Robert van der Ree

Gestolen Alfa is terug !!!

di nov 28, 2006 15:40

Yahoe!!

Mijn Alfa 75 is terug. Een week nadat hij gestolen was, is mijn auto teruggevonden zo'n 25 km verderop. Een oplettende alfaliefhebber had mijn oproep op Marktplaats gezien en zag de wagen in zijn straat in Haarlem staan. Waarschijnlijk gebruikt als vervoermiddel na een avondje stappen in Amsterdam. Een agent ter plaatse merkte op: het is goedkoper dan een taxi ... Wat moet je daar nou nog over zeggen.
Maar ik ben blij dat hij terug is. En op de sloten en wat dashboard/radio roofdingetjes na, intact. Ik ben nog benieuwd naar de motor. Al heb ik daar wel vertrouwen in want er lag geen olie onder de auto en de totale staat was goed te noemen. Ook onder autodieven zijn er alfaliefhebbers, kennelijk. Al heb ik ondertussen begrepen dat het de meest gestolen auto(merk) is. oa. omdat het zo makkelijk gaat. Een extra mechanisch stuurslot is dus een minimaal vereiste (in Amsterdam).

Voor de goede orde: het gaat om een antraciet/zwarte Alfa 75 met kenteken DL-LZ-17. Die is dus terug bij zijn blije eigenaar.

Dank voor de oplettendheid en de steunbetuigingen,

ciao,

Robert van der Ree :D

SQUADRA LEO
Guru
Guru

RE: Gestolen Alfa is terug !!!

di nov 28, 2006 15:43

:thumbs:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 28, 2006 16:16

een 75 is idd makkelijk te stelen...

Heb het een keer met een vriend geprobeerd op een 75 die ik naar de sloop deed. duurde nog geen 5 minuten met een grote schroevendraaier... :( en wij hebben er niet eens ervaring in. :wink:

Stuurslot breken zoals ze vaak doen bij kadettjes e.d. kun je trouwens wel vergeten, dan draai je de gehele stuurkolom rond! :shock:

evt. goede startonderbreker maken, bv op hoofdrelais van de injectie. Niet onder de stuurkap iig, daar kijken ze als eerste.

Of grote, valse hond erin laten slapen... :D

Weer vele plezierige km's toegewenst!!!! :jumping:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Thijs-arnhem
Full Member
Full Member

di nov 28, 2006 16:23

De 75 van een vriend van me is ook een keer gestolen. Paar dagen later stond de auto echter weer voor de deur..! :shock: :? #-o

Hij had helaas wel behoorlijk wat braakschade en het interieur was aardig beschadigd.
Gehad:
33 1.4 i.e Imola '93 Nero met. 602
33 S 16v QV '92 Alfa rosso 130
33 1.7 i.e 8v '92 Verde mirto met. 364 (RIP)
147 1.9 JTD '02 Grigio Sterling

Nu:
159 1.9JTDm '06 Nero 601
Mv Agusta Brutale 750 '03

Alfisti Gianluca
Member
Member

di nov 28, 2006 16:39

Goed o te horen dat-ie weer terug is!

Ciao,
Jean-Luc
Ex-Alfa Romeo 146 1.4 TS 16v Junior

Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

di nov 28, 2006 16:45

Mijn auto (75) stond laatst bij de dealer voor de deur met de sleutels in de kofferbak. Dan kan ik hem namelijk ook na 7 uur ophalen.
Een monteur die erg laat was zag de auto nog buiten staan en pakte een willekeurig 75 sleutel uit de kluis opende mijn auto en reed doodleuk de garage binnen....

Nadere inspectie leerde dat je mijn auto zelfs met mijn FIETSSLEUTEL kon starten!!!!
Gelukkig heb ik altijd een extra slot er thuis op. Maar ga binnenkort wel de startonderbreker van mijn computer/injectie gebruiken.

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di nov 28, 2006 17:26

Gefeliciteerd, fijn dat je hem weer terug hebt en dat met zo weinig schade
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

di nov 28, 2006 18:12

Super! Gefeliciteerd, moet een lekker gevoel zijn als je er al niet meer op gerekend had! Okee, die kleine schade is minder maar we hadden ook niet verwacht dat de dief hem gewassen, afgetankt en voorzien van een Mars in het dashboardkastje had... :lol:
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Cucci 11
Advanced Member
Advanced Member

di nov 28, 2006 18:43

:banana: Gefeliciteerd....en er nu heel heel zuinig op zijn....
33,33SW,155,156,156SW,164TS,GT,GTV6,Giulia,Bertone,Alfetta QO2.0i

Dinky Boy
Miniaturista

di nov 28, 2006 20:31

OK, dat is achter de rug :D

Dus: welkom op het forum! :wink:

tommie
Guru
Guru

Re: RE: Gestolen Alfa is terug !!!

di nov 28, 2006 20:37

Super! Gefeliciteerd, moet een lekker gevoel zijn als je er al niet meer op gerekend had! Okee, die kleine schade is minder maar we hadden ook niet verwacht dat de dief hem gewassen, afgetankt en voorzien van een Mars in het dashboardkastje had... :lol:

dat is toch wel het minste wat je van een beetje dief verwacht.. het liefst ook nog even de olie ververst en de bougies vervangen :D

maar inderdaad, wat een opluchting lijkt me dat om je auto weer op te kunnen halen!
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Duc
Guru
Guru

di nov 28, 2006 22:57

Mijn auto (75) stond laatst bij de dealer voor de deur met de sleutels in de kofferbak. Dan kan ik hem namelijk ook na 7 uur ophalen.
Een monteur die erg laat was zag de auto nog buiten staan en pakte een willekeurig 75 sleutel uit de kluis opende mijn auto en reed doodleuk de garage binnen....

Nadere inspectie leerde dat je mijn auto zelfs met mijn FIETSSLEUTEL kon starten!!!!
Gelukkig heb ik altijd een extra slot er thuis op. Maar ga binnenkort wel de startonderbreker van mijn computer/injectie gebruiken.
hehe heb dat bij een 33 van me ook gehad. Kon met mijn sleutel de 33 van een vriend van me openen en starten en vice versa.
Handig als je aan "alfa swingen" doet :roll:

Maar on topic: super dat je hem weer terug hebt!!!!!!!!
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

Rob2000

wo nov 29, 2006 08:34

een 75 is idd makkelijk te stelen...

Of grote, valse hond erin laten slapen... :D
Ja goed idee...als je dan de volgende weer in je auto kruipt ligt er een fijne bruine verassing op je te wachten :twisted:

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo nov 29, 2006 08:57

Je moet die hond natuurlijk wel opvoeden.. :roll:

En als dat het overblijfsel van de inbreker is.... :twisted: 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Robert 75 V6

wo nov 29, 2006 10:23

dit is toch algemeen bekend? wij konden elkaars auto's ook starten met sleutels van onze eigen auto's 33/164/75. ik hou van mijn slopertjes ook altijd sleutels achter, er zit er altijd wel eentje tussen die op een volgende auto past. Is laatst nog handig geweest toen was ik een sleutel kwijt...

een sleutel van drie auto's geleden deed wonderen........... in mijn 3.0 zit een goede startonderbreker

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”