Uhhhhhhh,
Vandaag een offerte laten maken voor een 159sw 2.4 JTDm want een 2.2 JTS op gas wordt (nu nog) niet geleverd door Alfa!!!!!!
Dan is voor mij de keuze snel gemaakt met meer dan 50000 per jaar.
Vandaag een offerte laten maken voor een 159sw 2.4 JTDm
Dit is het grote probleem van alle alternatieve brandstoffen die je onderweg zou moeten tanken/inslaan. Zo lang er geen infrastructuur is, gaat geen fabrikant die auto's bouwen, en zolang er geen auto's zijn die het nodig hebben, komt er geen infrastructuur...Ja, dat is waar... Kom net terug uit Frankrijk en het is toch elke keer weer een openbaring om te zien hoe LPG mijlenver van de 'gewone' pomp staat...
De meeste moderne installaties maken geen gebruik meer van een verdamper. Mijn ervaring is nou juist omgekeerd, met name de laatste G3 systemen zijn vrijwel probleemloos.Samenvattend: nieuwe auto's zijn gevoeliger voor storingen op gas dan oudere auto's. Met Alfa's moet het allemaal wel lukken, zorg alleen dat het goed is afgesteld en geen valse lucht ofzo. Of de temperaturen altijd hoger zijn in de motor weet ik niet zeker. De LPG-installatie onttrekt via de verdamper namelijk warmte aan het koelsysteem. En de olie is na 30.000km gewoon nog goedkleurig, dus die moet haast wel gemiddeld betere bescherming brengen voor de motor.
Welke spreuk niet geheel omkeerbaar blijkt te zijnonbekend maakt onbemind....