Jaguar, Alfa Romeo niet een bodemplaat ontwerpen dat daadwerkelijk premium is?
Jaguar = Ford; Alfa = Fiat en die werken nu eenmaal (nog) nauwelijks samen. Daarom.
Alfa Romeo heeft niets aan FIAT en moet echt op zoek naar andere partners.
Is correct, maar Alfa heeft in deze niets te willen. Dan moet Fiat al beslissen om Alfa te verkopen. Daar zal waarschijnlijk weinig belangstelling voor zijn.
Toen Alfa nog Alfa was is het reeds helemaal fout gelopen wegens mismanagement en een volstrekt foute modelpolitiek. Het gevolg was de overname door Fiat. Was het geen overheidsbedrijf geweest, was het licht al ergens eind 70-er jaren uitgegaan.
En even eerlijk, in vergelijkende testen en dergelijke kwamen Alfa's als een 33, 75 en 90 er in hun tijd bepaald niet goed vanaf. Dat zijn diezelfde auto's die we nu zo geweldig vinden.
Ik heb een 146 gehad en die was, net als een 159 nu, al veel te zwaar. Die arme 1.6 boxermotor moest er flink aan trekken, met bijgevolg matige prestaties, een rotherrie (4000 tpm bij 120 km/u) en een hoger verbruik dan m'n 156 2.0JTS (met 63 pk meer).