Bedankt voor de antwoorden.
Ik weet dat spacers de lagers zwaarder belasten, echter het gaat om een auto die echt voor de hobby is en niet veel kilometers maakt.
Het is een 1.8 Indy waar de wielen naar mijn smaak iets te veel binnen de wielkasten vallen. Ik wil ze graag ietsje naar buiten hebben. Andere oplossing is natuurlijk bredere velgen met een andere ET waarde, echter dit is een relatief dure oplossing (nieuwe velgen).
Ik denk dat de oplossing van Roy wel eens datgene kan zijn wat ik zoek.
Groet,
Rob
Rob,
Je hebt gelijk wat maken de kosten van een paar lagertjes uit? Gooi er toch nieuwe op na 50.000 km ipv 150.000km of zo.
De lagers zijn voldoende verkrijgbaar en zitter er zo weer op.
Belangrijker is je persoonlijke veiligheid. Ik heb foto's gezien van een BMW met hele dikke spacers (ik geloof 7 cm) en die waren op het circuit afgebroken.
Als het goed is zitten deze foto's nog ergens hier op het forum. Hele BMW in puin! Dus alleen het beste erop!
Ik wilde de Spacers gebruiken om aan de juiste ET waarde te komen. Ik heb voor ET7 en had velgen ET 32,5 Dus met 25 mm spacers kwam ik ongeveer op ET 7.
Met de bewuste spacers verwachte ik dus GEEN extra lager belasting. Achter wilde ik ook breder, dat heb ik inderdaad met andere velgen en ET-waarde opgelost. Zie ook Tuning ET-waarde!
Nog 1 Tip. De bewuste spacers koste mij in Duitsland de helft van wat ze hier hadden gekost. Rond de honderd Euro per set van twee. Dus even shoppen kan schelen.
Kijk gevonden:
Klik hier
Even op Alfa klikken en je kan shoppen.
PS Hou je ons op de hoogte?
Foto's en ervaring?