166V6
Junior Member
Junior Member

RE: met de Sei de weg op.....

do okt 26, 2006 16:08

Wat laat... ehhhhh bedankkt voor de uitleg waarom de Sei zo bijzonder is !!!!

Ehh Rik mag ik een keer heeeeeeeeeeeeeeeel voorzichtig met jouw Sei proberen te rijden misschien bekeer ik.
(jaja je hebt bij mij de Alfa bijbel gekocht)

Grtz
alfa 166 3.0 V6 ,164 V6.Historie: Giulia 1.3, 2x Sud, 2X 75 V6, 4x 75 1.8, alfetta GT ,Spider 2.0, 90 2.0, 4x 33, 164 V6,
155 V6, 155 TS,156 1.8TS,147 1.6 88 Kw.Non alfa: Lancia Lybra 2.0 ,Maserati 224 , Dedra 1.6 ,Ducati 750, 3X Fiat

alfa6
Member
Member

do okt 26, 2006 16:35

Ha! Da's een leuke voor het volgende spettacolo:
  • een kennismakingrsondje met een Sei
  • naar keuze voor- of achterin
  • zonnebril en armanipak verplicht.
:)
Chris
Wijsheid komt met de jaren, maar vaak komen alleen de jaren.

166V6
Junior Member
Junior Member

do okt 26, 2006 16:58

Ja zeker wie weet bekeren er zich meerderen tot het SEI geloof , ik hou van een 6 klapper en met carbs... dat armani pak is mun minste zorg !!!! goed plan ....
alfa 166 3.0 V6 ,164 V6.Historie: Giulia 1.3, 2x Sud, 2X 75 V6, 4x 75 1.8, alfetta GT ,Spider 2.0, 90 2.0, 4x 33, 164 V6,
155 V6, 155 TS,156 1.8TS,147 1.6 88 Kw.Non alfa: Lancia Lybra 2.0 ,Maserati 224 , Dedra 1.6 ,Ducati 750, 3X Fiat

75recaro
Full Member
Full Member

Re: RE: met de Sei de weg op.....

do okt 26, 2006 20:17

Het is natuurlijk wel handig als je weet welk schroefje wat doet, hier(pdf) staat e.e.a. beschreven.

Chris
Chris bedankt , nu nog de uitvoering in levende lijve. :wink:
Mvg
Kees Smetsers

Alfa 75 TS, Alfa 6 2.0V6 2x
Fiat Croma 1.9JTD, Alfa Brera 2.4 Qtronic

Harrie
Member
Member

Re: RE: met de Sei de weg op.....

vr okt 27, 2006 17:52

Rik,

Ik rij al jaren Sei en nog nooit problemen gehad met een carbs versie. Maar deze wagen heeft bij elkaar zo een 5 jaar stil gestaan en daar houden ze absoluut niet van.
Met de injectie versie heb ik nu al meer kosten/problemen gehad dan met alle carbs bij elkaar.
:D
Peter,

Geldt dat laatste ook voor je laatste aanwinst, de bruine sei? Het is maar goed dat Arie geen stalling rekent ... Ik was laatst bij hem toen hij je gereviseerde koppen uitpakte. Zien er weer spic en span uit!
Ik heb natuurlijk niet zoveel ervaring als jij, maar wat mij betreft is de injectie versie veel beter geschikt voor dagelijks gebruik. Betrouwbaarder, zeker als het koud en nat wordt en in ieder geval zuiniger. Ik wil ooit nog wel eens een eerste serie Sei hebben, maar dan echt voor erbij. Ik rijd zonder aarzelen heel Europa door met mijn huidige tweede serie Sei, dat zou ik met een eerste serie niet meer zo snel doen. En verder moet je gewoon een beetje geluk hebben met oudere auto's.
Groet,

Harrie

Mijn Alfa's:
156 2.5 V6 1998, Spider QV 1988
eerder 2 x 75, 2 x 156, 4 x 164, 2 x Alfa 6, Giulietta, 147, 166

Don Pedro
Junior Member
Junior Member

vr okt 27, 2006 18:53

Harry,

Die 1e serie Sei zie ik als een juweeltje en mag wat kosten he.
Wat ik wil aangeven is dat ik een aantal 1e serie Sei heb gereden als dagelijks gebruik en alleen in de winter wanneer ik em vergat binnen te zetten, dat ding wel eens lastig starte(lag vooral aan verzopen bougies van de achterste cilinders).
De huidige 2e serie met injectie rijdt heerlijk, maar is gewoon door stilstand er niet beter op geworden en daardoor loop je tegen die dingen die voortkomen uit achterstallig onderhoud. Maar voor dagelijks gebruik is zeker een 2e serie te prefereren boven de 1e serie.
teveel om op te noemen!!!

