ik kom net terug van een flink stuk te hebben gereden, waarvan een paar keer krachtig afgeremd. nu ging ik voor een stoplicht in de ankers (niet vol, maar toch tamelijk hard), en toen gebeurde het: 1 van de achterremmen begeeft het; ik hoor KDENG KDENG KDENG terwijl ik mijn rempedaal in druk. ook remde hij langzaam af, dus ik snel rechtsaf gegaan (dat stoplicht was wel op groen) want ik vond het niet bepaald een prettig geluid en het leek me ook verreweg van bevorderend voor de betreffende rem.
100 meter verder, -waar dat mogelijk was- ben ik een parkeerplaats opgereden en ben ik tot de conclusie gekomen dat het rechtsachter was. ik zag er verder niks vreemds aan, maar remmen gaat dus haast niet. wanneer ik op het rempedaal druk hoor je een bonkend geluid en remt hij onregelmatig. het rempedaal schokt heen en weer wanneer ik hem indruk (tenzij ik het doe wanneer de auto stil staat). hij piept ook af en toe zonder dat ik aan het remmen ben. mijn remvloeistofpeil is trouwens ook wat gezakt zag ik na afloop thuis op de parkeerplaats (10 minuten nadat het gebeurde). ik schat dat het peil ongeveer met een halve centimer gezakt is.
tijdens mijn rit op het laatst had ik het gevoel dat mn alfa niet zo hevig acceleerde als normaal. nu denk ik dat dit komt doordat 1 van die remmen dus half blokkeert.
wat is er aan de hand, wat is er precies naar de haaien en wat gaat me dit kosten?
ik ben wel even geschrokken, daardoor denk ik ineens aan het volgende: gisteren heb ik wd40 gekocht en daarmee wat elec. contact punten ingespoten (zoals de accu klemmetjes en de bougiekabels-contact punten). ook heb ik met wd40 de velgen gespoten, omdat wd40 de velgen goed reinigt en weer laat blinken (volgens het flesje). echter is hier ook zeker weten wat terecht gekomen op de remmen. kan dit er mee te maken hebben?
(33 1.4 ie imola)