alfaromeo155

RE: 156 met drama

do nov 09, 2006 16:11

waar komt die motor vandaan? geen revisie neem ik aan?

Komt die uit een sloper, zo ja. Hoeveel heeft die gelopen? En heb je hem dan ook nog horen lopen?

panzerfrans

RE: 156 met drama

do nov 09, 2006 17:05

Krijg je er garantie op?

cmva
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 846
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 17:53
Locatie: Westdorpe
Contacteer: Website

RE: 156 met drama

do nov 09, 2006 17:30

Voor 650euro en dan nog garantie?

panzerfrans

Re: RE: 156 met drama

do nov 09, 2006 19:31

Voor 650euro en dan nog garantie?
Waarom niet?

Als een blok goed is moet je er toch zeker een maand garantie op durven geven!
Zelfs als je een goed blok mishandeld hoor je het namelijk binnen die korte tijd niet kapot te kunnen krijgen.
Alles wat er binnen een maand fout gaat is normaal te wijten aan wat je "verborgen gebreken" zou kunnen noemen.

orrie

RE: 156 met drama

wo nov 15, 2006 08:50

Nou jongens,

Het lijkt erop dat mijn geluk langzaam begint te komen.
Ik heb gisteren het blok opgehaald, en het ziet er verrassend goed en verzorgt uit.

Zaterdag gaan we beginnen, en hoop ook zaterdag noig een proefrit mee te maken, na lalle ellende ben ik inmiddels iets voorzichtiger geworden.

Klopt het dat deze auto, de alfa 156 1.6 tspark 120 pk heeft?
Als dat zo is dan moet er toch plezier te beleven zijn aan mijn auto?

Ik hou jullie op de hoogte.

Goetjes en bedankt voor het steeds meedenken guys

Rob2000

RE: 156 met drama

wo nov 15, 2006 10:13

Jup, een 1.6 TS 16V heeft 120pk.
Hoezo plezier? Iemand die een alfa koopt, koopt hem juist om er plezier aan te beleven!

Alhoewel jij wel erg veel pech hebt gehad. Kan altijd gebeuren natuurlijk en ik hoop wel voor je dat je nieuwe motorblok gewoon een goede aanschaf was. 650 euri is wel erg goedkoop maar hey, als 'ie goed loopt kun je er nog jaren plezier van hebben.

panzerfrans

RE: 156 met drama

wo nov 15, 2006 14:45

Gezien een standaard 1600 Nord meer dan een kwart eeuw geleden al een pk of 110 leverde vind ik 120 pk voor een 1600 16V TS anno 2006 weinig schokkend.

Ga ik me toch werkelijk afvragen of dat die vier extra bougies en acht extra kleppen nog voor wat anders dienen dan om het plaatje op de achterklep te rechtvaardigen.

Groeten, Frans.

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: RE: 156 met drama

wo nov 15, 2006 14:51

Ga ik me toch werkelijk afvragen of dat die vier extra bougies en acht extra kleppen nog voor wat anders dienen dan om het plaatje op de achterklep te rechtvaardigen.
Emissie-eisen...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

panzerfrans

RE: 156 met drama

wo nov 15, 2006 15:12

Daarom zit er nu injectie op in plaats van carburatie.

En hoewel ik die vier extra bougies nog wel een extra bijdrage zie leveren op dat vlak gaat dat voor die acht extra kleppen zeker niet op.

Die maken het er eerder moeilijker dan gemakkelijker op.

Groeten, Frans.

Gebruikersavatar
Rob75
Guru
Guru
Berichten: 1243
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:32
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer: Website

RE: 156 met drama

wo nov 15, 2006 15:43

Ander vergelijk:

1.8 Nord - 120 pk, 1.8 TS 8v 130 pk, 1.8 TS 16v 140 pk.

Kennelijk helpt het wel, maar op een kleiner slagvolume minder?
En bedenk dat de katalysator ook nog eea afsnoept, samen met een relatief arme mengsel t.o.v. de carburater versies.

Dus die 16v en TS helpen wel.

Groet,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl

panzerfrans

RE: 156 met drama

wo nov 15, 2006 16:08

Hmmmm,

Denk je nou werkelijk dat ze bij Alfa niet in staat zijn om 140 pk uit een normaal 8 kleppen / 4 bougies blok te halen :?:

Naar mijn mening heeft dit allemaal meer met marketing te maken dan met technische noodzakelijkheid.

Groeten, Frans.

Andretti Molletti

Re: RE: 156 met drama

wo nov 15, 2006 17:44

Daarom zit er nu injectie op in plaats van carburatie.

En hoewel ik die vier extra bougies nog wel een extra bijdrage zie leveren op dat vlak gaat dat voor die acht extra kleppen zeker niet op.

Die maken het er eerder moeilijker dan gemakkelijker op.

Groeten, Frans.
Hoi Frans, stel je vragen even apart omdat ze best interessant zijn en eigenlijk hier niet thuis horen...

Injectie is niet schoner dan carburatie etc etc... een paar misvattingen dus ;)

panzerfrans

Re: RE: 156 met drama

wo nov 15, 2006 19:14

Daarom zit er nu injectie op in plaats van carburatie.

En hoewel ik die vier extra bougies nog wel een extra bijdrage zie leveren op dat vlak gaat dat voor die acht extra kleppen zeker niet op.

Die maken het er eerder moeilijker dan gemakkelijker op.

Groeten, Frans.
Hoi Frans, stel je vragen even apart omdat ze best interessant zijn en eigenlijk hier niet thuis horen...

Injectie is niet schoner dan carburatie etc etc... een paar misvattingen dus ;)
Welke vragen?

Groeten, Frans.

Gebruikersavatar
Rob75
Guru
Guru
Berichten: 1243
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:32
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer: Website

RE: 156 met drama

wo nov 15, 2006 19:23

Is misschien wel aardig om een apart topic van te maken.

Even een reactie: tuurlijk kunnen ze dat, maar is er dan ook dagelijks mee te rijden?

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl

panzerfrans

Re: RE: 156 met drama

wo nov 15, 2006 19:40

Is misschien wel aardig om een apart topic van te maken.
Rob
Be my guest :!:
Even een reactie: tuurlijk kunnen ze dat, maar is er dan ook dagelijks mee te rijden?

Rob
Waarom niet :?:

Een oude 2.0 8V TS levert 150 zeer gebruiksvriendelijke pk's.

En dat heeft meer met de nokkenas verstelling als met die vier extra bougies te maken (TS klinkt natuurlijk wel lekker :wink: ).

Dus waarom zou je uit een 1.8 8V TS geen 140 gebruiksvriendelijke PK's kunnen halen :?:

Groeten, Frans.

Terug naar “Algemene Technische vragen”