Ik denk dat het inderdaad wel verstandig is om even uit te zoeken hoe e.e.a. zit met de auteursrechten (ook met de verjaringstermijn daarvan), voordat we zoiets gaan toestaan op ons forum. Mochten deze auteursrechten geschonden raken, dan zal in eerste instantie toch altijd de SCARB verantwoordelijk gehouden worden en dat lijkt me niet de bedoeling.
@Jorix, idd maar dat wil ik wel navragen hoe dat precies zit.
Daarbij komt dat er dan een uploadmogelijkheid moet komen waarvandaan deze artikelen beschikbaar gesteld gaan worden. Dit brengt weer een beheerlast met zich mee, omdat voorkomen moet worden dat er 'verkeerde zaken' worden gepost.Sowieso is het zeer onverstandig om dergelijke uploads publiekelijk mogelijk te maken, dus zal iemand dat weer moeten gaan controleren. Probleem is dan meteen weer: Wie o wie heeft er tegenwoordig nog een lading vrije tijd over en wil deze tijd gratis doneren aan de club?
@Jorix, dat zou ik wel op mijn conto willen nemen.
Ohja, een extra rubriek zou natuurlijk kunnen, maar uit veiligheidsoverwegingen ga ik daar geen uploads toestaan. De artikelen zullen dan elders gehost moeten worden, of zoals hierboven beschreven door een bepaald persoon moeten worden beheerd.
@Jorix, je bedoelt dan eigenlijk "welke" info wordt geuploadt?
Leuk idee maar met die auteurrechten heb je echt een probleem of je moet ellke keer schriftelijk toestemming vragen en krijgen van de auteur/uitgever.
Zonder toestemming kunnen ze echt lastig gaan doen en trek je als SCARB waarschijnlijk aan het kortste eind. En de eventule plaatser van de scan kunnen de ook nog aanspreken............
@Peet, heb jij daar enige ervaring mee en hoe zit dat dan precies.
Wordt het te omslachtig of totaal niet uitvoerbaar?
als je moeilijkheden verwacht voor testverslagen, moet je het misschien indirecter aanpakken. bijvoorbeeld "testverslagen gezocht" waarin mensen oproepjes doen voor verslagen. dan scan ik voor de liefhebber mijn 75 america verslag wel in en mail deze!
bijvoorbeeld.......
@Jan bert, dat zou natuurlijk ook een optie zijn en wel de makkelijkste lijkt me.
Dat is wat nu ook al af en toe gebeurd
Bij Autovisie zijn de oude testverslagen na te bestellen. Daar moet voor betaald worden en dat zal wel iets meer zijn dan de kostprijs. Ze zullen dus liever niet alles zonder meer op het net gepubliceerd willen zien.
@Dinky, ja maar das nu net niet de bedoeling

dat betalen bedoel ik dan.
Anyway, een hele klus dus met de nodige buffels op de weg
Niet dat ik niet over een en ander had nagedacht

maar d8t ook geen slapende honden wakker maken.
Helaas zal het strikt volgende regels moeten besef ik me
Wellicht iemand nog suggesties andere meningen........ideeen misschien
Ciao