En vanmiddag op de sloop. De 33 staat op een rode 155.

Ik heb alle ronde O-ringen vervangen, just in case. Ik weet dat het monteren (zeker met nieuwe ringen) erg lastig gaat. Ik heb een spuitbusje met siliconen-spray gepakt en een klein beetje toegepast op de rubbers. Dan nog moet je behoorlijk duwen en jutten voordat ze erin vallen. Beetje rondraaien en schuin duwen etc.. uiteindelijk lukt het welMakkelijker gezegd dan gedaan.. Gaat er echt k.u.t. in....
Volgens mij zit daar standaard een afwateringsgaatje. Dat gast ernaast is nieuweBij de weg... Het gat in de draagarm:
En vanmiddag op de sloop. De 33 staat op een rode 155.
Ik las dat er een gat in een van de injectorrailtjes geroest was. De kunstof benzineleidingen die op de injectorrail zitten, zitten om de aansluitingen gesmolten. Zoals je zelf vast al opgevallen is zit er ook nog een foame huls omheen om de hitte van het motorblok te weren. Ik heb het complete systeempje (twee injectorrails met benzineslangen totaan schroefaansluiting) van een sloper gehaald, opgeknapt en overgezet. Nog best wel een opgave om een goed setje te vinden trouwens, want bij bijna alle 33's zit er wel roest op die railtjesGood old vaseline did the trick... Morgen ochtend de boel het blok in.
Het verwijderen van het inlaatspruitstuk is toch niet heel lastig?
die leidingen vullen zich zodra de brandstofpomp loopt. (wanneer je hem op contact zet dus).Je hebt er echt werk van gemaakt, van die rail! Ook op mijn "nieuwe" zat idd roest. Even stevig met de staalborstel er over en zwart gespoten. Ik kwam er vanmiddag bij de sloopauto ook al achter dat het redelijk simpel was om het spruitstuk te demonteren, maar ik ben dan ook niet echt zachtzinnig te werk gegaan. Volgens mij is er geen noodzaak om pakkingen te vervangen (als ze nog goed zijn). Ik ga morgen ochtend vroeg meteen aan de slag. Nieuwe rail ligt klaar met gemonteerde injectors. Spruitstuk er af. Oude rail (al helemaal los) er uit. Nieuwe rail er in (zal wel even prutsen worden). Spruitstuk terug. Kan me zo voorstellen dat het starten wat lastig zal gaan. Leidinkjes zullen zich weer moeten vullen.
Ziet er puik uit, dat motorruim van je!
DankjewelJe hebt er echt werk van gemaakt, van die rail! Ook op mijn "nieuwe" zat idd roest. Even stevig met de staalborstel er over en zwart gespoten. Ik kwam er vanmiddag bij de sloopauto ook al achter dat het redelijk simpel was om het spruitstuk te demonteren, maar ik ben dan ook niet echt zachtzinnig te werk gegaan. Volgens mij is er geen noodzaak om pakkingen te vervangen (als ze nog goed zijn). Ik ga morgen ochtend vroeg meteen aan de slag. Nieuwe rail ligt klaar met gemonteerde injectors. Spruitstuk er af. Oude rail (al helemaal los) er uit. Nieuwe rail er in (zal wel even prutsen worden). Spruitstuk terug. Kan me zo voorstellen dat het starten wat lastig zal gaan. Leidinkjes zullen zich weer moeten vullen.
Ziet er puik uit, dat motorruim van je!
bij een 1.5 hangt de computer toch onder het dashboard. rechtboven binnen in de auto?@Speeder: Ik zie bij jou, en dat zag ik in die sloop 1.4 ie ook, rechts in je motor ruim zo'n zilver kastje zitten. Ik vermoed dat die iets van een "computertje" is of zo. Waarom heb ik die niet.......?