yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Verschil motorsteunen 75 4- en 6-cilinder

do jul 13, 2006 06:39

Voor de statistieken, ik weet dat de motorsteunen van een 75 V6 anders zijn dan die van een 4-cilinder, maar wat is het verschil precies (verder naar voren? zo ja, hoeveel precies? andere hoek? hoger/lager?)
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

RE: Verschil motorsteunen 75 4- en 6-cilinder

do jul 13, 2006 08:40

Niet alleen de motorsteunen zijn anders, ook de tunnel voor de cardan heeft bij een ombouw aanpassingen nodig.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Verschil motorsteunen 75 4- en 6-cilinder

do jul 13, 2006 08:43

Niet alleen de motorsteunen zijn anders, ook de tunnel voor de cardan heeft bij een ombouw aanpassingen nodig.
Wist ik niet, vertel...? Past het V6-staartstuk niet? Of bedoel je dat de V6-bak anders in de auto hangt dan de 4-cilinder-bak (want dat weet ik)?

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

do jul 13, 2006 08:49

Door dit bakverschil kom je achter in de tunnel ruimet tekort en moet je gaan slijpen, wat en hoe precies, met passen en meten word de meeste tijd versleten, mij hebben ze het in ieder geval afgeraden om er aan te beginnen en dat heb ik dus ook niet gedaan

Norman
Newbie
Newbie

do jul 13, 2006 14:49

volgens mij, maar wie ben ik, hoef je alleen de motorsteunen aan te passen en kan je de rest zo inbouwen.
Ik heb bij de opbouw van mijn TS naar TB, waar ook een V6 cardanas onderligt, problemen gekregen dat ik het voorste rubben op het vliegwiel moest monteren en dan de as erop vast zetten. Het rubben past niet door de tunnel, de tunnel is te smal van een TS.

groeten vanuit Curacao

Norman
==leven zonder alfa is geen leven==
de 75 is op Curacao
75TS met 1,8TB motor

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jul 15, 2006 21:42

Bij mijn Alfetta sedan van 74 had ik geen probleem met de tunnel. 8) Zat een 3.0 in met de bak van een 75 Tb, grote donuts dus.

De balk van de triangel achter is bij een turbo en een v6 voorzien van afstandsblokjes tussen de balk en de carrosserie, waarschijnlijk zorgen deze ervoor dat je grotere donut achter vrijkomt van de tunnel.

Bij mijn Alfetta heb ik de carrosseriesteun voor het staarstuk ook gewoon gebruikt, met een paar busjes tussen de carros en het staartstuk. Werkte prima allemaal en liep nergens tegen aan.

De motorsteunen in de carrosserie moesten alleen maar naar voren komen, uit het blote hoofd was dat iets van 1,5 cm.

Gewoon alles een keer erin hangen zonder iets aan te passen, kun je zo zien of je het gaat halen overal en hoeveel je precies moet verhuizen met je motorsteunen.

Groeten Remco.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 16, 2006 12:04

Het wordt me al een beetje duidelijk :thumbs: Niet dat ik heel actief plannen heb nu, het is meer omdat het V6-blok in mijn sleeper-to-be een beetje laag lijkt te liggen en één van de poelies van de V-snaar door een stuurbekrachtigingsleiding begint te vreten.... :?

Terug naar “Algemene Technische vragen”