giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Race WTCC game met Alfa 75 Evo

wo dec 13, 2006 10:39

:shock: Is dit nu echt een "coole" game of vinden juillie het top omdat er Alfa's inzitten?
Ik vind de kantbeoordelingen op diverse verkoopsites nu niet bepaald een beeld geven namelijk.... :-k
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: Race WTCC game met Alfa 75 Evo

wo dec 13, 2006 10:56

Spel is binnen. Voor een PC game niet verkeerd (veel beter dan GT4 voor PS2 bijvoorbeeld). Belangrijkste: in een Alfa 75 over het circuit rijden \:D/
Erg leuk circuit trouwens, dat Istanboel Park :D Kan me voorstellen dat de heren coureurs het leuk vinden daar te rijden; in het echt altijd nog veel leuker dan zo'n simulator ;)
(je mist de geur van verbrand rubber, remstof, hete olie... etc. maar toch een niet verkeerd spel)
..beter dan GT4 voor PS2?? Het enige spel dat beter kan zijn moet nog worden uitgebracht, nl. GT5 voor PS3!! :mrgreen:
Mijn ervaring (heb zelf een PS2 gekocht destijds ivm GT4) is dat het volkomen onrealistisch autogedrag is. Het is echt een game ipv een soort simulator zoals SimBin probeert neer te zetten. Alhoewel ik ook Race niet super realistisch vind qua besturing, is het een stuk realistischer dan GT4. Zaodl een auto regageerd in GT4 is leuk voor een arcade game maar lijkt nog niet misschien op hoe een auto in het echt op een circuit rijdt (heb toch echt met een heleboel auto's op het circuit gereden ;) )

Als je liever niet met een PC werkt en de voorkeur geeft aan een game ipv simulatie, dan is GT4 een prima keus.

@giulia-tom: is meer sim dan game. Besturing is best aardig, maar rijden in het echt is toch echt anders (lees: leuker ;) ). Tov SCAR doet dit wat realistischer aan (leuke van SCAR vin ik met name het aanbod aan oude Alfa's 8) )
Vind het zelf gewoon leuk toch wat te kunnen 'rijden' in een periode dat de circuits dicht zijn/gaan. En het leukste vind ik dat je met een heuse Alfa75 kunt rijden ipv met de standaard gebakjes (seat'jes en dat soort rommel waar je nog niet in begraven wilt liggen) die meestal in de sim's/game's zitten.

Zitten ook een paar nieuwe circuits in (lees: niet standaard in de meeste game's/sim's), die het net dat beetje extra geven.
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

wo dec 13, 2006 11:22

Probeer maar eens GTR (2) van Simbin. Dit is meer een simulator dan game. Je kunt echt alles instellen. Gewicht van de veren. Abs, traction control etc etc.

En niet alleen seats. Ook ferrari's, bmw m3, porsche gtr etc etc. Circuit zijn erg nauwkeurig.
Als je dit eenmaal speelt wil je niet terug naar een 'normale' game

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

wo dec 13, 2006 15:59

Dus dat klinkt goed en de moeite waard....hmmm. Toch misschien eens investeren in een desktop met goede grafische kaart...

De oude colin mcrae (hoewel rally) reageerde erg goed, vond ik best realistisch...wat ik aan onboard beelden zie lijkt het gedrag van de auto ook best realistisch, en inderdaad, Nothing beats the real thing...
Alfa romeo: The art of the machine!

Beezztie
Full Member
Full Member

wo dec 13, 2006 16:31

Hmm, ik heb weliswaar niet veel op het circuit gereden (helemaal niet eigenlijk!) maar wel veel verschillende auto's op de openbare weg. En ook veel racegames gespeelt, oa die van de Xbox (360) en diverse PC-games. Ben geen expert maar vind dat GT4 de werkellijkheid qua realisme (niet alleen de auto zelf maar ook de circuits, kan iemand zich het stuk in Autovisie nog herinneren over de Nürburgring?) en verschil tussen de diverse auto's het best benaderd hoor. En instellingen van de wagen veranderen, daar is GT4 miscshien wat minder uitgebreid in maar het gaat er vooral om wat dat in de praktijk voor effect heeft.
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

