Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Koopt BMW !

di aug 22, 2006 10:42

Noem een M3 CSL maar emotieloos... mij (en velen met mij) kunnen ze er blij mee maken (ook mensen die van nature een (oude) Alfa erg fraai vinden en er met liefde naar kunnen kijken). Volgens sommigen in dit draadje zou de techniek ook inferieur zijn tov Alfa :roll: ; dat zal dan wel !

Feit is dat Alfa NIET met de stroom mee gaat want anders hadden ze veel meer auto's verkocht; maw de auto's die ze maken slaan duidelijk niet (genoeg) aan bij het kopende publiek. Wat met Psillen zijn auto aan de hand is is gewoon triest, en helpt daar zeker ook niet bij (en dat is erg jammer).

PS: ben benieuwd wie al wel eens met een M3, laat staan met een CSL, hebben GEREDEN in plaats van er een mening over te hebben op basis van... ja, waarvan eigenlijk :?:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Koopt BMW !

di aug 22, 2006 10:51

PS: ben benieuwd wie al wel eens met een M3, laat staan met een CSL, hebben GEREDEN in plaats van er een mening over te hebben op basis van... ja, waarvan eigenlijk :?:
M3 eerste reeks: ja, mee gereden. En vaak genoeg ook. En zoals eerder al gepost: niks op aan te merken, integendeel...
Maar....hoeveel hebben er hier al met een Brera gereden, en ze hebben ook al een mening op basis van...
De essentie is voor mij het afkraken van alles en nog wat op voorhand...
Laatst gewijzigd door Michel op di aug 22, 2006 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

di aug 22, 2006 10:52

Ja, hier! Weekje M3 SMG, zal er niet teveel over uitwijden maar dat reed serieus geweldig, echt! 8) Brute power, een heerlijk geluid, en dito onderstel. Was ook nog eens in dat (naar mijn mening) erg fraaie groen-geel metallic... Ja, ik vond het wel wat! :oops:

EDIT: ook met de 159, het deed me niets... :oops: Geen geklaag, was niks mis mee, geen grote minpunten, geen grote pluspunten. Ritje achter de rug en eigenlijk alweer vergeten hoe het reed, vind het een heel erg fraaie auto en zeg dit dus ook niet om Alfa af te vallen. Ze hebben qua rijden (vind ik) een minder aantrekkelijke auto neer gezet dan de 156.
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

GTVke
Full Member
Full Member

di aug 22, 2006 11:37

Vandaar die “emotieloze” auto’s, zoals jullie ze noemen. AR moet gewoon mee met de stroom. Het is dat of op de fles. Zeg nu zelf, die laatste echte Alfa, de 75, was dat zo’n succesnummer qua verkoop ? Enkel liefhebbers zoals wij, kochten dat. Behalve op dit forum ken ik (buiten mezelf) nog niet te veel mensen die ooit een nieuwe 33 kochten. Geen hond wilde die dingen, want Alfa. Alfa begon in te zien dat ze het over een andere boeg moesten gooien en begon auto’s te bouwen in de lijn van de anderen. De 146, 156, 166 noem maar op. Weer niet goed, de liefhebbers waren niet tevreden meer. NU wordt er gesproken over eventuele rijdersauto’s en die initiatieven worden bij voorbaat al met de grond gelijk gemaakt. Waarom zouden ze in Italie nog de moeite nemen dan ?
Ik heb vroeger een aantal keer met een eerste serie M3 mogen karren en ja, dat was een schitterende auto ! Alle M3’s die daarna kwamen, vond ik maar gladde jongetjes auto’s (hoe mooi ze technisch ook mogen zijn).

Ik ben het dus roerend eens met Kroehlur (behalve voor wat betreft de konijnen) en Dré. Alfa’s sterke kant is altijd geweest, zoals Dré opmerkt, om uit kleine motoren behoorlijk wat vermogen te halen. Een voorbeeld: we spreken begin jaren 90: mijn zus had een 33 1.3 IE met 90 pk, ik had een Golf met exact even veel pk, maar had daar wel een 1.8 voor nodig. En toch kon ik die ellendige 33 niet bijhouden. Daarom heb ik ook maar eentje gekocht. 8) Een gechipte 1.7 IE. Kon ze meteen inpakken, héhé (jaja de Motronic’s kon je WEL sjippen bij de latere 33’s)
Ik denk dat dit te verklaren is doordat sommigen Alfa Romeo bekijken voor en na de overname van Fiat en gaan de modellen ook als dusdanig indelen .
Voor sommige is Alfa Romeo effectief bankroet .......

Met het laatste ben ik het trouwens eens Michel , de 33 was relatief goedkoop , had veel vermogen en ze zijn heus wel meer verkocht dan jij denkt .
Ik kocht destijds trouwens ook een nieuwe :wink:

BOR
Advanced Member
Advanced Member

di aug 22, 2006 11:48

Ja, hier! Weekje M3 SMG, zal er niet teveel over uitwijden maar dat reed serieus geweldig, echt! 8) Brute power, een heerlijk geluid, en dito onderstel. Was ook nog eens in dat (naar mijn mening) erg fraaie groen-geel metallic... Ja, ik vond het wel wat! :oops:

EDIT: ook met de 159, het deed me niets... :oops: Geen geklaag, was niks mis mee, geen grote minpunten, geen grote pluspunten. Ritje achter de rug en eigenlijk alweer vergeten hoe het reed, vind het een heel erg fraaie auto en zeg dit dus ook niet om Alfa af te vallen. Ze hebben qua rijden (vind ik) een minder aantrekkelijke auto neer gezet dan de 156.
als ik mij even mag komen " moeien" :
je kan een 159 natuurlijk moeilijk vergelijken met een M3 CLS.
vergelijk met een gelijkaardige 3-reeks en de keuze is mijns inziens snel gemaakt.

