Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8936
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: What to do..!?

vr dec 01, 2006 13:56

Balen dat we nu geen 2.5QV meer hier hebben om te vergelijken. Zo uit het hoofd had die namelijk dezelfde ontstekingsmoduul als de 3.0, maar dus GEEN kastje. Hmm.... :-k
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Thijs-arnhem
Full Member
Full Member
Berichten: 342
Lid geworden op: di mei 30, 2006 00:11
Locatie: Nijmegen

RE: What to do..!?

vr dec 01, 2006 14:55

ik heb een complete 33 1.7ie staan waar je alles af mag halen voor een zacht prijsje alleen is niet in de buurt van arnhem maar bij (hoek van holland)
Bedankt! Ik ga eerst maar even in de omgeving zoeken, mocht dit niks worden dan laat ik nog wel wat horen!
Ik dacht dat alle 1.7 8V vanaf '92 een motronic 3.1 hebben.
Dus met een enkele disbobine, of is hier een ander blok in gekomen en zodoende met L-jetronic?
Een ontstekingsmodule voor een motronic 3.1 heb ik nog wel liggen. Kan zo in een bubbeltjesenvelop. :D Sucses!!
Naar mijn weten heeft de 1700 altijd L-jetronic. Nu is het wel zo dat mijn 33 een ander blok gekregen heeft in het verleden wegens een gebroken distributieriem. Het onderblok is van een type 2 maar de inspuiting en ontsteking is naar mijn weten overgezet van het oude blok. Misschien dat Bartman hier nog uitsluitsel over kan geven? (Die heeft de motorwissel gedaan).

Dus bedankt voor je aanbod maar ik denk dat het niet het goede is. :(
idd. En mag ik je nogmaals wijzen op mijn tip om alle mogelijke stekkerverbindingen schoon te maken. Kost je niks en het is weinig werk. Niet geschoten is altijd mis.
Ga ik ook zeker proberen! Probleem is dat hij nu natuurlijk gewoon draait en ik niet weet of ik er iets mee op schiet. Maar misschien is er iets duidelijk gecorrodeerd of beschadigd.

De rest: Prima dat jullie hier over door "brain stormen! Misschien dat als de eerder genoemde oplossingen niet werken we samen tot een andere oplossing kunnen komen.
Gehad:
33 1.4 i.e Imola '93 Nero met. 602
33 S 16v QV '92 Alfa rosso 130
33 1.7 i.e 8v '92 Verde mirto met. 364 (RIP)
147 1.9 JTD '02 Grigio Sterling

Nu:
159 1.9JTDm '06 Nero 601
Mv Agusta Brutale 750 '03

SanderQV
Member
Member
Berichten: 133
Lid geworden op: di dec 28, 2004 17:49
Contacteer: Website

Re: RE: What to do..!?

vr dec 01, 2006 16:37

En er zit ook een ontstekingsmoduul op of bij de bobine?
De ontstekingsmoduul regelt de LAADTIJD van de bobine toch?

(Sander sander... een contacthoekregeling bij een E-ontsteking foei! ;) )

Ik kan me voorstellen dat aan de hand van de luchtmassa, de belasting dus, deontsteking weer verlaat wordt....
Wat voor een ontstekingsmodule erbij zit weet ik zo niet, maar in het kastje zit geen vermogens-transistor als ik het goed herinnner, dus dan moet er wel een module zijn.
Ik had contacthoek ook tussen aanhalingstekens staan! MAAR, in feite regelt een motronic inderdaad de hoek gedurende welke de bobine opgeladen wordt.
Je wilt een bepaalde hoeveelheid energie in de bobine. Hiervoor heb je afhankelijk van de spanning een bepaalde tijd nodig. Omdat het moeilijk te bepalen is over hoeveel tijd precies je wil ontsteken, maar wel bij welke hoek je wil ontsteken wordt de laadtijd dus ook in een hoek uitgedrukt. Je hebt dus een tabel als functie van spanning en toerental, die aangeeft over welke hoek de bobine aangestuurd moet worden.

Terug naar het kastje. De vraag is of de belasting wordt meegenomen, want ik weet niet of dit kastje wel informatie van de LHM of L-jetronic ontvangt.

Groeten, Sander.

