....je had een goeje 16V...maarjaIk heb nog wel een goede injector liggen. zal idd eens kijken of daar het probleem ligt.
bedankt
Dan zou een kapotte lambdasonde dus nog steeds aan de orde kunnen zijn...Ja, volgens mij duidt zwarte rook idd op te rijk mengsel en blauwe rook op olie.
Zou kunnen maar lijkt me niet waarschijnlijk. De lambdasonde zorgt slechts voor een correctie van de inspuithoeveelheid. Het regelbereik is niet zo groot dat je een zware overmaat brandstof kunt krijgen denk ik. Daarnaast werkt de lambdasonde bv niet bij koude motor en niet bij vollast. Dus dan zou het roken over moeten zijn.
Dan zou een kapotte lambdasonde dus nog steeds aan de orde kunnen zijn...
Mijn auto stottert sinds kort soms bij constante toeren (deellast) lager dan 3000...alsof hij af en toe een ontsteking mist. Wanneer hij koud is manifesteerd dit zich, maar ook wanneer hij warm is. Voorheen deed hij dit nooit, na ongeveer 2000km (na reviseren van beide koppen) is dit probleem ineens gekomen. Hij loopt verder goed, heeft vermogen genoeg en trekt bij belasting in 1x door naar hoge toerengebebieden. Wellicht dat het met de koudestartregelaar(motor) en gaskleppositiesensor te maken heeft, dit is namelijk ook allemaal los gemaakt...Zou kunnen maar lijkt me niet waarschijnlijk. De lambdasonde zorgt slechts voor een correctie van de inspuithoeveelheid. Het regelbereik is niet zo groot dat je een zware overmaat brandstof kunt krijgen denk ik. Daarnaast werkt de lambdasonde bv niet bij koude motor en niet bij vollast. Dus dan zou het roken over moeten zijn.
Dan zou een kapotte lambdasonde dus nog steeds aan de orde kunnen zijn...
Wat misschien mogelijk is is een defecte lambdasonde in combinatie met nog andere mankementen?