Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

Re: RE: Ballotage commisie

zo mei 14, 2006 17:12

De huidige inhoud loopt te ver weg van de doelstelling naar mijn mening.
En daar is vrijwel iedereen schuldig aan... We liggen in een deuk als een topic ontspoort met een hoop inside jokes, maar o wee als een nieuweling dat doet. Het door Giulia2000TS aangehaalde probleem wordt echt niet uitsluitend veroorzaakt door newbies. Die enkeling die zich aanmeldt om alleen maar een beetje te zieken: gewoon negeren, maakt-ie het echt te bont, dan maar de klik-knop gebruiken.

Ik spreek regelmatig mensen die zich niet op het forum hebben aangemeld, maar wel veel lezen. Zonder uitzondering zeggen zij: 'ja, er staat een hoop onzin op, maar dat sla ik gewoon over'. Voor de rest vinden ze het een top-forum met een overvloed aan info. Zou je niet-SCARB-donateurs weren, dan gaan we een hoop van die info missen.

Wat mij betreft: laten zoals het is, behalve dat er iets meer gemodereerd zou mogen worden. Topics die helemaal niets met Alfa's, auto's, verkeer, evenementen, etc. te maken hebben gewoon verwijderen.

Over het algemeen is dit nog steeds een leuk en vooral nuttig forum, waardoor enorm veel dingen gebeuren die anders niet zouden zijn gebeurd. Denk maar eens aan al die vriendschappen, drukbezochte evenementen en handige info. Die paar procent geneuzel en gezeik moeten we dan maar op de koop toenemen. Een keer niet reageren, dat scheelt ook een boel.

Ik ben overigens ook lid van de AROC-UK en dat forum kan qua info niet in de schaduw staan van dat van ons...

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Ballotage commisie

zo mei 14, 2006 17:39

Stel dat de huidige SCARB-leden dan ook een account op het forum zouden krijgen..... De leden die nog geen forum lid zijn dus..... Dat zou het kennis niveau zeker ten goede komen. Scarb-leden gaan dan richting forum in plaats van andersom.
Dirk - Giulia2000TS

JRX164
Member
Member

zo mei 14, 2006 17:55

Van mij hoeft er niets te veranderen. - En dat is natuurlijk eenvoudig te zeggen voor iemand die op de zwarte lijst staat. Of dan toch in ieder geval op de grijze lijst bij sommigen. - Het zal uiteindelijk toch anders worden.

Alles bestaat bij de gratie van verandering. Alles wat nu bestaat, is er omdat daar een verandering aan vooraf is gegaan. Ik schat dat een groot deel van de gebruikers op dit forum zich in het dagelijkse leven direct of indirect bezig houdt met verandering, of dat graag zou willen; Consultancy, Project Management, Ontwikkelaar, Marketing en Communicatie, etc. Waarom dan zo krampachtig proberen de zaken vast te leggen als het over een forum gaat?

Een internetforum is een verschijningsvorm van een cultuur - een mini-maatschappij - en iedere cultuur is aan verandering onderhevig. Niemand is hetzelfde en ook al maak je er een besloten forum van, zodra je met meer dan één gebruiker bent zul je af moeten stemmen met de ander. En afstemming betekent verandering. Bijvoorbeeld afstemmen over wie je toelaat en waarom. Bij afstemming, zoals bij ieder gebruik van communicatie, zijn minimaal twee partijen betrokken. De zender en de ontvanger. Dat houdt ook een verantwoordelijkheid aan beide kanten in. Dat de zender zich inspant om de boodschap zo duidelijk mogelijk over te brengen en dat de ontvanger de boodschap zo objectief mogelijk interpreteert.

