Aparte Rubriek voor Testslagen van alle Alfa-typen

Peiling eindigde op do mar 24, 2005 14:55

Ja dat lijkt me een goed idee
87%
26
Nee, voor mij hoeft dat niet
13%
4

Totaal aantal stemmen: 30
Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: Apart Rubriek tbv ingescande testverslagen

vr mar 04, 2005 08:45

Mooi plan hoor!! :thumbs:

Zijn die auteurs rechten echt zo'n punt? Zou iemand aanspraak maken over een test van bv een Sudje uit 1981?
Ik vrees van wel; als je kijkt hoe ver de platen/film industrie hier mee gaat... daar maken ze het je zelfs moeilijk om content die je gekocht hebt in een andere regio niet hier te kunnen bekijken (omdat ze weten dat in bepalde regio's (lees: europa) de prijzen onnodig extra hoog zijn (en worden gehouden)) (DVD regio codes ;) )

Nu verwacht ik niet dat Autovisie zich zo belachelijk gaat opstellen, maar van te voren goed checken en een schriftelijke toestemming aanvragen lijkt me geen overbodige luxe !
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Apart Rubriek tbv ingescande testverslagen

vr mar 04, 2005 08:52

Tja, inderdaad. Nooit zo bij stil gestaan eigenlijk...

Maar het blijft leuk om die oude tests te lezen. Ik blader ook graag in mijn stapel oude folders, lekker wegdromen... =P~
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Dinky Boy
Miniaturista

vr mar 04, 2005 09:11

Bij Autovisie zijn de oude testverslagen na te bestellen. Daar moet voor betaald worden en dat zal wel iets meer zijn dan de kostprijs. Ze zullen dus liever niet alles zonder meer op het net gepubliceerd willen zien.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 09, 2005 13:51

Ik denk dat het inderdaad wel verstandig is om even uit te zoeken hoe e.e.a. zit met de auteursrechten (ook met de verjaringstermijn daarvan), voordat we zoiets gaan toestaan op ons forum. Mochten deze auteursrechten geschonden raken, dan zal in eerste instantie toch altijd de SCARB verantwoordelijk gehouden worden en dat lijkt me niet de bedoeling.
@Jorix, idd maar dat wil ik wel navragen hoe dat precies zit.
Daarbij komt dat er dan een uploadmogelijkheid moet komen waarvandaan deze artikelen beschikbaar gesteld gaan worden. Dit brengt weer een beheerlast met zich mee, omdat voorkomen moet worden dat er 'verkeerde zaken' worden gepost.Sowieso is het zeer onverstandig om dergelijke uploads publiekelijk mogelijk te maken, dus zal iemand dat weer moeten gaan controleren. Probleem is dan meteen weer: Wie o wie heeft er tegenwoordig nog een lading vrije tijd over en wil deze tijd gratis doneren aan de club?
@Jorix, dat zou ik wel op mijn conto willen nemen.

Ohja, een extra rubriek zou natuurlijk kunnen, maar uit veiligheidsoverwegingen ga ik daar geen uploads toestaan. De artikelen zullen dan elders gehost moeten worden, of zoals hierboven beschreven door een bepaald persoon moeten worden beheerd.
@Jorix, je bedoelt dan eigenlijk "welke" info wordt geuploadt?

Leuk idee maar met die auteurrechten heb je echt een probleem of je moet ellke keer schriftelijk toestemming vragen en krijgen van de auteur/uitgever.
Zonder toestemming kunnen ze echt lastig gaan doen en trek je als SCARB waarschijnlijk aan het kortste eind. En de eventule plaatser van de scan kunnen de ook nog aanspreken............
@Peet, heb jij daar enige ervaring mee en hoe zit dat dan precies.
Wordt het te omslachtig of totaal niet uitvoerbaar?
als je moeilijkheden verwacht voor testverslagen, moet je het misschien indirecter aanpakken. bijvoorbeeld "testverslagen gezocht" waarin mensen oproepjes doen voor verslagen. dan scan ik voor de liefhebber mijn 75 america verslag wel in en mail deze!
bijvoorbeeld.......
@Jan bert, dat zou natuurlijk ook een optie zijn en wel de makkelijkste lijkt me.
Dat is wat nu ook al af en toe gebeurd :wink:
Bij Autovisie zijn de oude testverslagen na te bestellen. Daar moet voor betaald worden en dat zal wel iets meer zijn dan de kostprijs. Ze zullen dus liever niet alles zonder meer op het net gepubliceerd willen zien.
@Dinky, ja maar das nu net niet de bedoeling :( dat betalen bedoel ik dan.

