OK, zou het best kunnen zijn, thanks!dat lampje brand alleen als de losgeknipte draad ergens massa maakt.
Dus even goed zoeken en dan het draadje isoleren.
Zo werken die indicatoren in je remblok ook heOK, zou het best kunnen zijn, thanks!dat lampje brand alleen als de losgeknipte draad ergens massa maakt.
Dus even goed zoeken en dan het draadje isoleren.
Op zich wel logisch achteraf. Ik wist alleen niet of er misschien in eerste instantie juist een doorverbinding in zat en die door zou slijten. Dat zou eigenlijk logischer zijn, stel dat nu een draadje doorschuurt / afbreekt dan krijg je dus geen indicatie dat er een probleem is!Zo werken die indicatoren in je remblok ook heOK, zou het best kunnen zijn, thanks!dat lampje brand alleen als de losgeknipte draad ergens massa maakt.
Dus even goed zoeken en dan het draadje isoleren.De draad die jij doorgeknipt hebt is de draad die bij een versleten blok naar de massa loopt. De draad die van je remblok af komt loopt door in je remvoering. Wanneer de voering op je blokken ver genoeg afgesleten is, zal de draad bloot komen te liggen en contact maken met je auto (=massa).
Da's grappig, je reed weg afgelopen zaterdag en de desbetreffende monteur bedacht zich de draadjes..., rende nog achter je 75 aan maar je was vertrokkenGisteravond in eerste instantie de draadjes die van de oorspronkelijke remmen kwamen verwijderd. resultaat was dat het lampje bleef branden. toen de draadjes in elkaar gedraaid en weer in de stekkers gestoken die de auto in gaan. Voila, verholpen! Bij de 75 moet je dus wel degelijk een doorverbinding hebben in "normale" toestand, bij slijtage van je blokken zal die doorverbinding doorslijten waardoor het lampje in het console gaat branden. Dat gebeurt dus ook als er een draadje doorslijt / afbreekt.
..ik dacht eerst dat het nieuwigheid wasDa's grappig, je reed weg afgelopen zaterdag en de desbetreffende monteur bedacht zich de draadjes..., rende nog achter je 75 aan maar je was vertrokkenGisteravond in eerste instantie de draadjes die van de oorspronkelijke remmen kwamen verwijderd. resultaat was dat het lampje bleef branden. toen de draadjes in elkaar gedraaid en weer in de stekkers gestoken die de auto in gaan. Voila, verholpen! Bij de 75 moet je dus wel degelijk een doorverbinding hebben in "normale" toestand, bij slijtage van je blokken zal die doorverbinding doorslijten waardoor het lampje in het console gaat branden. Dat gebeurt dus ook als er een draadje doorslijt / afbreekt.