psillen
Guru
Guru

RE: Alfa Romeo Brera is de allermooiste ooit !

wo mar 02, 2005 23:19

@Jochem,
Nou, ik ken een merk dat begint met een B en eindigt op MW en die doen nog vrijwel alles zelf.
Misschien verwachten ze dat de 159 voor Alfa fans tegenvalt :?: Ik had begin van de week een uitnodiging in de bus voor een voor-presentatie van de nieuwe 3-serie.
Maar, misschien stuurt Alfa binnenkort 3-serie rijders een uitnodiging voor de 159 presentatie :wink:
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Koen
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Alfa Romeo Brera is de allermooiste ooit !

wo mar 02, 2005 23:24

die directe inspuiting JTS heeft Alfa dat zelf ontworpen\gemaakt of heeft Fiat dat gedaan?????

Rens
Ik geloof dat Mitschibullshit dit heeft ontworpen tig jaren terug alleen dat was toen voor zuinig gebruik( dat waren die GDI motoren dacht ik), Alfa gebruikt het weer voor meer vermogen geloof ik.
Bij Mitschibullshit noemde het idd GDI maar ik dacht dat ze er al mee gestopt waren. Was oa bij Carisma als ik me niet vergis met een 1800. Gaven op die wagen toen wel garantie tot 180.000 km of 5 jaar.
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

psillen
Guru
Guru

wo mar 02, 2005 23:29

Is inderdaad het eerste door Mitsub toegepast. Of ze het ook uitgevonden hebben, weet ik niet.
In ieder geval bij de 2.0 JTS in 156 en Gt gebruikt Alfa de directe injectie niet zozeer om de motor zuiniger te laten zijn (is ie ook niet echt) maar om er wat extra vermogen uit te halen.
De JTS motoren in de 159 en Brera lijken me voor een atmosferische motor per liter ook vrij krachtig. Dus waarschijnlijk weer hetzelfde principe.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Jochem Adan
Newbie
Newbie

wo mar 02, 2005 23:59

Volgens mij gebruiken ze die motoren niet meer nee( die GDI's). En dat BMW alles nog wel zelf maakt dat vind ik op zich een knappe prestatie in deze tijd waarbij alle merken van elkaar dingen gebruiken( OOK ALFA).
Alfa Romeo...I don't wear jewels, I drive them...Alfa Romeo
CARS
156 GTA Berlina
159 2.4 Q-tonic Ti
SCARB LID 4302

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do mar 03, 2005 07:54

No comment.........

Afbeelding

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

do mar 03, 2005 10:56

Eeeeks DWARS ! :schrik:

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do mar 03, 2005 15:46

Type: 2.8L V-6
Displacement: 2792 cc (170 ci)
Compression ratio: 10.0:1
Valve configuration: dual overhead camshafts (4 valves per cylinder)
Assembly site: St. Catharines, Ontario
Valve lifters: roller follower with hydraulic lash adjusters
Firing order: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6
Bore x stroke: 89 x 74.8 mm
Fuel system: sequential fuel injection
Horsepower: 210 hp (156 kw) @ 6500 rpm (CTS)
Torque: 195 lb-ft (265 Nm) @ 3200 rpm (CTS)
Fuel shut off: 7000 rpm auto, 7200 rpm manual
Emissions controls: evaporative system
dual catalytic converters
positive crankcase ventilation
Applications: Cadillac CTS
MATERIALS
Block: sand-cast aluminum (319) with cast-In iron bore liners
Cylinder head: cast aluminum (319 semi permanent mold)
Intake manifold: aluminum (319 Upper, 356T6 Lower)
Exhaust manifold: high-silicon moly cast iron
Main bearing caps: sintered steel (CU infiltrated)
Crankshaft: forged steel (1038V)
Camshaft: cast nodular iron
Connecting rods: sinterforged steel
Additional features: four-cam continuously variable cam phasing with internal exhaust gas recirculation (EGR)
pressure-actuated piston cooling jets
torque-based engine management system
secondary throat cut inlet ports
fuel rail w/ internal pressure damper
Internal front cover damper plates
cartridge-style oil filter
extended life spark plugs
extended life coolant
extended-life accessory belts
oil level sensor

Ben benieuwd of Alfa Romeo in 2005 ook deze motor zal krijgen. Een 2.8 met 210 pk is
niet verkeerd.

Afbeelding

Alfa Romeo moet alleen wel het rode Halfords kapje op motor verwijderen. Geen porem.
Ziet bij Cadillac in zwart vele malen beter uit.

Selespeed
Member
Member
Contacteer: Website

do mar 03, 2005 17:02

De motor is qua looks een drama. De huidige V6 toon je met trots aan anderen en praatje vol lof over het merk. Met deze nieuwe V6 weiger je toch gewoon om de motorkap open te doen als iemand daar om vraagt.

Met de prestaties zit het wellicht wel goed en laten we maar hopen dat het geluid ook geweldig is (als de sound file op de nieuwe homepage van alfaromeo.nl echt is, heb ik hoop)

Overigens vind ik de Brera (in ieder geval van de buitenkant) wel ongelovelijk prachtig. Ik zal niet zeggen de allermooiste ooit, maar wel echt heel mooi.
Afbeelding

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do mar 03, 2005 17:56

Het hart van iedere auto is de motor. Het hart van een geweldige auto is een geweldige
motor. Bijvoorbeeld Ferrari. Montage van net zo snelle Corvette V8 is wellicht net zo snel maar nimmer de real thing. Hoewel de interesse in Alfa voor mij eigenlijk meer met techniek te maken heeft dan met Italiaanse styling of life style. Liever Alfa techniek in een Opel Omega dan Alfa stylisten die Omega bewerken.
Maar als de GM V6 responsief, prettige loopcultuur heeft is en zeer goed klinkt, vindt ik het prima. Een geweldige motor blijft een geweldige motor.
Tevens zou men in de toekomst de GM V6 verder ontwikkelen met eigen krukas, magnesium carter/kleppendeksels etc. etc.