Wat het anders maakt voor een internetforum ten opzichte van traditionelere verschijningsvormen is dat je communiceert - en af moet stemmen - met beperkte middelen; tekst, emoticons, afbeeldingen en links naar andere plaatsen op het internet. Dat betekent dat je je gedrag èn verwachting daaraan aan moet passen. Want ook tekst en taal zijn voortdurend in beweging. En dat is iets waar je aan moet wennen, of het jezelf aan moet leren als je eraan deel wilt nemen. (Het zou heel goed kunnen zijn dat degenen die zich nu opzichtig storen aan het taalgebruik van hedendaagse jongeren, zelf in grote mate hebben bijgedragen aan het invoeren van Engelse woorden en termen in de Nederlandse taal. En ook daar hebben groepen mensen zich tegen verzet of van afgekeerd.)

Het mooie van een constructie zoals deze bij SCARB is dat het mogelijkheden biedt aan hen die behoefte hebben om op traditionele wijze te interacteren door middel van meetings, ritten en andere activiteiten en aan degenen die zich prettig voelen bij de virtuele ontmoetingen zoals het forum. En inderdaad hoef je je niet tot een van de twee te beperken. Zolang de verschillen in communicatie, omgang en dynamiek maar begrepen en geaccepteerd worden.

En oh ja; De maatschappij, dat ben jij

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mei 14, 2006 19:26

Ballotage cie. lijkt me echt overbodig. Na wat akkefietjes die er geweest zijn zijn er een aantal gebruikersregels opgesteld. Daar is niets mis mee. Alle angst voor overdreven ingrijpen van de Moderators is volledig ongegrond gebleken. :thumbs: Bij het hanteren van de regeltjes wordt daar uiterste coulance bij betracht. Zo hoort het.
Overal is wel es wat, maar niet leden uitsluiten vindt ik pertinent onjuist, juist om redenen die Emilio aangaf.
Het forum is een manier om mensen aan te steken met het virus dat Alfa heet. Geinfecteerden begrijpen dan vanzelf wel dat
een SCARB lidmaatschap daarbij hoort. 8)

Laten we niet verzeild raken in eindeloze discussies over het forum zelf. Het loopt gewoon lekker nu. Toch???? :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

charlotte

zo mei 14, 2006 20:19

Alhoewel ik denk dat ook de SCARB leden hier soms zaken posten die leiden tot ontsporing vind ik het prima om dit forum alleen toegankelijk te maken voor leden. Heb je meteen van mij geen "last" meer, want dan zoek ik wel een ander forum. Toedels

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mei 14, 2006 20:48

O, was jij Yoda, dacht al aan een belgische dame :wink:

Ik ben sinds 2004 besmet met het virus en het forum was voor mij een opstap naar het lidmaatschap van de SCARB. Ik kom primair voor de technische zaken en een beetje het gespot-gedeelte. Soms reageer ik ook wat adhoc en primair en dat doen veel mensen. Is inherent aan de maatschappij. Ik heb me wel voorgenomen om nu eens wat vaker niet te reageren, hoe boos ik op dat moment ook ben. Soms lukt het en soms niet. Ik stoor me soms wel om de kliek-vorming op dit forum, maar goed dat heb je ook overal....

Ik ben van mening dat twee namen verboden moeten worden. Ik zeg maar, blijf jezelf dan ben je al gek genoeg. Ik moet zeggen heb ooit ook een tweede naam aangemaakt maar nooit gepost daarmee. Weet zelfs de naam niet meer...

Het verbieden van niet leden zou ik zeer zeker niet doen, ik denk dat mede door dit forum het aantal leden (sterk ?, ik heb geen cijfers) gegroeid is de laatste jaren. Je kunt het overwegen maar daar zit een risico aan.

Daarnaast ben ik ervoor dat de regels die er zijn gerespecteerd moeten worden (ook al ben ik het niet eens met alle regels) en derhalve streng gehandhaafd moeten worden en aanvullend een nieuwe regel: bij een tweede/derde overtreding IP-ban , lid of geen lid. Strenge handhaving zal in dit geval leiden tot een verbetering denk ik zo. Zonder handhaving helaas geen orde. Hoe zuur dit ook mag zijn....