Andretti Molletti

RE: What to do..!?

vr dec 01, 2006 16:44

ik ga volgende week schama/'s zoeken en dan kom ik erop terug...

vwb de contacthoek zijn we het gelukkig eens...laadtijd als functie van de variabele accuspanning!

pffffffffff. ik probeer dat al jaren aan automannen (mechanisch) uit te leggen... valt niet mee, niet in krukasgraden denken maar in elektronica :lol:

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8936
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: What to do..!?

vr dec 01, 2006 16:44

Zou het stekkertje wat aan onderaan de verdeler zit hier iets mee te maken kunnen hebben?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Andretti Molletti

Re: RE: What to do..!?

vr dec 01, 2006 16:48

Zou het stekkertje wat aan onderaan de verdeler zit hier iets mee te maken kunnen hebben?
zit er dan een extra stekkertje? Of gewoon de twee draadjes van de inductieve gever?

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8936
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: What to do..!?

vr dec 01, 2006 16:56

Is volgens mij inderdaad van de Hall(?)gever, maar waar geeft die precies heen?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Andretti Molletti

RE: What to do..!?

vr dec 01, 2006 16:59

ow... is het op de 75 een Hall-gever? En op de 33 van onze 33 vriend ??

dat snoertje zou naar dat kastje moeten dan!

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8936
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: What to do..!?

vr dec 01, 2006 17:04

Weet ik niet 100% zeker hoor, ik moet me er ook eens in gaan verdiepen want ik weet zelf niet eens precies wat ik heb.

Algemene vraag: wat voor soort gevers zouden er onderaan een verdeler kunnen zitten, en wat zou het afgegeven signaal kunnen doen?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Thijs-arnhem
Full Member
Full Member
Berichten: 342
Lid geworden op: di mei 30, 2006 00:11
Locatie: Nijmegen

RE: What to do..!?

vr dec 01, 2006 17:43

Ik heb net even op het electrisch schema zitten turen wat in mijn vraagbaak staat en daar kan ik geen hall senor terug vinden bij het LE-jetronic injectiesysteem. Maar... ook de lambdasonde staat er niet op.. :blue_confused: En die zit er toch echt onder..
Gehad:
33 1.4 i.e Imola '93 Nero met. 602
33 S 16v QV '92 Alfa rosso 130
33 1.7 i.e 8v '92 Verde mirto met. 364 (RIP)
147 1.9 JTD '02 Grigio Sterling

Nu:
159 1.9JTDm '06 Nero 601
Mv Agusta Brutale 750 '03

Andretti Molletti

RE: What to do..!?

vr dec 01, 2006 17:51

Hier moet iemand eens even wat uitleggen!!!!



BARTMAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!







:lol:

Gebruikersavatar
Thijs-arnhem
Full Member
Full Member
Berichten: 342
Lid geworden op: di mei 30, 2006 00:11
Locatie: Nijmegen

RE: What to do..!?

vr dec 01, 2006 18:07

Maak ik hier terecht uit op dat een LE jotronic geen lambda sensor hoort te hebben?
Gehad:
33 1.4 i.e Imola '93 Nero met. 602
33 S 16v QV '92 Alfa rosso 130
33 1.7 i.e 8v '92 Verde mirto met. 364 (RIP)
147 1.9 JTD '02 Grigio Sterling

Nu:
159 1.9JTDm '06 Nero 601
Mv Agusta Brutale 750 '03

Andretti Molletti

RE: What to do..!?

vr dec 01, 2006 18:12

Nee hoor, zelfs een K-jetronic is er met Lambdasensor geweest, dus het kan wel!

maar ik ben gewoon benieuwd naar t verhaal van Bartman ;)

AG
Full Member
Full Member
Berichten: 274
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:27
Locatie: Dieren

RE: What to do..!?

vr dec 01, 2006 20:00

even niet alles gelezen en dus verkeert gereageerd. maar Bartman is op vakantie

AG
Laatst gewijzigd door AG op vr dec 01, 2006 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

Re: RE: What to do..!?

vr dec 01, 2006 20:03

Maak ik hier terecht uit op dat een LE jotronic geen lambda sensor hoort te hebben?
Jawel, dat is een uitbreiding van de jetronic om een 'U9' regeling te krijgen (met kat).

De hall sensor van de 33 jetronic zit inderdaad in de verdeler.

en de injectiesysteem op de type 3 1.7 i.e. zijn als volgt geleverd:
'90- ca. '92: jetronic (met mechanische verdeler en vacuumvervroeging)
ca. '93- '94: motronic (met disbobines)
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Terug naar “Algemene Technische vragen”