AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: Artikels van Andretti Molletti in het KB

do okt 05, 2006 18:20

Dré rulezzzzzzz :thumbs:
:?

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Artikels van Andretti Molletti in het KB

do okt 05, 2006 18:45

Gaat hij ermee stoppen dan? Ik heb het klaverblaadje nog niet gelezen, vandaar. Dat zou erg jammer zijn. de meeste van zijn artikelen heb ik gecopieerd en in een map zitten. Dat zoekt makkelijker. Dat doe ik ook met internetpagina`s die wel eens van pas kunnen komen.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 05, 2006 18:52

Het is een hele kunst om iemand te vinden die En: Kennis van zaken heeft, En: Iets op begrijpelijke wijze op papier kan zetten, En: daar ook steeds weer de moed voor wil verzamelen, En: Daarvoor zijn schaarse tijd wil inruimen, En: Zijn kennis ook wil delen met ons. :o

Of niet soms?? :wink:

Wij hebben deze persoon iig in ons midden en daar ben ik iig trots op !!!

Hulde Dre :!: =D>

(En nu rap weer een stuklkie schrijven he....... :biggrin: )
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

do okt 05, 2006 20:24

Helemaal mee eens,
Een Alfa Clubblad zonder technische artikelen kan gewoon niet.
Andretti gewoon blijven schrijven het wordt door veel leden gewaardeerd.
Eens in de vijf jaar bundelen en uitgeven (natuurlijk voor leden een vriendenprijsje :wink: )

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 05, 2006 22:35

Het is een hele kunst om iemand te vinden die En: Kennis van zaken heeft, En: Iets op begrijpelijke wijze op papier kan zetten, En: daar ook steeds weer de moed voor wil verzamelen, En: Daarvoor zijn schaarse tijd wil inruimen, En: Zijn kennis ook wil delen met ons. :o

Of niet soms?? :wink:

Wij hebben deze persoon iig in ons midden en daar ben ik iig trots op !!!

Hulde Dre :!: =D>

(En nu rap weer een stuklkie schrijven he....... :biggrin: )
Mooi, dan hoef ik enkel te quoten. :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 05, 2006 22:39

Dré zal niet stoppen hoor, ik kan me natuurlijk voorstellen dat ie zich afvraagt of er wel interesse is voor zijn schrijfsels. Dat ziet ie niet van aan z'n pc. Dat er geen vragen komen is te wijten aan de overduidelijkheid van de artikels :thumbs: Ik startte dit topic om hopelijk aan te tonen dat wij deze stukjes NOOIT willen missen.
Zelfs al je denkt niks te zullen opsteken doe je 't toch... stond ooit een artikel in over het gebruik van startkabels...Had ik zoiets van "moet ik dat nou echt lezen ?" Lees het uiteraard en wat blijkt: "laat de kabels een 10-tal minuten aangesloten met de motor van de helpauto draaiend. Dan laadt je de lege accu al een stukje bij en belast je de helpaccu minder".......HEEE ! toch weer wat geleerd van 'm, zelfs over stomme startkabels ! Had zoiets van "waarom ben ik daar zelf niet opgekomen?" Da's de meerwaarde die Dré ons biedt.

Andretti Molletti

do okt 05, 2006 23:17

Heren,
ga door .... :wink:

