Ik weet inderdaad dat veel van toeleveranciers komt. Veel zaken worden echter ook samen met toeleveranciers ontwikkeld.@Jochem,
Nou, ik ken een merk dat begint met een B en eindigt op MW en die doen nog vrijwel alles zelf.
:[/quote
Zal ik jullie een geheimpje verklappe?? Geen enkele maar dan ook geen enkele auto fabrikant doet vrijwel alles zelf. Er komt steeds meer van OEM's vandaan. Binnekort alleen nog badge engineering. En ik zit heeeeel dicht bij het vuur.
En dan heeft een fabrikant nog de keuze de modernste zaken in te kopen, of iets dat iedereen gebruikt. Maar dat zegt Bert eigenlijk ook al.
Een merk dat voorop wil lopen kan zich nooit voor helemaal op toeleveranciers kunnen verlaten. Dan moet je ook zelf wat innovatiefs doen.
De common rail diesel is een mooi voorbeeld. Ontwikkeld bij Fiat, maar uiteindelijk uitontwikkeld en produktierijp gemaakt bij Bosch. Dus nu door Fiat bij Bosch ingekocht, maar wel zelf aan ontwikkeld.
Directe inspuiting voor de JTS wordt ook bij Bosch ingekocht, maar wordt voor Alfa net iets anders gebruikt dan bij andere merken. geeft toch een extra waarde op deze manier.
@Rens,
Dat verhaal van de kleine bougie bij de TS ken ik niet. Maar ergens is het wel goed voor: extra inkomsten bij Alfa Romeo bij vervanging van de bougies