Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1598
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

RE: gevaarlijk probleem 33

di nov 28, 2006 19:22

dank je voor de Tips, ik heb ze nodig want het is weer 2 maal gebeurt(minder als anders,dankzij die schroefafstelling?)
maar van dat poetsen ed ga ik morgen wel is doen :wink:

GTVke
Full Member
Full Member
Berichten: 394
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 13:11
Locatie: Olen / Belgie

RE: gevaarlijk probleem 33

di nov 28, 2006 20:14

Jef , bij een 33 1.5 IE met Motronic MP3.1 inspuitsysteem ( zoals de jouwe :wink: ) komt het veelvuldig voor dat de klep die zorgt voor de regeling van het stationair toerental verontreingd raakt en daardoor in een bepaalde stand blijft staan hetgene resulteert in een verhoogd stationair toerental .
Het lijkt net of de gaskabel of gasklep haperen maar dat is het niet , de stationairklep met carbarateurcleaner een keertje reinigen zou een oplossing kunnen zijn .
De aanslag van de gasklep hoef je niet te verdraaien en als ik me niet vergis is deze regeling met hars verzegeld .

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1598
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

Re: RE: gevaarlijk probleem 33

di nov 28, 2006 21:45

Jef , bij een 33 1.5 IE met Motronic MP3.1 inspuitsysteem ( zoals de jouwe :wink: ) komt het veelvuldig voor dat de klep die zorgt voor de regeling van het stationair toerental verontreingd raakt en daardoor in een bepaalde stand blijft staan hetgene resulteert in een verhoogd stationair toerental .
Het lijkt net of de gaskabel of gasklep haperen maar dat is het niet , de stationairklep met carbarateurcleaner een keertje reinigen zou een oplossing kunnen zijn .
De aanslag van de gasklep hoef je niet te verdraaien en als ik me niet vergis is deze regeling met hars verzegeld .
helaa willem,hoe weet jij zo goed welke motor er bij men 33 inligt :twisted:
ja daarstrax bleef hij weer steken op 5000 toeren zoals altijd(vandaar gevaarlijk probleem) ik ga het morgen allemaal eens bekijken :wink:

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1598
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

RE: gevaarlijk probleem 33

wo nov 29, 2006 11:31

zou dit ook iets met de koppeling kunnen te maken hebben?(ik denk van niet)
bijhorend probleem is dat men koppeling er bijna door is(dit probleem was al veel langer vandoen) aangezien ik men koppelingspedaal maar een halve cm moest induwen om te koppelen :shock:
Maar het werd me een beetje te erg,en zou niet ergens in een godvergeten gat met een volledige defecte koppeling willen staan. Ondertussen een koppelingsset besteld,eens ik die heb wordt alles eens nagezien.

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1598
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

RE: gevaarlijk probleem 33

zo dec 03, 2006 14:39

zoals je op de foto kan zien is de gasklep dicht,terwijl de toestand nu is dat de gas blijft hangen.
ook heb ik hier een foto van de stationair aansluiting
Afbeelding
Afbeelding

de stationair klep vind ik die achter de aansluiting tegen het spruitstuk?
ondertussen gevonden stationairtorentalregelschuif
Laatst gewijzigd door jef 75 op zo dec 03, 2006 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1598
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

RE: gevaarlijk probleem 33

zo dec 03, 2006 15:17

stationairklep gepoetst maar lost niks op...
starten en hij gaat tot 5000 toeren :shock:
zonder stationairtoerentalregelschuif gestart gaat hij ook direct naar de 5000?

