Gebruikersavatar
Arjan75qv
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 661
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:53
Locatie: Gaanderen
Contacteer: Website

motor uittakelen 155 2.0TS 16V

za jul 08, 2006 11:56

Hoi,

Heeft het 2.0TS 16V blok geen takelogen?
Ik moet de mijne helaas wegens motorschade demonteren, wie weet hoe ik het blok er uit krijg?
Ik kan het niet van onderen laten zakken, het moet op de oprit gebeuren.
En wat kan ik voor vervelends tegenkomen?
Arjan Cats

166 3.0V6 24V Dist. Sportronic '04
Guilietta 1.4T MA '11
75 2.5QV '86

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1641
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V

za jul 08, 2006 12:04

Neem anders even contact op met Hilbert, die weet alles van de 155. :)
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
Arjan75qv
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 661
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:53
Locatie: Gaanderen
Contacteer: Website

RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V

za jul 08, 2006 19:48

Hoi,

Gedaan. V6 takeloog gebruiken en band om spruitstuk. Maar nog niet bekend welke van de twee :D Info volgt.

Meestal wordt het blok + bak naar beneden toe verwijderd, maar dat gaat niet zo makkelijk op de oprit.
Dus, als er iemand ervaring heeft met et blok + bak naar boven te tillen, graag even reageren :wink:
Arjan Cats

166 3.0V6 24V Dist. Sportronic '04
Guilietta 1.4T MA '11
75 2.5QV '86

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V

za jul 08, 2006 20:06

Schroef even je front er compleet uit werkt ongeveer 100x makkelijker en bij mijn 155 zat er wel een takeloog.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Arjan75qv
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 661
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:53
Locatie: Gaanderen
Contacteer: Website

RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V

za jul 08, 2006 22:33

Waar zat dat oog dan? Aan uitlaatzijde? Daar zie ik namelijk nog een M8 schroefgat.
En kan het front er helemaal uit, dwz blok laten zakken en auto achteruit rijden???
Arjan Cats

166 3.0V6 24V Dist. Sportronic '04
Guilietta 1.4T MA '11
75 2.5QV '86

Gebruikersavatar
Arjan75qv
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 661
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:53
Locatie: Gaanderen
Contacteer: Website

RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V

zo jul 09, 2006 21:16

Hoi,

Het gaat maar matig :(
Op dit moment heb ik inlaatspruitstuk eraf, en alle elektronische sensoren etc. Zie foto:

Afbeelding

Uitlaat, koppeling, schakelstangen en stuurbekrachtiging is geloof ik het enige (!) dat nog los moet.
Heb echter geen vraagbaak, dus het is erg puzzelen (hoe bijv. de schakelstangen los te halen ??)
Ik heb de auto nodig voor m'n werk (50.000 km/jr), geen geld voor een andere dus deze moet z.s.m. weer in de benen en het blok dus naar het revisiebedrijf voor beoordelen van de schade.

Front er uit is dat een reële optie ?? Zo niet dan is het loshalen zonde van de tijd.
Wie heeft hier ervaring mee??
Arjan Cats

166 3.0V6 24V Dist. Sportronic '04
Guilietta 1.4T MA '11
75 2.5QV '86

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V

zo jul 09, 2006 21:45

Probeer Hilbert eens. Hij heeft er veel ervaring mee. Klik

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V

ma jul 10, 2006 00:10

Joh, dat blok ga je toch niet reviseren? Ga weg! Gewoon een andere kopen. T barst er op marktplaats van de 155's. Bel anders Louis even in houten. Revisie is de auto niet waard.
En haal die voorbalk los, en de aandrijfassen, dan kan je tenminste zien wat je doet. Is niet moeilijk, alleen veel werk.
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
Hilbert
Full Member
Full Member
Berichten: 259
Lid geworden op: di dec 28, 2004 00:28
Locatie: Almere
Contacteer: Website

RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V

ma jul 10, 2006 08:52

Als de motor nog rond draait is revisie is absoluut de moeite waard. Het is geen 75 :wink: . Krukas slijpen en spoelen, nieuwe lagers, nieuwe zuigerveertjes en de motor is weer top, en vaak goedkoper als de 2e hands blokken uit schade/slopers. Bij revisie weet je wat je hebt.

Arjan, je hebt mail.
Hartelijke groeten,
Hilbert
http://www.hs-corse.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V

ma jul 10, 2006 09:04

Dat kost toch zo al gauw 1000 euri. Daar koop je A een hele nette 155 voor, en B, als je bij Louis bij de SHB een motortje koopt, dan weet hij precies hoe en wat, motoren staan netjes klaar in krat, af te halen of te verzenden.

