Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

Interview Baravalle in GTO

di dec 12, 2006 13:19

In de laatste dec/jan uitgave van GTO staat een interview met Antonio Baravalle de algemeen directeur van Alfa Romeo.

Een paar zaken die opvallen.

Om echt goed te draaien moet Alfa 220.000 auto's verkopen terwijl dat er over 2006 zo'n 180.000 zijn geworden.

Nu heeft Alfa twee volume modellen , de 147 en de 159 dus er moet een derde volume model bijkomen.

Een nieuwe Alfasud is de vraag.
Antwoord ik weet niet wat dat is , een nieuwe Alfasud.
We werken vooral aan een auto boven aan het gamma en eentje die in het C-segment een alternatief vormt voor mensen die meer
ruimte willen en dan verwijst hij naar de Toyota Rav4 .

Vraag krijgt Alfa een rol in het zogenaamde Mini segment?
Alfa zou best een mooie concurrent kunnen bouwen voor de Mini maar daar zijn we niet mee bezig.
Bla bla terugkeer Amerika en spider.
En dan zegt hij nog iets over een BMW X-3 achtig alternatief.

Verder nog dat Alfa als topmodel net onder Maserati wil zitten en Maserati een iets goedkopere auto net boven Alfa in de markt wil zetten.

Nou van deze verhalen wordt je niet vrolijk.
Hier spreekt niet echt een bevlogen directeur die klanten wil binden.
Een gemiste kans.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Interview Baravalle in GTO

di dec 12, 2006 14:43

Als back-up bij het interview een presentatie van begin november 2006:

http://www.fiatgroup.com/comuni/php/fil ... XKINC0YG1L

Daar staat dus duidelijk de Junior op maar dus ook de Crossover waar het interview over gaat.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
Rob75
Guru
Guru
Berichten: 1243
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:32
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer: Website

Re: Interview Baravalle in GTO

di dec 12, 2006 15:17

Nou van deze verhalen wordt je niet vrolijk.
Hier spreekt niet echt een bevlogen directeur die klanten wil binden.
Een gemiste kans.
Ik heb het hele artikel niet gelezen, maar uit de aangehaalde quotes haal ik deze onclusie niet.
Overigens denk ik dat de strekking juist is door niet te gaan werken aan exoten (a la Mini) maar duidelijk gekeken wordt naar de markt en de vraag die daar is.

Als je nu bij Alfa binnen loopt voor een gezinsauto a la Focus, Astra etc. kom je niet verder dan een 147 (te klein) of 159 (te groot en te duur). Waarom niet een model er tussen a la A3 Sportback? En wellicht een consistente reeks die naar boven toe aftopt. Bijvoorbeeld een 166 ook als Sportwagon zoals een BMW 5-serie?

Ik denk dat ze na de kwaliteitsproblemen nu ook het gamma eens moeten aanpassen. En waarom niet een RAV4-achtige? Nu pakken de Koreanen daar een enorm deel van. En even een linkje naar het Lancia topic: waarom niet een aantal modellen daarmee samen ontwikkelen? Bijvoorbeeld de Phedra als Alfa model erbij.... Vraag is er, maar vraag kan ook gecreeërd worden!

Groet,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl


Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Interview Baravalle in GTO

di dec 12, 2006 17:04

Phedra is wel 'n PSA product... made in France .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Interview Baravalle in GTO

di dec 12, 2006 23:03

Ze zijn absoluut stapelgek bij Alfa, er moet naar mijn idee juist naar beneden gekeken worden.
Wagen formaat mini, huidige polo, kek uiterlijk, lekker rap, voor oa de leaserijder die nog net geen 147 kan behappen, maar niet in een Fiat wil.
Beetje statusbakkie, mag kosten wat een eenvoudige golf kost, iets kleiner wel sportiever, met 1.3 JTD of kleinere TS motor.
Noem het idd een nieuwe Sud. Later evt daarvan een coupeetje, noem het een nieuwe Sprint.
Ik zie nog een gat in de marktopzet tussen Fiat, Alfa, Maserati, Ferrari. Lancia is anders, das meer luxe.
Tussen AR en Maser, dat klopt wel een beetje, tussen maser en Ferrari ook. Maar tussen Fiat en AR?
Volg mij even: HBOer, 22 jaar, mag leasebakkie uitzoeken en wil italiaanse flair en geen duits/japans. (want een smaakvolle HBOer)
Begint met een Punto. Dan kan ie een stilo, maar A niet echt kick ass, en B net wat meer dan heeft ie een instap AR. een grande punto is wat te onsportief, en meneer is een snelle jongen , dus een nieuwe Sud. Dan een 147 of opvolger ervan, dan een 159. Het gaat goed, de zaken lopen lekker. Na de 159 een QP.
Vervolgens dan maar met de knallende bonus een gran Sport, en vervolgens een F430.
enzovoorts.

:roll:
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: Interview Baravalle in GTO

di dec 12, 2006 23:34

Om winst te maken met een fatsoenlijke marge, is het veel interessanter om in het hogere segment aktief te zijn. Concurentie aan de onderkant is moordend. Dat hebben ze bij BMW al een heleboel jaar geleden begrepen en consistent beleid van gemaakt, en: doorgezet. (en niet zonder succes...)
Door auto's te maken die aanspreken en begeerlijk zijn (zoals vroeger ;) ) hebben ze veel meer kans op succes, en dat zal tijd worden.
Concureren met de KIA's etc van deze wereld trek je niet met produktie in Europa :!:
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
Rob75
Guru
Guru
Berichten: 1243
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:32
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer: Website

RE: Interview Baravalle in GTO

wo dec 13, 2006 13:29

@Aernoudt:

Wat dacht je van Q7, X3 en 5, R rn M klasse, de hele Land Rover reeks etc.?
Er is m.i. wel degelijk een markt en vraag naar europese equivalenten van Koreaanse producten. Alleen moet je ze dan wel aanbieden.

Groet,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Interview Baravalle in GTO

wo dec 13, 2006 16:34

Als Alfa eens plannen in de richting van een SUV heeft dat duurt het weer jaren voordat die op de markt komt.
De Kamal was best te verkopen maar toen had Alfa geen geld en inmiddels is de markt aan het verschuiven naar crossovers.
Die heeft Alfa ook weer in de planning maar dan voor 2010.

Vindt de eerdere redenatie van een hele productlijn voor gebruikers die met de auto range kunnen meegroeien een hele logische.

Een stap naar een model onder de 149 zou al een hele mooie zijn.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”