Mijn 164 TS op LPG heeft een serieus CO probleem.
De meetwaarde is 0,2% te hoog bij deellast (3000 toeren). Niet al te veel zo je zeggen...
Maar zo makkelijk is het niet.
Deze waarde hebben we kunnen halen na het vervangen van de Luchtmassameter.
Maar we krijgen het niet meer verder lager.
Ondertussen is ook de lambdasensor vervangen.
Bougies zijn vers, kabels zijn goed.
Motor temp ligt op 75 graden.
Aantal opmerkelijk zaken:
1. Met behulp van vals lucht krijgen we het niet beter (het klassieke trucje). Het lijkt alsof dit gewoon weg gecompenseerd wordt. Bij stationair haalt hij het net.
2. Zo heel af en toe slaat mijn motor 'op hol'. Zonder gas geven schiet het toerental naar 3000 toeren. Dit gebeurt zeer zelden, maar toch. Ik verdenk de gasklepsensor maar kan dit een verklaring zijn??
3. De LMM die er van af kwam stond permanent open, de klep veert juist terug naar vol open. (is dit misschien een speciale lmm voor lpg instalties?)
Het probleem geeft het idee dat de motor te weinig zuurstof krijgt. Echter, het valslucht trucje werkt niet...
Mijn vragen:
1. Tips...
2. Kan de gasklepsensor hier een oorzaak van zijn?
3. Zou het wellicht mogelijk zijn dat er een klojo aan het chiptunen is geweest...
4. Help!