frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Raad welk type 75 dit is adhv mijn waardeloze foto's

zo jul 09, 2006 20:04

Ja ga m ff opduiken:
Afbeelding
(over slechte kwaliteit van foto's gesproken... :oops: )
Note; lage kap, 1 spiegels, wieldoppen en koplampsproeiers. Wel stuurbekrachtiging overigens..
Huidige status quo (niet voor puristen...)
Afbeelding
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member

zo jul 09, 2006 20:16

Dat is inderdaad een hele metamorfose, maar qua uiterlijk toch hoofdzakelijk een eerste type gebleven. Apart kleurtje hoor :shock:. Achterlichten oranje?
Alfa75 1.8 ‘86 -- 1750 Berlina ‘71 -- 159 SW 2.0jtdm '11

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Raad welk type 75 dit is adhv mijn waardeloze foto's

zo jul 09, 2006 20:21

Dat is inderdaad een hele metamorfose, maar qua uiterlijk toch hoofdzakelijk een eerste type gebleven. Apart kleurtje hoor :shock:. Achterlichten oranje?
Uiteraard...
Is in 95/96 geheel uit elkaar geweest voor grondige opknapbeurt (nadeel van géén tupperware is ook dat je alle roest direct ziet zitten>achterschermen enzo.... :mrgreen: )
Móest toen geel worden, had nog niemand, zou wellicht nu voor de originele kleur kiezen..maar ja voortschrijdend inzicht enzo he.... :wink:
Staat overigens op zwartmetallic 5 spaaks 16en.
Heb er ook nog een tb voorbumper voor die er (ooit) nog eens op moet...weet de gemiddelde 75 spotter helemaaal niet meer wat t is... 8)
Grtz, fRank

Furrikain
Full Member
Full Member

ma jul 10, 2006 07:45

Afbeelding
Wat een ideaal kleurtje voor een Nederlander. Ik zou zelfs geen nummerplaten gaan halen, gewoon zwarte cijfer en letter magneetjes. Elke dag creatief een nieuwe nummerplaat verzinnen alvorens langs menigeen flitspaal naar je werk te blazen :lol:

Hopelijk vandaag noges naar die 75 gaan kijken, als er geen turbodruk metertje in het dash zit, weet ik eigenlijk al genoeg. Maar als dat idd niet het geval is, zijn er dan toch nog dingen die me kunnen vertellen of het een QV of een TS is?

En nee, met m'n kop in een mierennest gaan liggen om doorheen het rotte gras naar het carter te kunnen staren is geen optie 8)

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 10, 2006 08:09

Als het een ´oud type´ dashboard is, is het een QV. Een TS is als het een ´nieuw type´ dashboard is (aannemende dat dat nog origineel is). Afgaand op de buitenspiegels zou ik zeggen dat dit een TS is, maar niks is zeker.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Furrikain
Full Member
Full Member

ma jul 10, 2006 08:13

Als het een ´oud type´ dashboard is, is het een QV. Een TS is als het een ´nieuw type´ dashboard is (aannemende dat dat nog origineel is). Afgaand op de buitenspiegels zou ik zeggen dat dit een TS is, maar niks is zeker.
oud type = oranje
nieuw type = wit

:?:

Furrikain = geen 75 kenner :wink:

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jul 10, 2006 08:49

oud type = oranje
nieuw type = wit

Genoeg om bovenstaande te weten :wink: Klopt dus.

Furrikain
Full Member
Full Member

ma jul 10, 2006 09:10

Zo dan, toch maar even zonder toestemming in meneer z'n voortuin/autokerkhof gaan wandelen, hoofd tegen raam, naar het dash staren... benzinemeter... oliedrukmeter... watertemp... turbodr... he wacht eens even, waar is de turbodrukmeter?! :evil:

Het is dus een TS met vrij krom geinstalleerde EVO kit en bubbels op lekker strategische plaatsen ](*,)

Het beige/grijs lederen interieur zag er wel nog vrij fris uit, alsook de 14" velgen. Maar goed, weer een droom aan diggelen :roll: Misschien dat ik alsnog 50 euro bied zodat ik de remmerij in de reserve-onderdelenbak van de GTV6 kan gooien.

Maar goed, nothing to see here, please move along :x

Ik hoop dat ik jullie ook in mijn topic deel II van de serie mag verwelkomen, "Furrikain spot een Ferrari 250 GTO die een hele roestige Mondial met motorschade blijkt te zijn".

Dank voor uw aandacht :lol:

Robert 75 V6

ma jul 10, 2006 10:19

Nou als je er niet achteraan gaat mag je mij het adres wel peebeeen ik heb bestwel interesse namelijk

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

ma jul 10, 2006 12:59

even goed 50 euri bieden, de evo set eraf, het leer eruit, de motor eruit , de wielen eraf en dan A je portemonnee en B heel veel mensen blij maken.
toch? Heb je toch eens een mazzeltje!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 10, 2006 13:14

Voor dat leer is echt wel een liefhebber te vinden hoor (wellicht nog wel voor een hoger bedrag dan 50 eurie.... :wink: )
Tja helaas geen turbo ,maar ach we hebben ons er kostelijk mee geamuseerd toch?
Grtz, fRank

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

ma jul 10, 2006 13:34

tuurlijk! OK, is wel even sleutelen enz, maar denk in: leer set compleet, goede staat: 150,- koopje!
Wielen org. set met matige banden: 100,-
TS motor, compleet met ecu en kabelboom, 150,-
TS bak met sper, 100,-
EVO set compleet Lester 100,-
dat zijn allemaal hele leuke prijsjes van het niveau snel weg, en is bij elkaar 600,- . Dan is de koop 50 en hou je voor je sleutelen 550 over. Geluk heb je niet, dat moet je afdwingen.
De rest: naar de schroothoop ermee....
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Ram6

ma jul 10, 2006 19:05

Bij deze reageer ik als eerste voor de Lester Evo set voor 100 euro!! :blue_cool:
Die heb je alvast binnen! :wink:

GRT, Ram6

Furrikain
Full Member
Full Member

ma jul 10, 2006 19:26

Jullie vergeten wel dat het ding officieel niet te koop staat. Ik weet dat de eigenaar niet kan sleutelen, een erf vol rommel heeft en dat die 75 er al heeeel lang staat (gevonden dankzij tip van een buurman :)). Ik ga toch nog eens polsen idd, zitten best wel hebbedingen op, maar ik vrees dat de eigenaar het type "nee niet te koop, binnen 20 jaar ga ik hem helemaal restaureren" is :roll:

Dus, ik zie wel wat er van komt, maar aanhoudend bij die kerel gaan zeuren is er al niet meer bij nu het geen turbo blijkt ;)

Ik vermoed trouwens dat ie niet écht voor 50 de deur zal uitmogen :x

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 10, 2006 20:58

oud type = oranje
nieuw type = wit

Er is (natuurlijk) van alles aan de hand met 'oude' en 'nieuwe' type dashboards. Komt-ie dan:

Serie 1 75's (1.6, 1.8, 2.0 en 2.5 V6) hebben witte cijfers en 'lange' streepjes. De Turbo heeft deze ook, maar dan met een turbodrukmeter er bij.

Afbeelding

Vervolgens kwamen de TS en, Turbo America en 3.0 V6 America. Die hadden een oranje dashboard met 'vierkante' cijfers:

Afbeelding

en toen kwam serie 2, en toen had alles een wit dashboard met korte streepjes en andere cijfertjes:

Afbeelding

Voor zover ik weet, tenminste :wink:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”