Ander verhaal is dat we wel lullen maar eigenlijk heel niet weten was passiert war.
Waarom moet het torretje eruit? Was ist los?
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
Hilbert
Full Member
Full Member
Berichten: 259
Lid geworden op: di dec 28, 2004 00:28
Locatie: Almere
Contacteer: Website

Re: RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V

ma jul 10, 2006 09:12

Ik hou me van harte aanbevolen waar die te koop staan :D . Voor 1000 euro koop je nooit niet een 155 2.0 16V op G3 in de staat als die van Arjan.
Voor 1000 euro koop je ook geen gereviseerde 2.0 16V bij Louis.]

Dat kost toch zo al gauw 1000 euri. Daar koop je A een hele nette 155 voor, en B, als je bij Louis bij de SHB een motortje koopt, dan weet hij precies hoe en wat, motoren staan netjes klaar in krat, af te halen of te verzenden.

Ander verhaal is dat we wel lullen maar eigenlijk heel niet weten was passiert war.
Waarom moet het torretje eruit? Was ist los?
Rik
Hartelijke groeten,
Hilbert
http://www.hs-corse.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V

ma jul 10, 2006 09:36

ja maar hij hoeft geen auto op G3 als het alleen om de motor gaat. Beetje schade etc ook geen bezwaar. En kan hij gelijk oefenen met d e motor uittakelen.... :wink:
ik heb geen idee wat een kaal motortje bij louis kost. ik doe zelf niks met fiat.... 8)
Maar dat zal toch heus geen 1000 zijn? zonder injectie, ecu etc, het gaat puur om een long block zonder accesoires. De rest is er.
Ik schat een honderje of 7, en ik denk dus niet dat je daarvan een motor kan reviseren. Toegegeven, bij revisie mag je aannemen dat het weer helemaal fris is, en dat is bij een 2e handsje maar de vraag.
Maar nogmaals: wat is er gebeurd?
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

kroehlur

RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V

ma jul 10, 2006 13:15

Vraagbaak is gewoon te downloaden. Kijk op artc155.nl en zoek ff. Iemand daar heeft alles op zijn website staan. Sleutelt wat makkelijker hé?

Gebruikersavatar
Arjan75qv
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 661
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:53
Locatie: Gaanderen
Contacteer: Website

RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V

ma jul 10, 2006 16:54

Hoi,

Mooi, jullie commentaar. Heb er zelf ook over gedacht een andere auto te kopen maar van deze weet ik de historie en is al veel vernieuwd (LPG tank + pomp, banden, remschijven + blokken, distributie + spanners/rol, M-riem + spanner/rol, bougies...)

Qua carroserie is het een wat minder nette, rechter deuren zijn beschadigd maar daar is ook wel aan te komen.

Revisiebedrijf zit 'om de hoek' (Van Giersbergen in Silvolde), daar wil ik eerst de schade laten opmaken. En als dat erg in de papieren gaat lopen dan kan ik kijken wat ik doe. Maar zelfs 1000 euro is dan goedkoper dan een andere auto kopen en in dezelfde staat brengen. Van 2 een maken is wel een optie, heb je voor 1000 euro meteen wat reservedelen, maar de vraag is of je voor dat geld een 2.0 16V vindt.

Nog een pluspunt: in de tijd dat het blok weg is kan ik mooi alle zaken onder de kap aanpakken, ik kan er dan toch makkelijk bij.

In alle gevallen moe ik de motor er uit takelen, voorbalk eruit ga ik proberen.
Maar nogmaals: wat is er gebeurd?
Met 200 km/h is het oliefilter losgelopen (eigen montagefout achteraf, de schroefdraad van het filter bleek al los te zitten bij de oliewissel, mar ik wist niet dat dat niet hoorde... Alles heeft dus handvast gezeten, en het is achteraf een wonder dat het bijna 20.000 km goed is gegaan).
In eerste instantie leek het nog goed te zijn gegaan, maar na enige tijd draaien + proefrit is er een drijfstanglager aan gort gegaan (een zeeeeeeer ongezond hamerend geluid...)
Arjan Cats

166 3.0V6 24V Dist. Sportronic '04
Guilietta 1.4T MA '11
75 2.5QV '86

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V

wo jul 12, 2006 15:22

Woon jij daar langs de weg naar Terborg (met een witte 75 en zwarte 146) voor de deur??
Dan zie ik je auto's regelmatig staan, het viel me gisteren al op dat de 155 weg was.

Als je een keer een extra helpende hand nodig hebt moet je het maar zeggen, ik kan een stukje gereedschap vast houden en woon vlak bij.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Terug naar “Algemene Technische vragen”