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: gevaarlijk probleem 33

zo dec 03, 2006 22:05

Nu wordt ik gek geloof ik. Hoe kan zo'n motor nu 500 rpm draaien met gesloten smoorklep??? :o Ademnood!
Ergens gigantisch valse lucht? Wasbenzine gebruikt bij schoonmaken? :?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1598
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

Re: RE: gevaarlijk probleem 33

zo dec 03, 2006 23:50

Nu wordt ik gek geloof ik. Hoe kan zo'n motor nu 500 rpm draaien met gesloten smoorklep??? :o Ademnood!
Ergens gigantisch valse lucht? Wasbenzine gebruikt bij schoonmaken? :?
kijk,toen hij nomaals bleef hangen ben ik naar huis gereden(was vlakbij) motor stilgeleld en eens gecontroleerd,klep staat dicht,stationairtoerentalschuifregelaar gepoetst,eraf gehaald en nog ging hij bij elke poging van starten naar 5000 toeren!
ik begrijp er niks meer van??

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1598
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

RE: gevaarlijk probleem 33

di dec 05, 2006 23:25

eindelijk begint er verandering in te komen,na het poetsen zondag van de stationairtoerentalregelschuif heeft hij het van zondag tot vandaag nimmer gehad,toen ik die stationairtoerentalregelschuif er vanaf haalde zag ik dat het er binnenin zwart en vuil zag en dat het klepje bleef steken( de reden waarom hij bleef doortrekken tot 5000 toeren was dat het klepje na poetsen nog niet op zen positie zat) nu dus wel en hopen dat het zo blijft, de denkpatronen hier gingen nogmaals de goede kant uit zoals gewoonlijk,met dank aan GTVke(die zijn blokje natuurlijk door en door kent) :wink: en de anderen ook natuurlijk :wink:

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: gevaarlijk probleem 33

di dec 05, 2006 23:38

:o

Kan een motor 5000 rpm kan draaien door een openstaande stat. regelaat, met een luchtdoorlaat van 2 cm2 of zo?????????

Help, ik wordt nog gekker! :oops:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1598
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

Re: RE: gevaarlijk probleem 33

di dec 05, 2006 23:39

:o

Kan een motor 5000 rpm kan draaien door een openstaande stat. regelaat, met een luchtdoorlaat van 2 cm2 of zo?????????

Help, ik wordt nog gekker! :oops:
vind ik ook raar,ik begrijp het allemaal ook niet zo goed,maar tis voorlopig nimmer voorgevallen

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1598
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

RE: gevaarlijk probleem 33

do dec 07, 2006 17:41

toch moet het die stationairklep geweest zijn,nog altijd niet blijven hangen 8)

Gebruikersavatar
MarcoSprint
Full Member
Full Member
Berichten: 338
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Vlissingen

RE: gevaarlijk probleem 33

do dec 07, 2006 18:27

Ik ga dit ook eens proberen. Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Gas blijft bij mij vaak hangen rond de 2000 toeren, vooral bij warme motor. Bij koude motor geen last van. Wie weet helpt dit bij mij ook. Zit die stationairklep bij mij ook op het spruitstuk? Ik heb een 16v.
In bezit van Alfa 156 1.8 ts 16v SW uit 2004. Eerder een 33 1.5 QV uit 1986 ,een Alfasud Sprint 1.5 Veloce uit 1983, een 33 1.7 16v uit 1994 en een 146 1.6ts 16v uit 2000 gehad

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1598
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

Re: RE: gevaarlijk probleem 33

do dec 07, 2006 18:35

Ik ga dit ook eens proberen. Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Gas blijft bij mij vaak hangen rond de 2000 toeren, vooral bij warme motor. Bij koude motor geen last van. Wie weet helpt dit bij mij ook. Zit die stationairklep bij mij ook op het spruitstuk? Ik heb een 16v.
normaal wel denk,te lang geleden dat ik nog een 16v gezien heb

Gebruikersavatar
Luc33
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:04
Locatie: Groningen

Re: RE: gevaarlijk probleem 33

do dec 07, 2006 19:11

Ik ga dit ook eens proberen. Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Gas blijft bij mij vaak hangen rond de 2000 toeren, vooral bij warme motor. Bij koude motor geen last van. Wie weet helpt dit bij mij ook. Zit die stationairklep bij mij ook op het spruitstuk? Ik heb een 16v.
Ja, op een 16v ziet hij op dezelfde plek.
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Terug naar “Algemene Technische vragen”