Aernoudt
Guru
Guru

wo dec 13, 2006 20:23

@Beezztie:Je hebt niet op een circuit gereden, niet op de grens gereden met een auto die je kent, maar wel een mening er over... met alle respect, maar dat heeft geen enkele toegevoegde waarde voor de discussie/bespreking :!:

@Marc7eleven: heb de laatste versie hier ook liggen (Collin, rallye), speel ik niet mee (is ook nog registrabel), dus als je interesse hebt voor prikkie over te nemen

Beezztie
Full Member
Full Member

wo dec 13, 2006 20:31

@Beezztie:Je hebt niet op een circuit gereden, niet op de grens gereden met een auto die je kent, maar wel een mening er over... met alle respect, maar dat heeft geen enkele toegevoegde waarde voor de discussie/bespreking :!:
Uiteraard mag je die mening zijn toegedaan. Maar je hoeft niet op een circuit te hebben gereden om een auto af en toe op de grens te rijden. En nogmaals, ik merk wel degelijk dat de ene game realistischer aandoet dan de andere. Nu heb ik wel een lichte voorkeur voor de PS boven andere merken dus geheel objectief zal ik niet zijn. :D

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

Remco S
Guru
Guru

do dec 14, 2006 22:20

mocht je het spel willen kopen, kijk dan eerst even of de grafische kaart Direct X9 ondersteunt, anders moet je die vervangen

(moet ik ook doen :cry: )

Kosta
Guru
Guru

do dec 14, 2006 22:35

Dan zal ik iedereen uit de droom helpen. Geen enkele racegame zal nooit maar dan ook nooit het echte rijden/racen kunnen benaderen. Daar hoef je dus geen rondjes op de Nordschleiffe voor gereden te hebben. Aan de andere kant kun je wel voor jezelf bepalen of een bepaalde game "lekkerder" rijd dan een ander .
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Beezztie
Full Member
Full Member

do dec 14, 2006 23:17

Dan zal ik iedereen uit de droom helpen. Geen enkele racegame zal nooit maar dan ook nooit het echte rijden/racen kunnen benaderen. Daar hoef je dus geen rondjes op de Nordschleiffe voor gereden te hebben. Aan de andere kant kun je wel voor jezelf bepalen of een bepaalde game "lekkerder" rijd dan een ander .
Daar sluit ik me bij aan!

SCARB nr. 4755

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 15, 2006 16:02

@Marc7eleven: heb de laatste versie hier ook liggen (Collin, rallye), speel ik niet mee (is ook nog registrabel), dus als je interesse hebt voor prikkie over te nemen
Wil mij niet in de discussie mengen over wel/niet etc., het ziet er gaaf uit en ik vond GT4 of hoe dat dan ook heet wel leuk, maar qua beleving vergeleken met echt rijden (of dat nu circuit of niet is) niet echt. Collin dus wel echter qua zeg maar 'tussen de vier willen in beleving'.

@Arnoudt: Moet eerst aan de PC om dit te kunnen draaien, tenzij hier iemand weet hoe ik mijn laptop (toshiba satelite pro AS 40 of zo) hiervoor geschikt krijg....
Alfa romeo: The art of the machine!

Aernoudt
Guru
Guru

vr dec 15, 2006 16:30

...

@Arnoudt: Moet eerst aan de PC om dit te kunnen draaien, tenzij hier iemand weet hoe ik mijn laptop (toshiba satelite pro AS 40 of zo) hiervoor geschikt krijg....
Hangt van de spces af qua hardware, en bij laptops is dat meestal niet makkelijk en betaalbaar om dat aan te passen ;)

Games en sims zijn ook niet te vergelijken met echt, gelukkig maar want dan zou echt wel erg tegenvallen in vergelijking :mrgreen: . De o.a. SimBin simulator versie's echter wel een stuk meer realistisch dan de games (incl gt4). In de sims gaat je auto met een kleine draai aan het stuur ten minste niet meteen het gras in op hoge snelheid ;)
Als je in de buurt bent mag je komen kijken/proeven als je wilt (dedicated PC ;) ).

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”