En ja dit is een echt druk forum. Ik zit op andere fora en daar is de responstijd vaak meer dan twee dagen. Dus koester wat je hebt :!:
156

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mei 14, 2006 21:16

Ik zou toegang tot het forum koppelen aan SCARB donateursschap óf een registratie en officieel akkoord met de forumregels koppelen aan een inschrijving.

Bij Squadra33 heb ik (samen met de andere bestuursleden) dit ook uitgevoerd. Eerst forumregels maar daarna toch nog een stapje verder gegaan. Je maakt je niet bij iedereen populair maar de sfeer op het forum verbeterde enorm. Een gevolg was wel dat het aantal leden en daarmee het aantal postings op het forum enorm afnam. Op dit moment is het forum redelijk stil, maar dat komt meer doordat leden direct contact met elkaar hebben (via de NAW gegevens die via een login in te zien zijn, zover de betreffende donateur dit ingevuld heeft).

Het lijkt mij wel verstandig om het forum voor iedereen leesbaar te maken. Potentiële leden kan je zo nog steeds trekken en levendig houden.

Liever kwaliteit dan kwantiteit.

Overigens heb ik persoonlijk geen moeite met de 'vreemde' postings en probeer altijd de situatie van twe kanten te bekijken.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Koen
Advanced Member
Advanced Member

zo mei 14, 2006 21:29

Het forum volledig ontoegankelijk maken voor niet SCARB-leden? Voor mij niet. Ben zelf ook pas lid van de SCARB geworden, enkele maanden nadat ik hier terecht ben gekomen. Het forum kan (en moet) nog steeds een uithangbord blijven voor onze club !

Waar ik wel voorstander van ben: duidelijke registratie van de personen die zich hier registreren. (weet niet goed hoe, maar moet toch mogelijk zijn).
Dubbele nicks: afschaffen. (hoe leuk ik de tussenkomsten van Yoda ook vond)

Het feit dat topics soms ontsporen, is soms leuk (voor de mensen die idd de inside-jokes kunnen begrijpen) maar voor ik kan best begrijpen dat dit voor anderen compleet niet hoeft. Ik vind wel dat we wat discipline zouden moeten hebben om de serieuze topics (bv technische vragen) niet te laten ontsporen, maar ja wat is laten ontsporen. Wat voor de ene grappig is, is voor de andere er compleet over.

Als iedereen zich als een volwassene zou gedragen, zouden we deze discussie niet moeten voeren. Maar ja, wat is volwassen ...? Het is allemaal relatief. Regels moeten er idd zijn (soms om ze ook eens te kunnen overtreden) maar hoever moet je gaan ????
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo mei 14, 2006 23:44

Het forum volledig ontoegankelijk maken voor niet SCARB-leden? Voor mij niet.
:thumbs:
Waar ik wel voorstander van ben: duidelijke registratie van de personen die zich hier registreren.
Als iedereen zich als een volwassene zou gedragen, zouden we deze discussie niet moeten voeren.

En voor de rest, als je bullshit leest, klik dan gewoon weg ipv een oeverloze discussie te starten.
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 15, 2006 00:13

Ik weet niet hoe het er op andere fora aan toe gaat (behalve dan bij de zusterclub Varln, waar ik, als ik inlog ,altijd alleen ben en er heel weinig wordt gepost........)
Maar het afsluiten voor niet-leden lijkt me voor het forum hier (en volgens mij ook de aanwas van nieuwe leden voor de Scarb zelf) geen goed idee.
Toch een hoop mensen die bij toeval op deze site stuitten en inmiddels tot de 'bekenden' horen en die zeker in bv 'technisch' al veel goede tips/adviezen hebben gegeven.
Kun je het maken/verkopen deze 'gewaardeerde technische veelposters' (noem t maar ff zo) ofwel voor het hoofd stoten door te zeggen ; 'nee jij mag hier niet meer posten want geen lid' ofwel ze dus verplichten lid te worden?? Nee vind ik niet.
Dr zitten in de minimaatschappij die internet heet nu eenmaal mensen waarmee je het minder kunt vinden(het lijkt het echte leven wel... :wink: )
Toegegeven ; dr komt zo af en toe een enkeling rotzooi schoppen,maar die krijgt gewoon een ! ,je klikt m weg en leest het volgende topic>simpel zat...
Mijn idee, koester wat je hebt aan 'levendigheid' hier en ga het niet liggen dichtknijpen dmv verplicht lidmaatschap oid.Afgezien van die enkele idioot die hier opels komt promoten (nee Maarten niet jij! :wink: ) is het gewoon een top forum waar ik iedere dag meermalen met plezier op kijk.(mag wel spreken van verslaving... :oops: ) En zit er een topic tussen wat me niet bevalt.;wegklikken en wat anders lezen!
Wordt t echt te gortig zal een van de modderaars wel ingrijpen , maar zo min mogelijk modereren is in mijn ogen de sleutel tot rust in de toko.
En idd een iets langer lontje voor ons allen kan geen kwaad, ff tot 10 tellen eer je op 'ok' drukt.. :wink:
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma mei 15, 2006 09:20

