JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice

wat kost een stalling?

di okt 17, 2006 15:33

wat mag een stallingkosten?

en wat krijg je daarvoor?
een plek in een een hal of een klein hok?
met of zonder sleutelmogelijkheden

wat is nuttig om op te letten behalve droog?
Joris

Nu: searching.... :wink:

Gehad: 1750 Berlina 1971, Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962, Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: wat kost een stalling?

di okt 17, 2006 15:51

Zomaar wat getallen die ik tegenkwam toen ik aan het zoeken was:

- stalling, kan vanaf zo'n 250 per jaar tot aan 50 euro per maand (verwarmd etc.). Let wel, zelf sleutelen is er dan niet bij.
- garagebox, begint ergens vanaf 50 euro per maand afhankelijk van de regio. Meestal kost dit al snel 100 per maand. Voordeel zelf sleutelen, maar meestal geen elektriciteit aanwezig.

Waar je op moet letten zijn zaken als de vloer (sterk genoeg) en veiligheid van zowel de ruimte (brand etc.) als diefstal.

Kijk eens op marktplaats, daar vindt je nogal eens wat. Als het lukt kun je in je omgeving nogal eens bij een pareticulier of bnoer terecht. Soms zijn er ook gezamelijke mogelijkheden waar een plaatsje vrijkomt. Ik weet dat er hier onder aangeboden/gezocht nogal al eens wat aanbiedingen langskomen.

Ik heb zelf ondervonden dat veel mensen met beschikbare ruimte dit liever niet voor een hobby (klus) auto beschikbaar stellen in verband met allerlei milieu-eisen, herrie en brandgevaar.

Succes,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl

Knopjes

wo okt 18, 2006 00:40

Ik had vorige winter een garagebox voor m'n 75 gehuurd voor 50 euro per maand. Onverwarmd, geen sleutelmogelijkheden maar verder wel netjes en droog. Deze winter zet ik hem bij ons thuis in de schuur neer, die is namelijk verder toch een beetje overbodig geworden (woon nog bij m'n ouders).

tis een sprint
Guru
Guru

wo okt 18, 2006 03:40

sta nu voor 35 euries per maan, maar is niet sleutelen en niet uitrijden tenzij opheffing stalling (is wel over te praten overigens)
Gehad: Sud Sprint
156 foute fiat
33 sw duopenotti :twisted: its alive' its alive :twisted:

Afbeelding

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

wo okt 18, 2006 08:00

Is een raar wereldje, de stallingen... Ik heb jaren in mijn stalling plekken vrij gehad, voor kostprijs van ca € 35 p/m, maar kon hier niemand voor vinden. Dit was incl sleutelmogelijkheid. Intussen heb ik de stalling zelf maar volgezet en zoekt iedereen intussen stallingsruimte....
Het probleem bij stallingen zit hem meestal erin dat je niet mag sleutelen. Mijn stalling is hiervoor weer wel geschikt maar de vloer kan de belasting door een hefbrug niet aan, een nadeel.
Ik vindt € 50 p/m voor een stalling met sleutelmogelijkheid een nette prijs.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice

wo okt 18, 2006 08:08

sergio als je stalling in valkenswaard is heb ik interesse als je een plekkie overhebt :wink:
Joris

Nu: searching.... :wink:

Gehad: 1750 Berlina 1971, Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962, Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Louis himself
Member
Member

Re: RE: wat kost een stalling?

do okt 19, 2006 15:59

Is een raar wereldje, de stallingen... Ik heb jaren in mijn stalling plekken vrij gehad, voor kostprijs van ca € 35 p/m, maar kon hier niemand voor vinden. Dit was incl sleutelmogelijkheid. Intussen heb ik de stalling zelf maar volgezet en zoekt iedereen intussen stallingsruimte....
Het probleem bij stallingen zit hem meestal erin dat je niet mag sleutelen. Mijn stalling is hiervoor weer wel geschikt maar de vloer kan de belasting door een hefbrug niet aan, een nadeel.
Dat vind ik wel een goeie. Hoe weet je of een vloer de belasting van een hefbrug aankan? Ik wil misschien verhuizen naar iets met een beetje schuur, maar ik verwacht niet dat de verkopende makelaar antwoord kan geven op die vraag. (of misschien wel)

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 19, 2006 16:04

Dat vind ik wel een goeie. Hoe weet je of een vloer de belasting van een hefbrug aankan? Ik wil misschien verhuizen naar iets met een beetje schuur, maar ik verwacht niet dat de verkopende makelaar antwoord kan geven op die vraag. (of misschien wel)
ik neem aan dat hij dik genoeg moet zijn (iets van 10 cm of dikker) en van goede kwaliteit, dus niet van die halfzachte vloertjes van enkele cm dik

dikte kun je natuurlijk controleren door een gat te boren met een betonboor of een kernboor. de fabrikant van de bruggen moet kunnen aangeven wat de minimale specs moeten zijn van de vloer...
156

Louis himself
Member
Member

do okt 19, 2006 16:19

ik neem aan dat hij dik genoeg moet zijn (iets van 10 cm of dikker) en van goede kwaliteit, dus niet van die halfzachte vloertjes van enkele cm dik

dikte kun je natuurlijk controleren door een gat te boren met een betonboor of een kernboor. de fabrikant van de bruggen moet kunnen aangeven wat de minimale specs moeten zijn van de vloer...
Okee, daar is dan nog wel achter te komen. Ik heb namelijk ook eens iemand gesproken die woonde in de polder hij had idee dat er heipalen de grond in moesten op de plek waar de brug zou komen.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 19, 2006 18:32

Okee, daar is dan nog wel achter te komen. Ik heb namelijk ook eens iemand gesproken die woonde in de polder hij had idee dat er heipalen de grond in moesten op de plek waar de brug zou komen.
ze zullen met ankers of iets dergelijks de beton in gaan. of daar nog extra fundering onder moet ? iemand een idee ?
156

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

do okt 19, 2006 19:27

ls ik een eenvoufig rekensommetje er op los zou laten moeten bruggen in het algemeen niet een al te groot probleem zijn.
Een vierkolomsbrug verdeelt het gewischt over 4 punten, waar hij met de vloer verbonden is. Dit is te vergelijken met een auto, ook op elk wiel een kwart van het gewicht.
Tel een kwart van het eigen gewicht van de brug bij het gewicht van de auto op en je hebt de belasting. Als een auto zeer makkelijk op een vloer kan staan kan je met een brug ook ver komen. Beton storten (gewapend is natuurlijk helemaal goed, zo wordt de puntbelasting over een groter oppervlak verdeld.

Mijn schuur lig op een oude gierput, dus ik neem geen enkel risico, de maximale belasting staat ook in mijn huurcontract vermeld en is gebaseerd op het gewicht van de vleesvarkens die mijn Alfa's zijn voorgegaan ;)
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Giallo lord QV
Full Member
Full Member

do okt 19, 2006 21:41

ik had een garage box voor €39.- daar kon mijn 33 eigenlijk net in staan. we' hebben sinds vandaag een ruimte van 100m voor €280.- kunnen dik 8 33ers staan als het moet.
niks is wat het lijkt

alfaRob33

do okt 19, 2006 21:50

ik had een garage box voor €39.- daar kon mijn 33 eigenlijk net in staan. we' hebben sinds vandaag een ruimte van 100m voor €280.- kunnen dik 8 33ers staan als het moet.

:? tis dat je te ver weg woont man.........Hier in het nieuwbouw dorp is nix te krijgen aan stalling :?

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”