member
Advanced Member

za jan 06, 2007 15:43

had allemaal niet gedaan te worden lees dit topic net heb het al tig keren onder de auto opgelost je hoeft bij de remkrachtverdeler alleen maar het rubber hoesje loste maken en dah het asje waarop het u stukje opvast zit eruit te halen dat is ook het gedeelte wat vast zit je kunt het het beste inspuiten en met een tang met draaiende beweging eruit halen asje goed schoonmaken wat vet er aan en terug zetten moet er soepel in gaan en klaar. ps er komt geen olie vrij.

als je de verdeler eronderuit hebt [en je hebt nog geen nieuwe] kun je het nog doen en terug plaatsen.

a

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

za jan 06, 2007 15:47

had allemaal niet gedaan te worden lees dit topic net heb het al tig keren onder de auto opgelost je hoeft bij de remkrachtverdeler alleen maar het rubber hoesje loste maken en dah het asje waarop het u stukje opvast zit eruit te halen dat is ook het gedeelte wat vast zit je kunt het het beste inspuiten en met een tang met draaiende beweging eruit halen asje goed schoonmaken wat vet er aan en terug zetten moet er soepel in gaan en klaar. ps er komt geen olie vrij.

als je de verdeler eronderuit hebt [en je hebt nog geen nieuwe] kun je het nog doen en terug plaatsen.

a
o ja??

bij dat asje zit een plaatje, tegen dat plaatje drukken 2 zuigertjes.
DIE zitten vastgerot.
bij mijn imola braken die zuigertjes gewoon af toen ik er een pompetang op zette.
:roll:

overigens geen fijn werk 8)
maar wel te doen binnen een uurtje..

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jan 06, 2007 17:35

Precies, die stiftjes is waar het om draait.
Het vergt wat ervaring en creativiteit om het in een keer goed te (de-)monteren en daarbij alle wartels en leidingen heel te laten, maar dat mag de pret niet drukken. Dat is goedkoop te herstellen. De remdrukbegrenzer zelf ook! Ik vind die dingen belachelijk duur, maar ze gaan eigenlijk ook niet/ nooit echt kappot. openmaken, goed schoonmaken, opnieuw invetten en weer monteren. de haak, waar dan het gewiicht aan zou moeten en zo, hoeft niet los, bespaart ook weer wat werk. :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De volgende geluksvogel heeft er misschien wèl wat aan. :roll:
Het blijft idd een k*tklus, maar als je het goed doet, hoeft het echt maar één keer (in de 15 jaar of zo). :D

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

za jan 06, 2007 17:44

precies sander,
zo had ik hem er ook onder uitgehaald.
ik had al een hoop gelezen van te voren over afstellen enzo.
maar was toch makkelijker.
onthoud ook de volgorde waarin je de leidingen los heb gedraait.
is makkelijker aandraaien.
nieuwe remdrukverdeler is volgens mij 99 euro :roll:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jan 06, 2007 18:00

nog een leuke link voor als Tim dadelijk nog een remverschil heeft of zo. :wink:

Terug naar “Algemene Technische vragen”