De meters gaan er niet van kapot lijkt me

Ik ga denk ik voor de bevestiging bij het filter voor de druk
en in het carter voor de temp.
Voor de oliedruk wilde ik hem ook bij het filter doen. Dat lijkt me opzich wel logisch.Zal gewoon en kwestie zijn van uitproberen...
De meters gaan er niet van kapot lijkt me![]()
Ik ga denk ik voor de bevestiging bij het filter voor de druk
en in het carter voor de temp.
Metertjes plaatsen is het probleem niet. Waar het mij om gaat is waar ik die gevers (sensoren) moet plaatsen.De foto's van mijn metertjes zouden nu terug on-line moeten staan, zie topics vermeld door steven
Metertjes plaatsen is het probleem niet. Waar het mij om gaat is waar ik die gevers (sensoren) moet plaatsen.De foto's van mijn metertjes zouden nu terug on-line moeten staan, zie topics vermeld door steven
Je hebt het iig duidelijk aangegevenop de foto's. Het interieur ziet er wel vet uit zo
Wat ik nog steeds gek vind is dat je de oliedruk meet bovenop het middenblok. Wat je dan meet is carterdruk, geen oliedruk! Toch?
Olietemperatuur lees je dus af via de plug boven je oliefilter. Wat ik me dan alleen afvraag, als je die plug losdraait, loopt dan vrolijk je olie eruit?Graffiaturo schreef:
bovenop het blok hoort de drukzender
wat wil je nu eigenlijk meten?Als je het op een nieuw drukloze plaats meet, in hoeverre wordt dan je meting in de war geschopt? Ik neem aan dat ie dan wat sneller aangeeft dat hij op temperatuur is dan hij werkelijk is etc?
De trendlijn bij mijn 33 is bijna een vlakke lijn. De olie wordt nooit meer warmer dan 95-100°C en is na enkele min op temperatuur, zelfs na stevig doorgassen bijv. op circuit of lange stukken aan 160-180. Wat wil je nog meer ?wat wil je nu eigenlijk meten?Als je het op een nieuw drukloze plaats meet, in hoeverre wordt dan je meting in de war geschopt? Ik neem aan dat ie dan wat sneller aangeeft dat hij op temperatuur is dan hij werkelijk is etc?
Een absolute waarde (de exacte waarde) of een trend? Een trend geeft mi meer informatie dan één heel nauwkeurige meting.
Het gaat meer om te zien wat je temperatuursverloop is.
Bij een drukloze temp meting wordt er volgens mij niets in de war geschopt.
De primaire functie van de olie is het smeren van de motoronderdelen in de motor (Even kort door de bocht) En al gelang de temp van olie vervult de olie deze functie beter/slechter. Je wilt dus de exacte waarde meten op de plek waar de functie wordt vervult. Zou je eigenlijk niet ingaande en uitgande olietemp willen weten? Mocht de temp veranderen, dan meet je die op een later tijdstip weer exact.wat wil je nu eigenlijk meten?
Ik kan mijn oliedruksensor dus zonder problemen monteren op de plek waar nu mijn originele oliedruksensor zit (voor het rode lampje)? Waar raad jij aan mijn olietemperatuursensor te doen? Zoals ik al eerder aangaf (zie foto) heb ik nog een loze bout bovenop het blok. De sensor zou dan alleen niet constant in de olie hangen, en natuurlijk ook alleen maar de temperatuur van de olie boven de krukas meten...ik meet druk boven op het blok en bij het filter. Juist 2x dus (1x analoog en 1x digitaal) niks mis mee want bij de oude blokken zat het olielampje boven op het blok en bij de nieuwe blokken bij het filter. geeft beide de zelfde druk.
olie temp moet je op een drukloze plaats meten dus ergens in het carter. de sensors die ik gebruik (VDO) hoef je alleen maar contact te laten maken dus niet direct in de oli (of water) te hebben.