Mijn Alfa 75 is terug. Een week nadat hij gestolen was, is mijn auto teruggevonden zo'n 25 km verderop. Een oplettende alfaliefhebber had mijn oproep op Marktplaats gezien en zag de wagen in zijn straat in Haarlem staan. Waarschijnlijk gebruikt als vervoermiddel na een avondje stappen in Amsterdam. Een agent ter plaatse merkte op: het is goedkoper dan een taxi ... Wat moet je daar nou nog over zeggen.
Maar ik ben blij dat hij terug is. En op de sloten en wat dashboard/radio roofdingetjes na, intact. Ik ben nog benieuwd naar de motor. Al heb ik daar wel vertrouwen in want er lag geen olie onder de auto en de totale staat was goed te noemen. Ook onder autodieven zijn er alfaliefhebbers, kennelijk. Al heb ik ondertussen begrepen dat het de meest gestolen auto(merk) is. oa. omdat het zo makkelijk gaat. Een extra mechanisch stuurslot is dus een minimaal vereiste (in Amsterdam).
Voor de goede orde: het gaat om een antraciet/zwarte Alfa 75 met kenteken DL-LZ-17. Die is dus terug bij zijn blije eigenaar.
Dank voor de oplettendheid en de steunbetuigingen,
ciao,
Robert van der Ree