Dit is geen grap ik had gedacht dat het wel kon.
Maar dat was jammergenoeg niet het geval.
Het was een grote plas van circa 30 meter lang en me auto is 4.5 cm verlaagd en ging er wat hard doorheen.
het water kwam bijna over de moterkap heen de auto sloeg al halverwege af en deed niks meer.
Eenmaal bij de Garage gesleept te zijn hebben we de bougier eruit gehaald en geprobeerd te starten.
hij gooite zeker een paal liter water uit de cilinders ik ging zelfs in de auto zitten.
daana lukte het nog een keer.
Daarna kreeg ik de startmotor niet meer rond als ik hem nu start draait er nog wel iets
rond misschien is dit de startmotor?
Ik denk idd dat de accu leeg is maar de deze zegt op het indigatie lampje nog dat deze goed is.
ik heb geen openlucht filter erop zitten gewoon verlaagd.
BIj het olie pijlen zat er 2x de hoeveel heid olie in dan normaal maar zag er niet grijs uit.
Ik vermoed zelf dat de koppaking slecht was en dat het water de genade klap gegeven heeft.
Omdat het me sterk lijkt dat er door het rijden door een grote plas 1 lieter water in me blok kan staan.
maar misschien is dit wel mogelijk hoor dat weet ik niet zeker het lijkt me sterk.
Dinsdag gaat hij naar de alfa garage en dan horen we het nieuws wat er aan de hand is.
alleen een nieuwe koppaking of meer.
misschien een ander blok erin maar ik weet niet wat ik dan kwijt ben inc arbeid.
Omdat ik zelf de middelen niet heb dit zelf te doen.
Als het heel erg is kan als me blok stuk is kan er dan ook een 1.7 8V ipv een 1.4 8V
OF is dit gekkenwerk of raak ik aan een andere alfa 33 ??
Ruben