Ik begrijp alleen niet waarom Alfa Romeo ervoor kiest om GM V6 eerst af te zeiken en trots melden dat men in eigen huis cilinders, bussen, kop, injectie en uitlaat heeft ontworpen.
De Ecotec II is op papier in ieder geval een prima motor.

Ook doet men de situatie voor of men in eigen huis een V6 biturbo ontwikkeld terwijl dat in Australie gebeurt met een Holden Torana op Kappa basis met GM V6 3.6 bi-turbo met 380 pk.

Rens 1.7QV
Guru
Guru

do mar 03, 2005 18:04

Betekend het dat met de komst van deze hele stapel nieuwe motoren het Twin-Spark principe ook overboord word gegooid?
Die 16V Twin-Sparks waren ook alleen maar op papier een Twin Spark. Er is eens een test geweest, waarbij dus die kleine bougies losgekoppeld waren. In vermogen en koppel maakte dat niks uit. Maar die kleine bougie zit ook helemaal in een hoekje gepropt. Bij die 8V TS maakt het wel degelijke uit.

Dus gat principe is al eens iets eerder overboord gegooid. Op zich is het natuurlijk ook niet zo gek, want probeer maar eens 2 bougies en 4 kleppen te plaatsen in 1 cilinderkop.
Dan zal je niet lukken. Daarom zit die kleine boudgie van een 16V blok ook in zo'n hoekje en daar heeft het eigenlijk geen nut meer.

Bij zo'n 8V gaat dat wel en daar werkte dat ook goed.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Rens 1.7QV
Guru
Guru

do mar 03, 2005 18:07

Volgens mij gebruiken ze die motoren niet meer nee( die GDI's).
Ik geloof dat die GTI niet meer in Nederland en wat andere landen geleverd wordt omdat daar te veel zwavel in de brandstof zit.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Giulia555

do mar 03, 2005 19:05

[quote="psillen"]@Jochem,
Nou, ik ken een merk dat begint met een B en eindigt op MW en die doen nog vrijwel alles zelf.
:[/quote

Zal ik jullie een geheimpje verklappe?? Geen enkele maar dan ook geen enkele auto fabrikant doet vrijwel alles zelf. Er komt steeds meer van OEM's vandaan. Binnekort alleen nog badge engineering. En ik zit heeeeel dicht bij het vuur.

Jochem Adan
Newbie
Newbie

do mar 03, 2005 19:06

Ahha weet ik dat ook weer. :wink:
Alfa Romeo...I don't wear jewels, I drive them...Alfa Romeo
CARS
156 GTA Berlina
159 2.4 Q-tonic Ti
SCARB LID 4302

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do mar 03, 2005 20:39

@Giulia555

Klopt maar techniek is wel state-of-the-art.Kijk eens naar BMW M5. SMG versnellingsbak
met 7 versnellingen, actief variabel dif en het uitlaatsyteem is gewoon magnifiek.
Dat moet gezegd worden. Of nieuwe 330 blok??? BMW 535d??
In Nederland worden met name erg veel aluminiumdelen voor BMW gebouwd en ontwikkeld
zoals complete alu. voorneus. Zelfde bedrijf bouwde ook compleet alu Jag XJ6.

Dat Vanos of Double Faser door Borg & Warner wordt ontwikkeld, maakt in het geheel niet uit
maar wel of men achter trend aanloopt of op sommige terreinen de trend wil zetten.
De JTD motor heeft erg veel voor Alfa Romeo gedaan. Zowel qua verkoop als in aanzien.
Erg leuk dat Alfa Romeo vele malen Europees toerwagen kampioen is geworden maar
dat trekt geen volk naar je showroom.
Dat Alfa Romeo niet meer in huis ontwikkelt, hoeft niet slecht te zijn. Kijk eens wat Engelsen
in het verleden deden met vrachtwagenmotoren in een Austin Healey of Lotus die met Ford
technologie aan de gang ging. Men kan eigen persoonlijkheid creeeren.

Ik moet eerlijk zijn dat ik 100pk/liter uit een atm. motor een demonstratie vindt van vakmanschap. Heeft niets met kracht te maken die Amerikaanse modellen leveren of wat met turbomotoren mogelijk is maar pure engineering.
Alfa Romeo zou veel kunnen bereiken met de veel modenere GM techniek dan vooralsnog met bestaande FIAT techniek mogelijk bleek.

jan bert

do mar 03, 2005 21:10

Had gisteren op het Salon van Genève een kort persoonlijk onderhoud met Kalbfell...
Wim.
had hem onder zijn kloten geschopt!!!

btw als dit de alfa's van de toekomst worden, ga ik een bmw m3 kopen, no shit

diep teleurgesteld in het merk!!! BAH what a bloody shame!

enneeehhh die plastic kap eraf slopen. ter plaatse als je in geneve bent. gewoon midden op de beurs gaan slopen dat ding. ik begin een beetje door te draaien weet ik maar dit kan niet. eerst nemen "ze" ons de transaxales af, nu zijn ze te ver gegaan :evil:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”