Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

Re: RE: Wat maakt de ziel in Alfa Romeo?

vr feb 04, 2005 19:54

Geen bijzondere functie verder behalve dat het gewoon allemaal klopt! Getekend door een man met een potlood die even geen lineaal bij zich had!
Het had wel degelijk een bijzondere functie: reductie van de Cw-waarde, bijvoorbeeld het 'om de hoek lopen' van de achterruit of het profiel achter het achterspatbord.

Hans156
Advanced Member
Advanced Member

RE: Wat maakt de ziel in Alfa Romeo?

di feb 15, 2005 00:12

Ach, de uitstraling van het embleem is al een voorbeeld op zich :lol: , over de diverse koetslijnen nog maar niet gesproken, het zuidelijke Italiaanse gevoel van hitte, zand, zwoele wind en charme........, die diepe zucht...., gewoon lekker [-o<
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

AlfaGatto

di feb 15, 2005 21:28

ja heel raar onverklaarbaar maar dat is nou juist wat het zo leuk maakt. als ratio opspeelt hoef ik alleen maar naar de Alfa te kijken tadaa weg ratio hallo jolijt :lol:

giuliaforjulia
Full Member
Full Member

do feb 24, 2005 21:07

t'Is gewoon een virus, alleen een van een ongeneesbaar soort, want je komt er hoe dan ook bij terug :-k
ciao Bart en Jolanda

156 sw 1.9 jtd '05 Nero metallico
Giulia super 2.0 '72 Giallo Ocra

gehad: Sud 1.5 ti '82 alfarosso
33 1.5 QV '85 alfarosso
Giulia nuova super 2.0 '78 azzuro le mans
SCARB nr.:4378

Andre

do feb 24, 2005 21:45

Het is het onderbuik gevoel elke keer weer als je in je Alfa stapt!!!!! :D :D

Ik heb diverse auto's gereden, maar na zeer korte tijd was het gewoon een vervoers middel. Al mijn Alfa's gaven mij dit byzondere gevoel. Elke dag weer samen op pad 8) en elke dag hetzelfde gevoel.

Je stijgt met je Alfa gewoon boven de andere auto's uit. [-o<

Groetjes André

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

vr feb 25, 2005 14:33

Het mooie van Alfa Romeo is dat je met gevoel voor de auto moet rijden. Zeg maar een Alfa handje, zouden ze in de vliegers wereld zeggen. Heb je dat handje niet dan gaat de auto tegenstrubbelen en uiteindelijk ook gewoon snel stuk. Ik heb een vriend van mij 1 keer in mijn 33 laten rijden (ook een alfa liefhebber, geen bezitter) En gelijk kraakte de bak in zo'n beetje in alle versnellingen, vloog de toerenteller het rood in en noem maar op....Was dus ook gelijk de laatste keer zal je begrijpen! Begrijp me niet verkeerd hoor, de bak kraakt ook bij mij af en toe in de 1e en 2e versnelling. De ene keer meer dan de andere.

MAW ben je een lompe hardhandige Golf rijder.....koop nooit een Alfa...blijf Duits rijden :wink:

Wat ook leuk is dat er altijd wel iets is. Dan weer een rammeltje hier, 2 weken later vanzelf opgehouden en dan weer een lampje daar, gaat ook vanzelf weer over. Dat vind ik lachen, bij duitse auto's klopt knap genoeg werkelijk bijna alles. Maar ja daar vind ik niks aan.....

een auto moet leven naar mijn idee. En Alfa is het merk bij uitstek dat leeft.... :jumping:

de rest is voor mij ook een levenloos stuk ijzer en kunstof....
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

psillen
Guru
Guru

za feb 26, 2005 23:14

Geen bijzondere functie verder behalve dat het gewoon allemaal klopt! Getekend door een man met een potlood die even geen lineaal bij zich had!
Het had wel degelijk een bijzondere functie: reductie van de Cw-waarde, bijvoorbeeld het 'om de hoek lopen' van de achterruit of het profiel achter het achterspatbord.
Exact, zo is het. Door deze speciale vorm is de stroomlijn van de Giulia sedan beter dan van de Bertone coupé.
De slogan uit die tijd was dan ook: Giulia l'ha disegnata il vento.
Vrij vertaald: ontworpen door de wind.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

montsmalfa
Full Member
Full Member

zo feb 27, 2005 11:50

Ontworpen door de wind! Mooi zeg :wink:
Ik zag Juultje altijd als een mooie dame met lange haren, horizontaal naar achteren.
Wel wat kleine bumpers 8) :D
En heeeeele mooie ogen! :shock:
Het is idd het gevoel dat er elk moment iets kan gebeuren maar je hoopt van niet!
Het is wat plat maar het is vergelijkbaar met... het is ook niet voor niets een vrouw! :wink:
Ik hoop dat de vrouwen op dit forum mij deze opmerking vergeven :?:

grtz Michel 8)
-------------------------
verleden:
145 1.9 TD
145 1.6 TS
156 1.8 TS babyblue
156 1.9 JTD SW Cosmoblue 2000

heden:
Alfa Romeo 156 SW azzurro nuvola 2001
Giulia Nuova Super 1300L Prugna 1976