75recaro
Full Member
Full Member

vr okt 27, 2006 20:19

komende week wordt het blok van mijn Sei weer inelkaar gezet.
Er zat een klein beetje speling op de klepsteelgeleiders aan de uitlaatkant. Heb deze maar direct laten vervangen door nieuwe en tevens ook de kop laten vlakken zodat er ook een nieuwe koppakking op kan. Ben ik daar in ieder geval voor de komende jaren hoop ik van af.
Nog nieuwe riemen erop en dan maar hopen dat het in zeer goede staat verkerende motortje weer loopt als een Italiaans zonnetje
Mvg
Kees Smetsers

Alfa 75 TS, Alfa 6 2.0V6 2x
Fiat Croma 1.9JTD, Alfa Brera 2.4 Qtronic

esvida
Advanced Member
Advanced Member

vr okt 27, 2006 22:32

de sei die van muggulo afkomt hebben ze bij mij gekocht stond bij bij ook al 4 jaar stil heb de auto van 20 carburateur omgebouwd naar 25 injec uitlaatje zelf gemaakt [weegt echtt geen 100 kilo naam staat erop gelast] verlaagd en nooit op de weg gehad .
heb wel voor de verkoop de 8 en 9 j rial velgen thuis op de zolder gezet.
de auto heb ik gehad ook van iemand die de auto een jaar of 3 gestald had dus het is goed dat ie nu maar eens op weg komt de sei heeft lang genoeg geslapen.
oja als er nog iemand intresse heeft in wat donor spul heb nog wat spullen liggen van een 1e en 2e serie.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

zo okt 29, 2006 09:21

Zo dan. Na het pechgevalletje van vorige week die inderdaad terug te voeren was op lang stilstaan, en op verkeerde bougies, deze week weer Sei gereden. Het blijft een belevenis. Zoals gezegd, alles werkt, de wagen schakelt, remt en rijdt goed.
Het ziet er geweldig uit, hoewel ik toch nog wel wat heb met de Rial velgen van Peter. Iets te duur echter.
Peter B, heb je geen foto van deze velgen onder een Sei?
Mijn Sei heeft inmiddels nieuwe draagarmbussen voor, er staat een graadje camber op ( kon het niet laten natuurlijk). Er zit inmiddels een grote sloot geld in. Gister bij nacht en ontij nog met een maat op pad geweest, en ook dat was weer fun. Toch, ik zie mezelf niet dagelijks met het masjien rijden zo. De carbs moeten nog afgesteld, het C0 is te laag, ietsje. Volgens het in mijn handen zijnde manual is dat toch een berg werk, en moet je goed weten wat je doet. Zin in een klusje Chris?
Hoe dan ook heb ik toch ergens een dubbel gevoel over de auto. Het is een jongensdroom, een Sei hebben, en zoals vaak valt het toch ergens tegen. Niettemin stap je na een ritje uit met een dikke grijns. Moeilijk uit te leggen. De auto doet niks verkeerd, doet niks slecht, maar doet ook niks geweldig goed. Dat zei Autovisie ook al in de roadtest van '79 die ik heb liggen.
Maar goed, wie regelt voor mij en de eventuele andere Sei bezitters mooie parkeerplekken bij Italia houten, dan wil in ieder geval ik wel wat mensen even 'chaufferen' voor een blokje rond? 166V6 mag zelf een stukkie sturen... :wink:
Peter K, toch nog veel werk gehad aan de tweede serie dus begrijp ik? Stilstand is inderdaad achteruitgang met deze auto's. De mijne gaat na wat kilometers steeds beter rijden.
Rik
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Don Pedro
Junior Member
Junior Member

zo okt 29, 2006 09:49

Rik,

Inderdaad zat er wat werk, maar dat is gewoon terug te voeren op stilstand en het niet weten wat je moet doen, van vorige eigenaars.

Staat nu bij mijn "huisspuiter" voor het aanpakken van de 2 plekken bij de achterruit en het gehele stuk(dat antricietgedeelte)rond de achterlichten.
Gelijk goed aanpakken en alles goed afkitten. Komen gloednieuwe achterlichtunits in, uit Pedro's eigen New Old Stock. Met goed rubbers die vocht buiten houden.
Ik wil em eigenlijk weer terug op zijn oude hoogte zetten, het misstaat em niet, verlaagd, maar het hoort gewoon niet bij een Sei is mijn persoonlijke mening.
Kun jij dat ook Rik??

Peter
teveel om op te noemen!!!

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

zo okt 29, 2006 09:52

de mijne heb ik door marco laten doen, tegelijk met de apk. Dat had ik daar laten doen, omdat als er iets nodig was, daar nog een donor stond. Voor Marco een eitje, voor mij veel uitreken en gepuzzel, erg lang geleden dat ik een torsiestaaf wagen verlaagd heb.
Hee, wat gaan we collectief regelen mbt Houten?
Ik ga zondag, want zaterdag werken!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely

Harrie
Member
Member

zo okt 29, 2006 10:14

Ik ga ook zondag, maar zoals gezegd met de 164 en niet met de Sei, staat al in de stalling.
Groet,

Harrie

Mijn Alfa's:
156 2.5 V6 1998, Spider QV 1988
eerder 2 x 75, 2 x 156, 4 x 164, 2 x Alfa 6, Giulietta, 147, 166

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

zo okt 29, 2006 13:04

Zal d'er maar eens een fotootje tegenaangooien...

Afbeelding
Moet alleen nog wel even iets verzinnen voor die rallyverlichting :-k

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

zo okt 29, 2006 19:05

weg ermee, en van die chromen dopjes voor op de gaatjes bij de Halfords scoren!
Of bij marco een bumper grijpen...

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

zo okt 29, 2006 19:25

Carbs en automaat. Sowiezo moet ik bij beetje koude omstandigheden even de motor verhoogd stationair laten lopen voordat ik R/D kan inschakelen.
Als de motor slecht is afgesteld, schakelt de automaat navenant. Goed schakelen dus goed synchroon afgesteld dus verder niet aan de 6 carbs rommelen?

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”