Na erg veel artikelen heb je zoiets van wordt het wel gelezen? Is het nieuwe er niet af en denkt men: "zucht daar heb je hem weer..."??
Moeilijk in te schatten van achter de PC en de reacties zijn er wel maar uitgespreid over de jaren en t.ov. 4000 leden.. Verhoudingsgewijs dus erg laag. Nou weet ik wel, rationeel, dat ik zo niet moet denken, maar de emotie moet ook gevoed worden. ;)
Wat ik zo leuk vind is dat er regelmatig gezegd wordt dat het duidelijk en begrijpbaar geschreven is.... Dat ervaar ik zelf niet zo bewust en is niet een inspanning die ik pleeg, maar gaat vanzelf. Zal ook wel in mijn aard zitten als docent. Erg grappig omdat ik daar minder bij stilsta dan bij bv de onderwerpen. Elke keer weer iets bedenken, soms ook een herhaling met aanvulling. Vooral dat bedenken is moeilijk, niet kwa inhoud, maar meer kwa originaliteit en keuzes maken. Moeilijk in te schatten wat het grote publiek wil dus.
Omgekeerd merk ik dat als iemand een idee oppert ik vaak denk van nee, want ik wil eerst dit en dat nog verwerken in een artikel :lol: . Beetje tegenstrijdig en niet sporend met mijn vraag naar input of mijn klantgerichtheid.
Ook de twee strijd in mij vwb de telkens weer stress volle deadline en dus te stoppen om deze stress te voorkomen. Vaak denk je op zo'n moment ik wil liever met mijn kids, Skattie of Dreeser bezig zijn. Maar ook dat is relatief, want uiteindelijk is het ook ontspanning en leuk om te doen (artikelen schrijven dus he :) ).
Toch moet ik zeggen dat reacties zoals nu door Michel losgemaakt en door vele hier gepost mij wel erg goed doen. Ook ik ben maar een mens en soms is het leven maar het leven. Dan is het waardevol om te horen dat je voor sommige mensen een toegevoegde waarde hebt.
Als ik het eens andersom bekijk is het ook een eer te mogen schrijven voor een clubblad als het Klaverblaadje en een club als de SCARB.
Theo, de hoofdredacteur weet mij ook telkens te motiveren. Draai het maar om, tegen Theo kun je geen nee zeggen ;). Mede dankzij hem schrijf ik nog! Tijdje terug heb ik mijn actieve rol in de TC teruggelegd vanwege persoonlijke omstandigheden. Inmiddels gaat het weer beter, berg op, en denk ik soms aan een come-back. Wie weet, maar voorlopig denk ik dat het goed is zo. Wat ik nog lastig vind is mijn specialiteit, auto-elektronica te combineren met mijn artikelen. Waarschijnlijk maak ik het dan wél te complex en daar zit niemand op te wachten. Dus toch nog ooit eens een Workshop over auto-elektronica? Maar goed het volgende artikel, nummer 30+, geen idee eigenlijk hoeveel er al zijn, is gewaarborgd dankzij de positive reacties!
Denkend aan een Michel met een zwarte kop en een Technisch artikel naast zijn auto geeft het me genoeg voldoening om er nog meer te schrijven 8). Tuurlijk voor alle leden!
Morgen ga ik eens lekker gummen op Zolder, een voor mij totaal nieuw circuit. En wie weet wat ik daar weer aan inspiratie opdoe!
Schrijven kost een hoop tijd en energie, het levert niks op behalve stress... maar dankzij reacties zoals hier weet ik dat het gewardeerd wordt en daar gaat het om!
Bedankt!!! :thumbs:

(je kan ook overdrijven he @@ ;) :mrgreen: :thumbs: )

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 05, 2006 23:33

Nou Dre dan weet je nu echt zeker dat je artikelen echt wel gewaardeerd worden.Ik kan me verder slechts aansluiten bij al het vorige positieve wat geschreven is.En vooral lekker dat je het zo duidelijk en begrijpelijk kunt omschrijven in je artikelen.Dus vooral zo doorgaan,we hebben echt wat aan je artikelen.Petje af voor jou :thumbs:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 05, 2006 23:33