Aernoudt
Guru
Guru

di aug 22, 2006 12:09

....
De essentie is voor mij het afkraken van alles en nog wat op voorhand...
Precies, helemaal mee eens ! (op voorhand iets goed dan wel slecht vinden is zo lekker makkelijk, maar heeft weinig/geen toegevoegde waarde)

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

di aug 22, 2006 12:16

als ik mij even mag komen " moeien" :
je kan een 159 natuurlijk moeilijk vergelijken met een M3 CLS.
vergelijk met een gelijkaardige 3-reeks en de keuze is mijns inziens snel gemaakt.
Hooooo, nee, ik vergelijk hem absoluut niet met de M3 CLS of wat dan ook. Vrijwel iedere auto komt gezien het werk wel een keer langs, en de 159 dus ook, ik vergelijk hem alleen met andere Alfa's waar ik dus ook mee gereden heb en dus niet puur op prestaties ofzo. Ik vergelijk de 159 met de ervaring die ik had toen ik met de 156 reed en die er nog niet eens stond bij de dealers, met de 147 toen die net kwam. Stuk voor stuk auto's qua rij-eigenschappen een stuk leuker waren om mee te rijden. De 159 vind ik 'goed' rijden, niet 'leuk'. De 156 deed dat beiden.
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Peter
Junior Member
Junior Member

di aug 22, 2006 12:59

Feit is wel dat BMW als kleine zelfstandige fabrikant nog een CSL versie van zijn 3 serie maakt.
Alfa komt onder Fiat niet verder dan een GTA logo afstoffen en dat op een kansloze voorwielaandrijver zonder sper of enige vorm van tractie plakken.
Alsof je als Alfa-liefhebber geen kritiek op je merk mag hebben; als alle liefhebbers nou eens wat meer kritiek hadden i.p.v. blind de auto's met het goede logo kopen, dan bouwden ze nu misschien wel betere auto's. :lol:
Ik ben trouwens ook geen BMW-liefhebber, veel te duur voor wat je krijgt, alleen de M-versies zijn de moeite waard (en dan nog niet allemaal, vooral de lichte auto's, M3, M2 als hij komt etc. en de ombouw-projecten zoals die van Aernoudt).

Even ter vergelijk:
BMW 325i - rwd - 218pk - €43.535
Alfa 159 3.2JTS - awd - 260pk - €44.790
Mitsubishi EVO IX - awd - 280pk - €45.599
Voor €3000 heb je het AYC onder die EVO uitgesloopt en hem tot +/-400pk ge-ecutekt. Kun je met CSL's spelen en zo. :mrgreen:

GTVke
Full Member
Full Member

di aug 22, 2006 13:19

Peter je bent een konijn :lol:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 22, 2006 13:27

Voor €3000 heb je het AYC onder die EVO uitgesloopt en hem tot +/-400pk ge-ecutekt. Kun je met CSL's spelen en zo. :mrgreen:
En dan rij je daar mooi in je gore Mitsudinges...Regel 1: ik koop nooit een auto waarvan ik de naam geneens kan uitspreken... :mrgreen:

Andretti Molletti

di aug 22, 2006 13:27

Over selectieve perceptie gesproken.....
Ik dank u zeer ....

:?

Peter
Junior Member
Junior Member

di aug 22, 2006 13:39

En dan rij je daar mooi in je gore Mitsudinges...Regel 1: ik koop nooit een auto waarvan ik de naam geneens kan uitspreken... :mrgreen:
Lekker boeiend, als de haren in je nek na ieder ritje maar rechtop staan. :lol:
En dan kun je met een GTA wel vergeten (staat daarom ook te koop, inruil Mitsudinges bespreekbaar :mrgreen:).

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 22, 2006 13:46

Lekker boeiend, als de haren in je nek na ieder ritje maar rechtop staan. :lol:
Die Mitsu drivers hun haren staan toch altijd rechtop ?

Afbeelding

Peter
Junior Member
Junior Member

di aug 22, 2006 13:54

Ja, klopt, krijg je ervan als je zo door bochten kan gaan. :lol:

Afbeelding

Fortunecity ligt weer dwars, dan maar even zo. :)
Laatst gewijzigd door Peter op di aug 22, 2006 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 22, 2006 14:01

Is dat nou z'n Mitsu ? Rare jongens die Japanners, ze geven er nog steeds fortune cookies bij !

Afbeelding

Maar nou even terug to the point: voor mij is de nood aan pk's niet zo groot dat ik daarvoor in zo'n mottige koekendoos wil gaan rijden...
Maar da's een mening en bijgevolg persoonlijk :wink:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”