Andretti Molletti

zo feb 27, 2005 12:03

Die eerste Golf GTI's kon je leuk je was mee drogen.... Van het surfstrand af met 200 per uur je handdoek uit het raam hangen.... ;) ((Vroegah dan he...))
Die schroothopen rijden geen 200!

Ik heb vroegâh regelmatig GTI's het schaamrood op de voorruit laten zien met mijn ouwe eerste bertone.. die in alle opzichten sneller was... acceleratie topsnelheid etc

Een Golf kan je na 10 seconde kijken natekenen...
Een alfa na 40 jaar nog niet...

Zegt dus niks over mijn teken kwaliteit maar een Golf is statisch en 2 D...

een Alfa niet :!:

:jumping:

cor
Guru
Guru

zo feb 27, 2005 16:01

vind deze anders aardig geslaagd Dré.. :wink:
Afbeelding
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

AlfaGatto

ma feb 28, 2005 10:27

mooi gedaan hoor. kan je ook een Golf GTI doen om te vergelijken ?

hahah ja hee da's grapje hoor he !

PDAHazzard

ma feb 28, 2005 14:31

Het gevoel.... tja...
Ik rij op dit moment geen Alfa maar Volvo 740, vanwege financiele perikelen, maar dat gaat snel weer veranderen. Ik heb van mijn (lease) 156 en later 147 afscheid moeten nemen en dat heeft beide keren goed zeer gedaan. Het zijn en blijven MIJN auto's, ook als ik ze (hoe hard kan het leven zijn) door mijn VW-minnende ex-collega's bestuurd zie, zo af en toe). Annekdote: De collega die mijn 147 overnam: "Heb je geen slotbouten voor de velgen? Bij mij in de buurt (hij woont in Amsterdam) staat ie zo op kistjes"... daar kreeg ik toch wel een brok van in mijn keel. Hoe durft iemand een 147 van SuperSport velgen te ontdoen? Ik heb met veel tegenzin mijn sleutels overhandigd...

Een Alfa Romeo is emotie. Verliefdheid. Passie. Als je uitstapt en wegloopt, kijk je altijd nog even achterom en wordt je direct getrakteerd op een onbeschrijvelijk tevreden gevoel. En de keren dat je in de steek gelaten wordt, slik je voor zoete koek: je bent verliefd op je Alfa, en liefde maakt blind. Roze brillen, wolken.. you name it....

Mijn 156 heb ik werkelijk van elke hoek af bekeken en gefotografeerd. Wat een mooi lijnenspel. Onbestaanbaar gewoon. Zelfs recht van boven (ik keek vanaf mijn zolderraam op mijn oprit) is het gewoon perfectie. Neem nou de wielkasten die voor en achter even groot en even goed gevuld zijn. Let maar eens op, dat is bij vrijwel geen enkel ander merk zo. En bij welk merk kun je standaard rood leer bestellen? Dat is passie! zelfs in de folder!

Kort om: Alfa: Cuore Sportivo! Vormgegeven door de wind. Ti Amo!

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

ma feb 28, 2005 17:13

Exact, zo is het. Door deze speciale vorm is de stroomlijn van de Giulia sedan beter dan van de Bertone coupé.
De slogan uit die tijd was dan ook: Giulia l'ha disegnata il vento.
Vrij vertaald: ontworpen door de wind.
Heren, heren..... probeer het nou niet te rationaliseren (moeilijk woord... pfff). Emotie! Alhoewel dat il vento enzo natuurlijk wel weer mooi klinkt..... :wink:
Dirk - Giulia2000TS

Dinky Boy
Miniaturista

ma feb 28, 2005 18:13

Juist wèl!

Tis toch mooi dat zélfs als de Italianen iets pragmatisch/wetenschappelijk benaderen, het resultaat uiteindelijk bol staat van de hartstocht?

Andretti Molletti

ma feb 28, 2005 21:42

vind deze anders aardig geslaagd Dré.. :wink:
DWARSLIGGER!!! :twisted:

(PS had je je leesbrilletje wel op Cor ;)
:shock:

Terug naar “Het Forum Café”