Die 120 euro is voor optie 1. Dat is de makkelijke methode (de spanrollen met metalen arm, compleet vervangen dus). Wil je het goedkoper, dan demonteer je de oude spanrollen (met arm) en pers je de kustof rollen met lager over op de oude arm. Zoals huib al aangaf kost een setje riemen ~25E. Twee rollen met lager erbij kost ~30E (2x 15). Als ik wat ruimer schat ben je dus met 80 euro klaar.Die 120 euro is neem ik aan voor optie 2? Boel centjes.... Ik vermoet dat het best een lastig en precies klusje is waar je wat speciaal gereedschap voor nodig hebt. Ben er wel eens in de buurt geweest toen ik 2 jaar terug mijn waterpomp verving. Heb de band toen gewoon weer terug gezet. en ja, ik heb de meningen daarover op dit forum meermalig zien terug komen; ik ben een eikel....![]()
Waterpomp vervangen was best grappig trouwens. Het Amsterdammertje waar ik destijds een spanband op gezet heb om hem er uit te trekken staat nog steeds scheef...
Het overpersen van die rollen schijnt niet zo gek moeilijk te zijn, geen speciaal gereedschap nodig