Hoi,
Mooi, jullie commentaar. Heb er zelf ook over gedacht een andere auto te kopen maar van deze weet ik de historie en is al veel vernieuwd (LPG tank + pomp, banden, remschijven + blokken, distributie + spanners/rol, M-riem + spanner/rol, bougies...)
Qua carroserie is het een wat minder nette, rechter deuren zijn beschadigd maar daar is ook wel aan te komen.
Revisiebedrijf zit 'om de hoek' (Van Giersbergen in Silvolde), daar wil ik eerst de schade laten opmaken. En als dat erg in de papieren gaat lopen dan kan ik kijken wat ik doe. Maar zelfs 1000 euro is dan goedkoper dan een andere auto kopen en in dezelfde staat brengen. Van 2 een maken is wel een optie, heb je voor 1000 euro meteen wat reservedelen, maar de vraag is of je voor dat geld een 2.0 16V vindt.
Nog een pluspunt: in de tijd dat het blok weg is kan ik mooi alle zaken onder de kap aanpakken, ik kan er dan toch makkelijk bij.
In alle gevallen moe ik de motor er uit takelen, voorbalk eruit ga ik proberen.
Maar nogmaals: wat is er gebeurd?
Met 200 km/h is het oliefilter losgelopen (eigen montagefout achteraf, de schroefdraad van het filter bleek al los te zitten bij de oliewissel, mar ik wist niet dat dat niet hoorde... Alles heeft dus handvast gezeten, en het is achteraf een wonder dat het bijna 20.000 km goed is gegaan).
In eerste instantie leek het nog goed te zijn gegaan, maar na enige tijd draaien + proefrit is er een drijfstanglager aan gort gegaan (een zeeeeeeer ongezond hamerend geluid...)