Heb niks aan Frank's verhaal toe te voegen. Helemaal mee eens.

Gr,
DJ

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 15, 2006 10:34

Is dit wel een minimaatschappij? Is het wel reeel om 24 uur per dag "politie"-toezicht te wensen? Is het zo dat overal maar over gestemd moet worden? Of beslist degene die betaald?

Ik kan me voorstellen dat degen die betaald zo af en toe ook zal kijken of de doelstelling nog gehaald wordt. Daar blijf je waarschijnlijk dichterbij als je niet-leden uitsluit.....
Dirk - Giulia2000TS

Giulia555

ma mei 15, 2006 10:57

Is dit wel een minimaatschappij? Is het wel reeel om 24 uur per dag "politie"-toezicht te wensen? Is het zo dat overal maar over gestemd moet worden? Of beslist degene die betaald?

Ik kan me voorstellen dat degen die betaald zo af en toe ook zal kijken of de doelstelling nog gehaald wordt. Daar blijf je waarschijnlijk dichterbij als je niet-leden uitsluit.....
Helemaal mee eens. Soms is het wel een minimaatschappij. Cyclus van altijd maar ergens over mekken is hier ook aan de hand. Wat dat betreft is het net hoe we met onze politiek omgaan. Niks is goed, alles is slecht maar uiteindelijk valt het allemaal wel mee. Op het moment dat mensen gaan kijken: "what's in it for me" dan blijkt dat ze al een heleboel hebben en er helemaal niet zoveel te klagen valt en er weer vrolijk volgens het oude systeem doorgegaan wordt.
Gewoon zo laten en je druk maken om zaken die er echt toe doen en niet over (hoe je het ook went of keert) een hobbyclub.

Rob75
Guru
Guru

ma mei 15, 2006 11:39

Sinds enige tijd bekijk ik dit forum en post hier en daar iets omdat ik dat leuk vind en nuttig voor informatievergaring. Ondertussen heb ik ook het lidmaatschap van de SCARB aangevraagd, juist ook met o.a. als reden dat de sponsor van het forum mijn bijdrage mede nodig heeft het forum overeind te houden. Tot op heden heb ik nog even gewacht met de aanvraag af te ronden juist door de toonzetting van dit soort onderwerpen, naast ook een aantal ervaringen die me minder blilj stemmen.
Door dit topic neemt de twijfel sterker toe, gezien mijn eerdere ervaringen en de argumenten die anderen ook al aangeven:" Geen open forum, dan zie je me niet meer.", kliekvorming en incrowd.
Mochten de instemmende meningen staan voor de cultuur van het SCARB dan is bij deze mijn vrees bevestigd en dat zou ik zeer betreurenswaardig vinden.

Met vriendelijke groet,

Rob

(sorry, klikvorming=kliekvorming)

*****5Sterren*(6)

ma mei 15, 2006 11:45

Gewoon zo laten en je druk maken om zaken die er echt toe doen en niet over (hoe je het ook went of keert) een hobbyclub.
Beetje relativeren ook... Mooi geschreven.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”