Anyway, een hele klus dus met de nodige buffels op de weg :cry:
Niet dat ik niet over een en ander had nagedacht :wink: maar d8t ook geen slapende honden wakker maken.
Helaas zal het strikt volgende regels moeten besef ik me :roll:
Wellicht iemand nog suggesties andere meningen........ideeen misschien :idea:

Ciao

Alfa90_Buttje
Full Member
Full Member

wo mar 09, 2005 14:10

Het idee is prima, de uitvoerbaarheid is inderdaad al flink lastiger, maar het feit of het een go of een no-go wordt is iets wat in een bestuursvergadering thuis hoort en verder valt er hier weinig zinvols over te melden. Ik heb het eerder al een keer ge-opperd tijdens een Registervergadering en men zag de bezwaren en gaf ook al aan dat het bestuur hierover uitspraak moet doen. Ik denk niet dat dit van de grond komen gaat. :?

Het lijkt mij beter dat iemand dit zelf op zich neemt en dan in geen geval onder de vlag van de SCARB! :wink:

Ik heb zelf reeds een keer contact gezocht met de redactie van de Autokampioen met de vraag of ik op mijn persoonlijke, niet commerciële, flup-website-je niet een verslagje plaatsen mocht. Het ging hierbij om een artikel uit '87 van maar twee kantjes. Het antwoord was flink ontnuchterend! :cry:

Mjah, dat was de officiële weg en die liep direct al dood, dus mjah .. dan maar een andere weg gezocht .. :roll:
Ik heb op www.alfa90register.nl >> Alfa logo >> Paparazzi al een flink aantal artikelen verzameld m.b.t. de Alfa 90. Ik geloof er niks van dat, dat zomaar mag echter! Om mezelf in te dekken heb ik een disclaimer onderaan het menu gezet met daarin de opmerking dat als men bezwaar heeft tegen een geplaatst artikel en/of foto's , ik deze dan direct verwijderen zal.

Tot dusver is er nog niemand komen klagen. :lol:

my 2 cents
Laatst gewijzigd door Alfa90_Buttje op wo mar 09, 2005 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
== >> www.alfa90.nl << ==

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 09, 2005 14:14

Ik heb op www.alfa90register.nl >> Alfa logo >> Paparazzi al een flink aantal artikelen verzameld m.b.t. de Alfa 90. Ik geloof er niks van dat, dat zomaar mag echter! Om mezelf in te dekken heb ik een disclaimer onderaan het menu gezet met daarin de opmerking dat als men bezwaar heeft tegen een geplaatst artikel en/of foto's , ik deze dan direct verwijderen zal.

Tot dusver is er nog niemand komen klagen. :lol:

Echter, om het nu even in de SCARB context te plaatsen; het idee is prima, de uitvoerbaarheid is inderdaad al flink lastiger, maar het feit of het een go of een no-go wordt is iets wat in een bestuursvergadering thuis hoort en verder valt er hier weinig zinvols over te melden. Ik heb het eerder al een keer ge-opperd tijdens een Registervergadering en men zag de bezwaren en gaf ook al aan dat het bestuur hierover uitspraak moet doen. Ik denk niet dat dit van de grond komen gaat. :?

Het lijkt mij beter dat iemand dit zelf op zich neemt en dan in geen geval onder de vlag van de SCARB!
:wink:
my 2 cents

edit: ik heb reeds een keer contact gezocht met de redactie van de Autokampioen met de vraag of ik op mijn persoonlijke, niet commerciële, flup-website-je niet een verslagje plaatsen mocht. Het ging hierbij om een artikel uit '87 van maar twee kantjes. Het antwoord was flink ontnuchterend! :cry:
Aha, kijk :wink: tipje van de sluier, wie volgt?

Jorix

wo mar 09, 2005 14:17

Ik heb in het verleden contact gehad met Henny Hemmes van de Autoweek. Dit omdat ik benieuwd was of nieuwsberichten mbt Alfa Romeo mochten worden overgenomen. Het antwoord was (na lang uitzoeken) dat het mocht, mits de artikelen niet gebruikt werden voor commerciële doeleinden en er altijd een duidelijke bronvermelding bij zou staan.

Deze toezegging dateert echter uit 2000, dus of het nu nog geldig is weet ik niet. En let wel, het ging hierbij om nieuwsberichten, niet om testverslagen / rij-impressies.

Greetz,
Jorix

Dinky Boy
Miniaturista

wo mar 09, 2005 18:15

Vermeld in ieder geval altijd de bron. Anders ben je fout bezig.

Ik zie hier soms hele stukken geplakt worden (terwijl ook met een linkje had kunnen worden volstaan), zonder bronvermelding. Dat doet ten eerste de waarde van het verhaal afnemen (in een enkel geval toe... ;) ), ten tweede is dat niet netjes. Zacht gezegd...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”