In de laatste dec/jan uitgave van GTO staat een interview met Antonio Baravalle de algemeen directeur van Alfa Romeo.
Een paar zaken die opvallen.
Om echt goed te draaien moet Alfa 220.000 auto's verkopen terwijl dat er over 2006 zo'n 180.000 zijn geworden.
Nu heeft Alfa twee volume modellen , de 147 en de 159 dus er moet een derde volume model bijkomen.
Een nieuwe Alfasud is de vraag.
Antwoord ik weet niet wat dat is , een nieuwe Alfasud.
We werken vooral aan een auto boven aan het gamma en eentje die in het C-segment een alternatief vormt voor mensen die meer
ruimte willen en dan verwijst hij naar de Toyota Rav4 .
Vraag krijgt Alfa een rol in het zogenaamde Mini segment?
Alfa zou best een mooie concurrent kunnen bouwen voor de Mini maar daar zijn we niet mee bezig.
Bla bla terugkeer Amerika en spider.
En dan zegt hij nog iets over een BMW X-3 achtig alternatief.
Verder nog dat Alfa als topmodel net onder Maserati wil zitten en Maserati een iets goedkopere auto net boven Alfa in de markt wil zetten.
Nou van deze verhalen wordt je niet vrolijk.
Hier spreekt niet echt een bevlogen directeur die klanten wil binden.
Een gemiste kans.