maar van dat poetsen ed ga ik morgen wel is doen

helaa willem,hoe weet jij zo goed welke motor er bij men 33 inligtJef , bij een 33 1.5 IE met Motronic MP3.1 inspuitsysteem ( zoals de jouwe) komt het veelvuldig voor dat de klep die zorgt voor de regeling van het stationair toerental verontreingd raakt en daardoor in een bepaalde stand blijft staan hetgene resulteert in een verhoogd stationair toerental .
Het lijkt net of de gaskabel of gasklep haperen maar dat is het niet , de stationairklep met carbarateurcleaner een keertje reinigen zou een oplossing kunnen zijn .
De aanslag van de gasklep hoef je niet te verdraaien en als ik me niet vergis is deze regeling met hars verzegeld .
kijk,toen hij nomaals bleef hangen ben ik naar huis gereden(was vlakbij) motor stilgeleld en eens gecontroleerd,klep staat dicht,stationairtoerentalschuifregelaar gepoetst,eraf gehaald en nog ging hij bij elke poging van starten naar 5000 toeren!Nu wordt ik gek geloof ik. Hoe kan zo'n motor nu 500 rpm draaien met gesloten smoorklep???Ademnood!
Ergens gigantisch valse lucht? Wasbenzine gebruikt bij schoonmaken?
vind ik ook raar,ik begrijp het allemaal ook niet zo goed,maar tis voorlopig nimmer voorgevallen![]()
Kan een motor 5000 rpm kan draaien door een openstaande stat. regelaat, met een luchtdoorlaat van 2 cm2 of zo?????????
Help, ik wordt nog gekker!
normaal wel denk,te lang geleden dat ik nog een 16v gezien hebIk ga dit ook eens proberen. Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Gas blijft bij mij vaak hangen rond de 2000 toeren, vooral bij warme motor. Bij koude motor geen last van. Wie weet helpt dit bij mij ook. Zit die stationairklep bij mij ook op het spruitstuk? Ik heb een 16v.
Ja, op een 16v ziet hij op dezelfde plek.Ik ga dit ook eens proberen. Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Gas blijft bij mij vaak hangen rond de 2000 toeren, vooral bij warme motor. Bij koude motor geen last van. Wie weet helpt dit bij mij ook. Zit die stationairklep bij mij ook op het spruitstuk? Ik heb een 16v.