Dat lijkt mij ook !....
voor de typetjes die jij aanhaalt denk ik dan toch eerder aan een TT of een porsche c*ckster
(kijkend naar onze bedrijfsparkeerplaats

(@Peter: hoe voelt het een Yup te zijn

Dat lijkt mij ook !....
voor de typetjes die jij aanhaalt denk ik dan toch eerder aan een TT of een porsche c*ckster
Dat ben ik idd wel met je eens, ik heb zelfs een hele tijd lang geen Alfa-nieuwtjes geplaatst omdat ik wist dat er toch negatief op gereageerd zou worden.De essentie is voor mij het afkraken van alles en nog wat op voorhand...
Dat zijn de wat meer gefortuneerde Yuppies .een 147 GTA als statussymbool ?Kom nou toch op, de gemiddelde koper van een 147 Gta is een yup of vertegenwoordiger die in zijn ogen gewoon een statussymbool koopt. En of deze nou FWD of RWD heeft kan ze geen reet schelen, als ze het uberhaupt al weten.Het lastige met de initiatieven uit Italie is: ze komen niet/nauwelijks van de grond ! Waar zijn/blijven die leuke auto's waar zo vaak geruchten over worden verspreid ?? Als (bijvoorbeeld) Alfa een 147 met RWD had gemaakt en een dikke V6 erin (zonder alle problemen van de Psillen 159 bij voorkeur)was dat een verkoop hit geweest ! Sinds Fiat eigenaar is van Alfa moeten we het doen met tupperware en een gta logo'tje
![]()
En daar hebben we wat mij betreft de essentie van het verhaal. Geld. Kijk, voor M3CSL-geld kan ook Alfa een geweldig rij-ijzer bouwen. Dat geloof ik wel. De reden dat ik daar kritisch op ben is niet dat ik deze auto niet wil zien komen, maar dat het betalende publiek hem niet gaat kopen, en daar schiet Alfa geen steek mee op.Doet me plezier dat ik niet de enige ben die met zo'n gevoel zit...want het lijkt er dikwijls op dat Alfa voor enkelen geen goed kan doen...En als er dan geruchten zijn over een echte top-range, supersnelle, 400 PK +, V8, awd, lichte koets M3/RS4 concurrent is dat ook weer fout..........
Sommigen willen gewoon niet dat Alfa iets leuks maakt, dunkt mij (betaalbaar of niet - een M3 CSL krijg je ook niet voor niets).
Mij gaat dit hele topic niet over het al dan niet goed / mooi / snel zijn van BMW of anderen, maar over het steeds weer met de grond gelijk maken van initiatieven uit Italië. Alfa maakt geen echte auto's meer, brol GTA, troep, mietjesauto enz enz...Komt er plots iemand op de proppen met een mogelijke 400pk V8 in een Alfa, dan is het plots een zinloze auto ! Ik snap het niet meer, laat de negativisten dan eens een keertje vertellen wat ze WEL willen ? Misschien gewoon een BMW ?
Oh ja, en ook hulde aan Danny's posting, hij weet overigens WEL waarover hij praat, als het de Brera betreft en heeft hier dus minstens wel recht van spreken
Een vertegenwoordiger met een Gta?:blue_lol: Die zul je op de vingers van één hand kunnen tellen.Kom nou toch op, de gemiddelde koper van een 147 Gta is een yup of vertegenwoordiger die in zijn ogen gewoon een statussymbool koopt. En of deze nou FWD of RWD heeft kan ze geen reet schelen, als ze het uberhaupt al weten.Het lastige met de initiatieven uit Italie is: ze komen niet/nauwelijks van de grond ! Waar zijn/blijven die leuke auto's waar zo vaak geruchten over worden verspreid ?? Als (bijvoorbeeld) Alfa een 147 met RWD had gemaakt en een dikke V6 erin (zonder alle problemen van de Psillen 159 bij voorkeur)was dat een verkoop hit geweest ! Sinds Fiat eigenaar is van Alfa moeten we het doen met tupperware en een gta logo'tje
Precies me vader heeft een 159 Q4 heel fijn in de regen als je toch wilt doorrijden.AWD stelt je in staat erg hard te rijden, maar vooral: dat erg makkelijk te doen. Als zodanig vind ik AWD niet zo leuk omdat je het niet zelf hoeft te doen, zoals met een RWD. Nog erger wordt het als de AWD bij de Mitsubishi vandaan komt: dan heb je eigenlijk een PC met wielen (bijna alles electronisch geregeld). Voordeel van zo'n mitsubishi: elke l*l kan er hard mee omdat je bijna niks zelf hoeft te doen. Is dat leuk ? Wellicht voor iemand die het puur en alleen om het hard gaan gaat of iemand die high-tech auto's leuk/interessant (qua techniek) vindt.
Kijkend naar de nieuwe Z4 M coupe (als voorbeeld) gaan sommige fabrikanten (TVR deed dat bijvoorbeeld altijd al) weer meer terug naar basic auto's met geen/zo min mogelijk electronica; want zeg nou zelf: wat is er leuker dan zelf in controle zijn (en dat het nog lukt (wat je wilt) ook ? Daar heb je dus ook niet per se een dure auto voor nodig: een 75 heeft geen electronica die de boel komt verzieken qua puur rijplezier. Goed onderstel (van Ron Simons bijvoorbeeld) er onder en gaan met die banaan. Niet super veel PK's maar wel heerlijk sturen !
Maw: AWD zie ik NIET als top of the range, maar meer voor veiligheid (handig in de winter etc) en voor stumpers die niet kunnen rijden maar wel hard willen gaan (en dat meestal ook graag willen laten zien). Afgezien van in NL verkopen pure auto's ook gewoon heel goed (CSL, M coupe's, TVR's, Super 7's, GTR's (porker) etc. etc. in de landen om ons heen (Duitsland, Engeland, ... ) als broodjes over de toonbank. Maw: er is weldegelijk goede markt voor (plus dat het goed is voor het image van de fabrikant (vanuit marketing oogpunt)
PS: iemand die wel goed kan rijden en een AWD auto heeft gaat natuurlijk helemaal erg hard rond dat moge duidelijk zijn. Als ik kijk dat ik tot nu toe pas 2 keer in 273 rondjes Ring ben ingehaald door een Mitsubishi EVO (...) en er bosjes van heb ingehaald, terwijl veruit de meeste rondjes met auto's onder de 200PK zijn geweest (ruim 200 van de 273) dit in contrast tot dat ik bijvoorbeeld pas een paar keer een CSL z`elf heb ingehaald (de meeste EVO zijn bovendien niet echt 'standaard' qua turbo etc.) zegt dat genoeg (en er rijden echt een hoop EVO's in de week-ends op de Ring...)
@Psillen: GTA's, Sti WRX'en etc 'doen het best goed onder buitendienst medewerkers
Op Onze bedrijfsparking staan gelukkig ook leuke auto's.............(kijkend naar onze bedrijfsparkeerplaats)
Nog mooier. Maar je hebt gelijk. De strips zijn meegespoten. Wat staat daar rechts in de hoek?Amateur, da's een MG