De olie die er nu in zit is redelijk zwart

Het gaat om m'n 33
Ik weet ook niet hoe het kan dat die olie veranderd van kleur. Het lijkt me sterk dat er vuil in komt ofzo, als er iets in kan moet er ook iets uit kunnen. En voor zover ik weet lekt mijn stuurhuis nergens...nee dat laatste lijkt me niet kunnen. Je hebt altijd een mechanische overbrenging de olie helpt alleen maar.
Rens
ja precies, en ik heb ook een maand zonder stuurbekrachtigingsolie gereden.nee dat laatste lijkt me niet kunnen. Je hebt altijd een mechanische overbrenging de olie helpt alleen maar.
Rens
Aanvullinkje; monteer wel nieuwe koperen ringen bij de slangaansluitingen,anders gaat ie geheid lekken..Er is idd niet echt een fijne oplossing voor...
Slangen op je stuurhuis loskoppelen met een bak onder het geheel en lekker laten leeglopen. Er blijft dan wel wat olie in je stuurhuis staan, maar het meeste is dus wel weg.
Het over de jaren verkleuren van de olie heeft 2 oorzaken. Enezerzijds is er altijd een beetje sprake van slijtage in het stuurhuis zelf (ook al is dit minimaal). Anderzijds kan de olie af en toe flink warm worden door veelvuldig sturen bij inparkeren e.d. Uiteindelijk wordt de olie (net als bijvoorbeeld remvloeistof) donkerder.Ik weet ook niet hoe het kan dat die olie veranderd van kleur. Het lijkt me sterk dat er vuil in komt ofzo, als er iets in kan moet er ook iets uit kunnen. En voor zover ik weet lekt mijn stuurhuis nergens...nee dat laatste lijkt me niet kunnen. Je hebt altijd een mechanische overbrenging de olie helpt alleen maar.
Rens