Artikel 30....da's een prachtgelegenheid om over electro te schrijven, vind je niet ? als titel "nummer 30, de moeder van alle kabels" :lol:
Even serieus: ik kan moeilijk voor anderen spreken, maar ik ben zelf gebeten door auto electro. Van alles wat ik tegen kom binnen mijn opleiding steekt dit onderdeel er voor mij met kop en schouders boven uit. Eelectronica is nog net iets mysterieuzer, en ik denk ook dat de gemiddelde alfist niet echt veel heeft aan artikels over canbus systemen enz...Maar een mooi onderwerp eventueel: het bespreken van een "simpele" systemen tot bv. de Motronic 4.1 ? Werking uitleggen, het stellen van diagnoses, bespreken van onderdelen (kan me voorstellen dat velen niet eens het bestaan van een luchtomloopschuif kennen). Bv het uitlezen van foutcodes aan de hand van een simpel testlampje....Het zijn eenvoudige systemen, maar brengen velen een basis bij die van tel kan zijn bij het (later) uitvlooien van meer geavanceerde systemen. Bovendien heeft het meredeel van onze jeugdige en beginnende sleutelaars / alfisten deze of soortgelijke techniek onder de kap zitten (33-ers). Op die manier maken we ook een nieuwe generatie warm voor de SCARB.
Of zelf nog meer basis: opsporen van kortsluitingen, spanningsverlies traceren en elimineren, massaproblemen oplossen, maw: weet WAT je meet. Dat soort dingen. Mijn mistlicht doet het niet, ik meet bronspanning over de (gesloten) schakelaar, wat zegt dat mij over de schakelaar, dat soort dingen.
Is maar een ideetje hoor.

Andretti Molletti

do okt 05, 2006 23:35

Dan staat je schakelaar open ofwel uit ;)
:lol:

Andretti Molletti

do okt 05, 2006 23:37

Maar weer serieus.. wat je voorsteld heb ik ergens ooit al wat aan gedaan. Twee artikelen dacht ik over de Motronic 4.1 vanaf component, diagnose naar foutcodes uitlezen toe!!

Misschien toch een idee om de artikelen online te zetten :roll:
Eerdaags maar weer eens met Theo bellen ;)

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 05, 2006 23:39

Dan staat je schakelaar open ofwel uit ;)
:lol:
"maar da kan toch niet want ik heb op het knopje gedrukt" :lol:

ok dan: hoe sluit ik veilig neon aan onder de auto ? 8)

Dinky Boy
Miniaturista

do okt 05, 2006 23:41

Het ligt vast aan de stekker...

:biggrin:

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 05, 2006 23:43

ok dan: hoe sluit ik veilig neon aan onder de auto ? 8)
Je moet ook weten, wanneer te stoppen :wink:

Ontopic: zelfs ik begrijp (soms) waar Dré het over heeft & ik vindt het interesant leesvoer... Vooral dóórgaan :!:
It's not easy, being green (kermit)

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

do okt 05, 2006 23:50

Waarom zou je niet iets over auto-electronica kunnen schrijven? Je schrijft toch ook over carburateurs? Als ik naar mezelf kijk weet en begrijp ik meer van auto-electronica dan van carburateurs ;)

Maar hoe waarborg je een goede verbinding? Crimpstekkers? Solderen+krimpkous (en hoe doe je dat als je ondersteboven met je kop onder het dashbord en met je voeten over de rugleuning probeert om niet een halve kabelboom aan elkaar te bakken)? Of toch maar een door velen verfoeid kroonsteentje omdat je er met die slanke schroevendraaier nou eenmaal lekker makkelijk bij komt? Wat te doen als er een stekker kapot/verbrand/whatever is? Het gare contactslot bij o.a. de 75 (of is dat al eens besproken)? Wie weet zijn er wel mensen die dringend behoefte hebben aan een verse kabelboom, maar hoe maak je die? Hoe bouw ik een alarm in? Hoe sluit ik een setje verstralers aan en knoop ik ze aan het grootlicht of doe ik er een relais tussen? Help m'n electrische raambediening aan de passagierskant doet het niet meer, wat doe ik daaraan?

Afijn ik weet niet wat je zelf in gedachten had aangaande dit onderwerp, maar zonder electronica heb je een verdraaid kale auto, dus kan er zeker een aantal Klaverblaadjeblaadjes aan worden besteed!
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”